נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה עו"ד הוצאה לפועל הוא כל כך הכרחי?

למה עו_ד הוצאה לפועל הוא כל כך הכרחי

ההוצאה לפועל בישראל היא הגוף האמון על גבייה של חובות שלא נפרעים בזמן. פעמים רבות כדי למצות את האפשרויות שלכם מול ההוצאה לפועל, יידרש לכם ייצוג של עו"ד הוצאה לפועל.

 

מהי לשכת ההוצאה לפועל?

לשכת ההוצאה לפועל היא גוף בתוך רשות האכיפה והגבייה במשרד המשפטים, שתפקידו להפעיל את הכוח של המדינה על חייבים שלא עומדים בחובם. כאשר חייב לא משלם את חובו בזמן, הנושה זכאי לפנות להוצאה לפועל שתפעיל סנקציות על החייב, ותייצר הסדר חוב שיאפשר את תשלום החוב. הנושה יכול להיות גוף המספק שירותים כמו עירייה או חברת החשמל, או נושה פרטי.

מהי לשכת ההוצאה לפועל1

 

מה ההוצאה לפועל יכולה לעשות?

להוצאה לפועל סמכויות רבות להגביל ולכפות את תשלום החוב. היא יכולה להטיל עיקול על נכסי מקרקעין וחשבונות בנק, ואף להגביל את היציאה של אדם מישראל. במקביל ההוצאה לפועל פועלת להביא להסדרי חוב בין חייבים לנושים. פעמים רבות פריסה אחרת של החוב תביא לתשלום החוב וזאת דרך שההוצאה לפועל מכוונת אליה. כל צד בעל עניין בהוצאה לפועל יכול לקבל ייצוג על ידי עורכי דין הוצאה לפועל.

 

מה תפקידו של עו"ד הוצאה לפועל?

כאשר חוב מגיע לדיון בהוצאה לפועל, לשני הצדדים יש אינטרסים שונים. לצד החייב יש אינטרס לקבל פריסת תשלומים מקלה שתאפשר לו להמשיך בחייו ובעסקיו. לצד הנושה יש אינטרס למנוע התחמקות של החייב, וכמובן לקבל את חובו בהקדם האפשרי לאחר שממילא היה כבר עיכוב משמעותי בהחזר שלו. תפקידו על עורך הדין הוצאה לפועל היא להביא את טיעוני הלקוח שלו (החייב או הנושה) ולהסביר ללשכת ההוצאה את החשיבות בהסדר המיטיב עם הלקוח שלו.

 

כך עו"ד הוצאה לפועל יכול לעזור לכם

להוצאה לפועל יש כאמור סמכויות רבות והיא יכולה להטיל עיקולים והגבלות על חייבים מצד אחד, אך מצד שני היא מהווה שלב לפני בית המשפט ומאסר, כאשר היא מנסה לאזן ולמצוא פתרון לפני ההליך הפלילי. אם אתם בצד החייב, העסק שלכם ומשק הבית שלכם יכול לסבול מאוד מהתמודדות עם ההוצאה לפועל ועורך דין יוכל להקל על הסדר החוב. אם אתם בצד הגובה את החוב, הליך ההוצאה לפועל יכול להיות ארוך ואף להסתיים בהסדר הפורס את החוב שלכם באופן בעייתי – במצב כזה עורך דין יוכל לשמור על האינטרסים שלכם בהליך.

 

סיכום

כל התמודדות עם חוב שלא משולם היא התמודדות קשה, הן לנושה והן לחייב. לשכת ההוצאה לפועל אמורה באופן אידיאלי למצוא פתרון שיוציא את שני הצדדים מהסבך, אבל לפתרון הזה יש פנים שונות והוא יכול לעזור לכם או להקשות עליכם. בכדי להגיע להסדר חוב שיתאים לכם, כדאי להסתייע בשירותי עורך דין הוצאה לפועל, המכיר את החוק ויכול לטעון את הטיעון שלכם בפני ההוצאה לפועל.

1כך עו_ד הוצאה לפועל יכול לעזור לכם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג