נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לומדים להתרחק – אלה הבדיקות שתצטרכו לעשות לפני קניית בית

קניית בית

אם אתם רוצים לדעת כיצד לומדים להתרחק מנכסים שעשויים לגרום להפסדים ונזקים כלכליים, ריכזנו עבורכם כמה מהבדיקות הכי נפוצות שתצטרכו לעשות לפני קניית בית פרטי או דירת מגורים בבניין משותף. כך או כך, הנה מה שצריך לדעת בנושא – המשיכו לקרוא. 

רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא על נכס כזה או אחר, אתם צריכים להיות סמוכים ובטוחים בעובדה שהנכס הזה יניב לכם אחד מ-2 הדברים הבאים: 1) רווח כלכלי בזכות תשואה גבוהה. 2) מגורים איכותיים לטווח הארוך. בין אם הנכס למטרת מגורים או למטרת השקעה, ישנן כמה בדיקות שחשוב לבצע, כמו למשל הבדיקות הבאות:

  1. תשתיות: חשוב לבדוק את התקינות הכללית של תשתיות הגז והחשמל, המים והאינסטלציה.
  2. שמאות: כדאי להזמין שמאי מקרקעין לבדיקת שווי הדירה בשוק הנוכחי.
  3. קרקעות: חשוב לבדוק את טיב ואיכות הקרקעות של בתים פרטיים.
  4. שעבודים: אולי הכי חשוב, לוודא שהבית אינו משועבד או נמצא תחת הליכים משפטיים.

 

הבדיקה החשובה בכל קניית נכס – בדק בית

בסופו של דבר, בדק בית הוא אחד מההיבטים החשובים ביותר בכל עסקת נדל"ן. חשוב שאיש מקצוע יבדוק את הנכס עבור בעיות מבניות שעלולות להסתתר בקירות או ביסודות של המבנה, וליתר דיוק, צריך בעצם צוות אנשי מקצוע אשר כל אחד מהם ממונה על בדיקות אחרות.

בעוד שקבלני ביוב יבדקו את מצב הצנרת, חשמלאים מורשים יבדקו את תשתיות החשמל, טכנאי גז את תשתיות הגז וכן הלאה. בתוך כך, בדק בית הינו מבדק מקיף אשר כולל את המצב התחזוקתי של כלל הדירה או המבנה, כאשר בדיקה זו צריכה להתבצע לפני שרוכשים את הנכס.

קניית בית

בדיקות משכנתא – כי מתחייבים ל-30 שנים

עקב העובדה שמשכנתא ממוצעת נמשכת כ-30 שנים עד פירעון מלא, חשוב במיוחד לערוך כמה בדיקות לפני שרוכשים נכס ומתחייבים להחזרים של חודש בחודשו. את הבדיקות האלו צריך לעשות מול אחד מ-2 אנשי המקצוע הבאים: 1) יועץ משכנתאות. 2) יועץ נדל"ן.

אמנם פתיחת תיק משכנתאות אצל יועץ יכולה לעלות בין כ-6,500 ₪ ל-10,000 ₪ ומעלה, אבל אלו סכומים מזעריים ביחס למה שאותו יועץ יכול לחסוך בטווח הארוך של 30 שנים. לכן, יועץ משכנתאות יהיה הכרחי לפני רכישת דירה.

 

לסיכום: שמאי מקרקעין ועו"ד באותו תחום

בין אם מדובר על רכישת נכס בהרצליה, תל אביב, דימונה או כל אזור אחר, תמיד כדאי להצטייד בעורך דין ושמאי מקרקעין. מצד אחד, עורך דין יכול לעזור להבין את כל אותן מורכבויות וכן זכויות משפטיות שונות שיש לרוכשים או מוכרים של נכסים.

מצד שני, אותם עורכי דין יכולים גם לייעץ לגבי דרכים שונות לנהל מו"מ במהלך עסקאות נדל"ן ובעת עריכת וחתימת חוזים. באותה הנשימה יש לציין, כי שמאי מקרקעין יכול לעזור להבין את ערך ההשקעה מבחינת שווי השוק של הנכס. לסיכום, במצב השוק הנוכחי בארץ בשנים האחרונות, כל ייעוץ עשוי להיות מבורך.

קניית בית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי