נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה תפקידו של עורך דין תעבורה?

משרד משפטי

ככלל, ויש לומר לצערנו הרב, עבירות תעבורה הינן דבר נפוץ בישראל. שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה, אי שמירה על כללי הדרך, ועוד עבירות רבות שעלולות לסכן חיים רבים על הכביש, הן רק חלק מן העבירות הקיימות. לכן, עורך דין תעבורה הינו שירות שחלק לא מבוטל מן האוכלוסייה נתקל בו במהלך היומיום. במסגרת זו, עולה השאלה – מה תפקידו של עורך דין תעבורה? בשאלה זו נדון במאמר שלפניכם.

 

עורך דין תעבורה – מתי?

עורך דין תעבורה הינו צורך שמתעורר כאשר אדם מסוים, וזה יכול להיות כל אחד מאיתנו, נתפס בעת ביצוע עבירת תנועה או מואשם בביצוע עבירת תנועה, וכעת הוא עומד למשפט בגין אותו חשד לעבירה.

המשפט יכול להיות תביעה ביטוחית אל מול חברת הביטוח, תביעה עם אדם נוסף שהיה מעורב באירוע ועוד.

 

עורך דין תעבורה – למה זה חשוב?

על פניו, לא מדובר בתיק משפטי מורכב המצריך מומחיות ייחודית.

אולם, ההשלכות בבחירת עורך דין תעבורה הינן מרחיקות לכת.

שלילת רישיון, קנסות גבוהים, ואף במקרים חמורים עונש מאסר קל, עשויים להיות רק חלק מן ההשלכות.

לכן, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין תעבורה.

 

עורך דין תעבורה ותפקידו במסגרת התיק

לעורך דין התעבורה יש תפקידים חשובים מאוד במסגרת ניהול התיק שלכם, וחשוב לשלבו בתיק בשלב המוקדם ביותר שתוכלו.

תפקידו של עורך הדין הוא למעשה לנהל את התיק, מא' ועד ת', יחד עם הלקוח, בשביל להשיג את התוצאה המיטיבה ביותר עם הלקוח. אחרי שסיכמנו את התפקיד בשורה אחת כללית, הגיע הזמן לצלול פנימה.

אחד התפקידים הבולטים של עורך דין תעבורה הוא להשתלב כמה שיותר מוקדם בתיק. עורך דין מנוסה, ידע להתחיל לפעול במהירות המרבית כדי לדאוג לדברים שעשויים להיות קריטיים במיוחד בהמשך – תשאול המעורבים באירוע, איסוף ראיות וכד'. לעיתים, יש פער זמן משמעותי בין קרות האירוע לבין המשפט, ולכן חשוב לבסס את הרקע העובדתי בצורה היעילה ביותר.

תפקיד נוסף של עורך דין תעבורה הינו לבנות את התיק המשפטי. מדובר בתחום שמתחדש כל הזמן – עד לפני עשור בכלל לא הייתה תופעת האופניים החשמליים והקורקינטים. על כן, עורך דין תעבורה מיומן ומנוסה ידע על הפיתוחים המשפטיים הקיימים בתחום, בשביל לבנות את התיק המשפטי בצורה הטובה ביותר.

תפקיד נוסף של עורך הדין הינו לעבוד יד ביד עם הלקוח. בסופו של יום, הלקוח הינו חלק בלתי נפרד מן התיק, בין אם כעד ובין אם כבעל הדין, ועורך דין תעבורה טוב ידע לעבוד בשיתוף פעולה, כיוון שעבודה משותפת ויעילה תוכל להניב את התוצאות הטובות ביותר, בטח בהשוואה לניהול עצמאי של התיק ללא עירוב הלקוח.

כמובן שישנם עוד תפקידים רבים לעורך דין תעבורה, שבמסגרת מאמר זה לא נוכל לסקור לעומק. התפקידים המתוארים לעיל מביאים רק תמצית קצרה, שכן תפקידו של עורך דין תעבורה הינו מורכב ומשתנה ממקרה למקרה, על כן, חשוב לבחור בעורך דין תעבורה שגם מודע לגודל האחריות והתפקיד שלו.

חוקים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג