נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חופש כלכלי לאחר חדלות פירעון – האם זה אפשרי?

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

יציאה לדרך כלכלית עצמאית וחדשה אחרי שקיעה בחובות נראית עבור חייבים רבים כמו חלום רחוק, אך למעשה, באמצעות תהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, החלום על חופש כלכלי כבר לא נראה כל כך רחוק מהמציאות. אז מהו תהליך חדלות פירעון וכיצד מתחילים בתהליך? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

חופש כלכלי – חלום רחוק או בר השגה?

חובות שמצטברים מכניסים אט אט את החייבים לסחרור כלכלי, הכרוך פעמים רבות בסנקציות והגבלות כלכליות, נושים לוחצים ואווירה כלכלית של חוסר וודאות, המשפיעה לעיתים גם על הבריאות שלנו. עבור חייבים רבים נראה כי מדובר בבור כלכלי ממנו כמעט ולא ניתן לצאת, אך למעשה, החוק בישראל מעמיד לחייבים מספר אפשרויות למחיקת חובות.

 

מהו תהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

בין מגוון האפשרויות שהחוק מעניק לחייבים בדרך למחיקת החובות, נמצא תהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תהליך המחליף את הליך פשיטת הרגל המיושן והמסורבל. במסגרת תהליך חדלות פירעון, עוברים החייבים תהליך מסודר של הסדרת החוב ועמידה בתנאי החזר מותאמים אישית, כאשר בסופו של תהליך מתקבל צו הפטר (חלקי או מלא) מהחובות.

 

תהליך חדלות פירעון – כיצד מתחילים?

בשלב הראשון, חשוב לבדוק את ההתאמה וההיתכנות של התהליך בהתאם לאופיו של החייב, סך החובות שנצברו ומאפייני החובות. על מנת לוודא כי אתם אכן מתאימים לתהליך וכי זוהי האפשרות הטובה ביותר עבורכם, חשוב ומומלץ לפנות אל עו"ד אורי גילת המייצג חייבים בלבד.

לאחר פגישת הייעוץ הראשונית וההחלטה על אסטרטגיית הפעולה המומלצת, יש להגיש בקשה מסודרת ומנומקת לבית המשפט, בקשה אשר תיבחן על ידי נאמן מיוחד שיקבע האם אכן ניתן לפתוח בהליך. ככל והבקשה התקבלה, יתקבל צו פתיחת הליכים, במסגרתו ייקבע ההסדר מול הנושים השונים ויקבע דיון בבית המשפט ובסופו של תהליך, יתקבל צו הפטר.

 

חופש כלכלי לאחר חדלות פירעון

במציאות של הצטברות חובות, פעמים רבות קיימות הגבלות וסנקציות שונות על החייבים, דוגמת הגבלות על חשבון העו"ש, הגבלות על שימוש באשראי ונטילת הלוואות, הגבלות הנוגעות לחידוש רישיון נהיגה ויציאה מהארץ ועוד.

את ההגבלות הללו ניתן להפחית ואף להסיר לגמרי עוד במהלך הליך חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי, כאשר במידה והחייב סיים את התהליך על פי ההסדרים שנקבעו והציג מוסר תשלומים גבוה, הרי שהוא יקבל הזדמנות יקרה מפז לצאת לדרך עצמאית חדשה ולחופש כלכלי, נקי מהגבלות וסנקציות שונות.

 

לסיכום

תהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד במהותו לאפשר לחייבים להגיע להסדרים עם הנושים, למחוק את החובות שנותרו ולצאת לדרך עצמאית חדשה ולחופש כלכלי, ללא הגבלות וסנקציות שונות. על מנת למקסם את הצלחת התהליך ולעבור אותו תוך שמירה על מקסימלית על האינטרסים שלכם, חשוב ומומלץ לפנות בהקדם לעו"ד חדלות פירעון מקצועי ומנוסה.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג