נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי אחראי לפצות נפגעים בתאונת עבודה?

עורך דין תאונות עבודה

בכל מדינה מתוקנת, העובדים הם הלב הפועם של החברה, והכוח שמניע את המדינה קדימה. כמו כן, השכר שהעובדים מקבלים מאפשר לגלגלי הכלכלה לנוע קדימה וכן לפרנס את אזרחי המדינה. יחד עם כל היתרונות המובנים, לעיתים במסגרת העבודה מתרחשים אירועים מצערים בעלי השלכות דרמטיות. תאונת עבודה היא דוגמה בולטת לאירוע כזה, אז במידה ומתרחשת תאונת עבודה מי אחראי לפצות את הנפגעים?

 

תאונת עבודה – מה זה?

באופן כללי, תאונת עבודה היא תקרית שמתרחשת במקום העבודה או במהלך עבודה או בדרך לעבודה, וגורמת לפציעה או חלילה למוות של עובד. כמו כן, תאונות עבודה יכולות לקרות בכל סוגי העבודות, מעבודות תעשייה ובנייה, דרך עבודות משרד ומסחר, ועד לעבודות חקלאות.

כדי שאירוע נתון יוכר כתאונת עבודה, קיימים כמה שלבים עיקריים שיש לעבור בדרך, כאלו שכדי לקדם בעזרת איש מקצוע מיומן כמו עורך דין תאונות עבודה.

 

התאונה חייבת להתרחש במיקום של העבודה?

אולי יפתיע אתכם לגלות, אך תאונת עבודה יכולה להיות מוכרת ככזאת גם היא התרחשה בדרך לעבודה. כלומר, אם עובד היה מעורב התאונה בשעה שהיה בדרכו לעבודה, התאונה תוכל להיות מוגדרת כתאונת עבודה וניתן יהיה לקבל פיצויים בהתאם. יחד עם זאת, קיימים תנאים ייחודים שהתאונה צריכה לעמוד בהם כדי שהיא באמת תוכל להיכנס תחת ההגדרה של תאונת עבודה.

 

נגמרה תאונת עבודה, מה הלאה?

החוק מקנה לעובדים זכויות רבות בהקשר של תאונות עבודה, כך שבמקרה והאירוע אכן יוכר ככזה שהתרחשה בו תאונת עבודה, ניתן יהיה לקבל פיצויים עבור הוצאות שכרוכות בפציעה וכן ההפסד הכספי שנגרם כתוצאה ממנה. במידה ונגרמה לכם תאונת עבודה, ראשית חשוב מאוד לשמור ולתעד כל מסמך רפואי שקשור בפציעה, כל היעדרות ממקום העבודה שנגרמה כתוצאה מהתאונה וכל מסמך שקשור בה.

 

מי אחראי לפצות?

ככלל, הביטוח הלאומי הוא המוסד שדרכו מתקבל מענה עבור תאונות עבודה. כאמור, קיימים כמה שלבים מהרגע בו התקיימה התאונה ועד קבלת הפיצויים. לאחר שמירת כל המסמכים הרלוונטיים וקבלת טיפול רפואי, יש לגשת למעסיק ולמלא טופס רשמי בדבר הודעה על תאונת עבודה.

את הטופס, יש להעביר לרופא וזה בתורו ינפק תעודת נפגע עבודה. את התעודה שניתנה על ידי הרופא יש להעביר לביטוח הלאומי ולהתחיל את תהליך התביעה מולם.

 

איך עושים את זה נכון?

ההמלצה הגורפת היא לא להתחיל את התהליך הזה לבד. במידה ונפגעם במהלך העבודה, כדאי לפנות לגורם משפטי מיומן ולהיוועץ בו. עורך דין מתאים יידע להעריך את סיכויי הזכייה בתביעה וכן להמליץ אם כדאי להתחיל בתהליך מראש.

 

לסיכום – קחו את מה שמגיע לכם

פציעות שנגרמות במהלך העבודה עלולות להיות בעלות השלכות קשות ולהביא לפגיעה כלכלית אנושה. כדי להקל על המצב הקשה, כדאי וצריך להגיש תביעה בדבר תאונת עבודה ולקבל את מה ששלכם. בהצלחה!

עורך דין תאונות עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג