נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הקבלה של פטור נפשי מהצבא – שלב אחר שלב

פטור נפשי

צבא הגנה לישראל מאפשר לחלק מהאזרחים שעליהם להתגייס לשירות חובה, לקבל פטור משירות צבאי ממגוון סיבות. השגת פטור משירות היא חשובה מאוד לחלק גדול מהמיועדים לגיוס. זאת משום שאי התייצבות לגיוס במקרה שאין למיועד לגיוס פטור, נחשבת להשתמטות משירות, שהיא עבירה פלילית לכל דבר ועניין, ועלולה לגרור השלכות שונות. 

 

פטור משירות צבאי בישראל, סיבות אפשריות

אפשר לקבל פטור מצה"ל ממגוון סיבות. חלק הארי של פטורי הגיוס מוענק לציבור הדתי והחרדי בישראל. כל אישה דתייה יכולה לקבל פטור מהצבא מטעמי דת, וכך גם תלמידי ישיבה שממשיכים את לימודיהם עד גיל מאוחר. בנוסף לפטורים אלה, קיים פטור לספורטאים מצטיינים שגיוס עלול לפגוע בהתקדמות שלהם בענף.

גם לאנשים שסובלים ממצב רפואי שלא מאפשר להם להתגייס לצה"ל, קיים פטור רפואי. פטור זה ניתן לאנשים שלא יכולים להתגייס מסיבה רפואית או נפשית מסוג זה או אחר. פטור רפואי על רקע מחלה או פציעה, ניתן למי שקיבל פרופיל 21.

 

פטור רפואי על רקע נפשי – הסבר קצר

אחת הסיבות לקבלת פטור רפואי היא בעיה נפשית. בעיות נפשיות יכולות להיות מסוגים שונים ועל רקע של סיבות שונות. פטור נפשי ניתן למי שהשירות הצבאי יהווה בעבורו נטל מנטלי גדול מכדי להתמודד איתו בצורה טובה. מקרים של חוסר יכולת לשרת בצה"ל כוללים מחלות נפשיות כמו דיכאון, חרדה, ואפילו מצבים שאינם מוגדרים כמחלה, כמו חוסר בגרות או חוסר יכולת להסתדר במסגרות היררכיות שונות.

 

איך מתחילים בהליך של קבלת הפטור?

בכדי לקבל את הפטור הנפשי, יש לפנות אל פסיכולוג אזרחי ולבקש ממנו לקבל חוות דעת לגבי המצב הנפשי של המיועד לגיוס. לאחר מכן יש לשלוח את חוות הדעת המדוברת ללשכת הגיוס, ולבקש להופיע בפני ועדת פטורים על רקע נפשי. בוועדה זאת יושבים קצינים וגורמי מקצוע בתחום בריאות הנפש. לאחר שליחת הבקשה בצירוף של חוות הדעות, יש להופיע מול הוועדה הצבאית ולענות על שאלות שונות שקשורות למצב הנפשי ולגיוס לצבא.

 

מה לעשות במקרים שיום הגיוס קרב ואין פטור?

במקרים בהם יום הגיוס הולך ומתקרב ועדיין לא התקבל הפטור הנפשי הנדרש, אפשר לפנות אל עורך דין לדיני צבא. עורך דין כזה מתמחה בין השאר גם בהשגה של פטורים שונים מהצבא על רקעים שונים. עורך דין צבאי מקצועי ידע לזרז את התקדמות ההליך של השגת הפטור, ולדאוג לכך שהוא אכן יתקבל על ידי הצבא.

 

קבלת פטור רפואי על רקע נפשי – סיכום

צבא הגנה מאפשר לכל אזרח שמיועד לשירות צבאי, לבקש לקבל פטור מהשירות מסיבות שונות. פטור נפשי משירות בצה"ל הוא תת פטור של פטור רפואי. בכדי לקבל את הפטור יש להשיג חוות דעת של פסיכולוג ולהופיע אל מול ועדה מטעם הצבא.

פטור נפשי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג