נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מצבים כדאי לעשות יישור שיניים וכמה זה עולה?

אורתודונטיה

רבים מאיתנו הזדקקנו לגשר וליישור שיניים כשהיינו צעירים, וכמו הרבה אלמנטים בגוף האדם – גם זוהי תכונה שיכולה לעבור בירושה אל הילדים שלנו. במידה ואתם מזהים כי הילד שלכם עלול להיות זקוק ליישור שיניים, חשוב שתדעו את כל מה שצריך לדעת בתחום לפני ההחלטה הסופית, ובמאמר זה נביא לכם מידע אודות טיפול יישור שיניים, מי צריך אותו, מה עושים לפני שקובעים את התור ועם מי מתייעצים.

 

יישור שיניים – השקעה לעתיד

השיניים שלנו הם פרט כל כך חשוב בפנים שלנו – הן נחשפות כל פעם שאנחנו מדברים או מחייכים, ומאפיינות את המראה שלנו, ולכן חשוב שהן יהיו במצב הטוב ביותר בכדי שנרגיש בטוחים בעצמנו. יישור שיניים הוא חד משמעית השקעה לעתיד, וניתן למצוא כיום חידושים בעולם רפואת השיניים כמו יישור שיניים שקוף – שמאפשר לנו ליהנות מתוצאות מעולות ללא הפן הויזואלי של גשר ממתכת הבולט לעין.

שיניים מיושרות

מתי כדאי לעשות יישור שיניים?

אז מתי בעצם ובאילו מצבים כדאי לעשות יישור שיניים? איגדנו עבורכם את המצבים המצריכים התערבות של רופא:

 

כאשר מנח השיניים הטבעי שגוי

חלקנו נולדים עם שיניים צפופות מידי, או שיניים עודפות, מה שיוצר מצב בו השיניים מטפסות אחת על השנייה או גדלות באופן לא טבעי, וגורמות למנח עקום בשל חוסר מקום בחלל הפה – ישנן סיבות רבות לביצוע יישור שיניים בשל סיבה רפואית ולא רק אסתטית.

 

כאשר ישנה סגירה לא נכונה של לסתות

מהסיבות שפירטנו עליהן וכן מסיבות נוספות, ישנם מצבים בהם הלסתות לא נסגרות כמו שצריך ויצרות מנשך שאינו טבעי, מה שעלול לגרום לאי נוחות וכן לחוסר ביטחון רב אצל אנשים צעירים או מבוגרים.

 

בגילאים צעירים אך לא צעירים מדי

ישנם ילדים אשר מראים סימנים של שיניים עקומות, צפופות או עודפות כבר בגיל צעיר – אך צריך לחכות עד להחלפת השיניים בשיניים בוגרות וקבועות לפני שמתחילים הליך אורתודנטי.

רפואת שיניים

כמה עולה לעשות יישור שיניים?

התשובה הזו משתנה מרופא לרופא, וההערכה הגסה היא בין 14,000 ל- 40,000 ש״ח במקסימום. תשובה זו תלויה במגוון של פרמטרים, כמו למשל:

  • מורכבות המצב הנוכחי – במידה והשיניים המיועדות לטיפול נמצאות במצב בעייתי במיוחד, והטיפול צריך להיות מורכב יותר, הוא גם יעלה יותר
  • משך הטיפול – טיפולים ממושכים שיתארכו על פני יותר משנה יעלו יותר מאשר טיפולים קצרי טווח – שכן הם דורשים מעקב ממושך יותר בקליניקה
  • טיפולים משלימים או מקדימים – במידת הצורך, טיפולים אלו יעלו את מחיר היישור
  • כיסוי ביטוחי – כמה הביטוח הפרטי שלכם או קופת החולים מכסה מתוך הסכום

 

לסיכום

יישור שיניים כיום הוא כבר לא מה שהיה פעם, ועם מגוון החידושים הקיימים ישנו גם יישור שיניים שקוף מחיר המאפשר ליהנות משיניים ישרות ובריאות בתהליך אסתטי ונעים לעין.

טיפולים מקדימים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי