נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על הוצאת דרכון פולני ויתרונותיו

על הוצאת דרכון פולני ויתרונותיו

ישראלים רבים הם צאצאים של פולנים ויוצאי ארצות אירופה אחרות. חלקם מרצון במסגרת העליות הגדולות של המאה ה-20 לישראל, חלקם כפליטים מרדיפות, מלחמות עולם ומה שעבר ביניהן. אחת הארצות אשר לא מעט ישראלים הם צאצאים של יוצאיה, היא פולין. ההיסטוריה של פולין מוכרת וידועה ואולם, מעטים יודעים כי כבנים של יוצאי פולין הם זכאים להוציא דרכון פולני על כל המשתמע מכך. דרכון פולני מאפשר קבלת דרכון אירופאי לכל דבר ועניין ובזה מתחילים יתרונותיו של הדרכון הפולני.

כל אחד יכול להוציא דרכון פולני?

לא. לא כל אחד יכול להוציא דרכון פולני, אולם התנאים בחוק הפולני הם מקלים למדי ומאפשרים במידה רבה לצאצאים של פולנים לקבל דרכון ואזרחות פולנית. בחלק מהמקרים דרכון פולני, דרוש כדי להקל על הליכים להשבת רכוש יהודי בפולין, אולם ישראלים רבים מבכרים לקבל אזרחות פולנית על מנת שיוכלו לקבל דרכון אירופאי ולנסוע ברחבי אירופה בחופשיות, כמו גם לעבוד באירופה ויתרונות נוספים של הדרכון האירופאי. על מנת להוציא דרכון אירופאי עליכם להיות צאצאים של יוצאי פולין. בעבור מי שיצאו מפולין לפני שנת 1951, הייתה קיימת מגבלה למי שקיבלו זימון לשירות בצה"ל, אולם בעבור מי שעזבו את פולין אחרי 1951 אין עוד מגבלה כזאת ויורשיו של יוצא פולין זכאים בדרך כלל לקבל דרכון פולני בקלות יחסית.

היתרונות של דרכון פולני ואזרחות פולנית

הוצאות דרכון פולני וקבלת אזרחות פולנית הם אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין. משמעות הדבר כי אדם האוחז דרכון פולני יכול לנסוע איתו ברחבי אירופה ללא מגבלות וללא כל הפרעות. אדם עם דרכון פולני יכול לעבוד באירופה ולהיות זכאי להטבות שונות המוצעות לאזרחים אירופאיים, כגון לימודים בחינם במקומות שונים ברחבי אירופה. בעידן בו יוקר המחייה בישראל הוא מהגבוהים בעולם אשר מביא לכך, כי הישראלי צריך להקדיש מאמץ גדול הרבה יותר מרוב האנשים בעולם כדי לפרנס את עצמו וכדי לכלכל את עצמו (שלא לדבר על האפשרות לקנות דירה), טוב שתהיה אלטרנטיבה ראויה שתאפשר לכם אפשרות לחיסכון ועתיד טוב יותר.

השבת רכוש יהודי בפולין

אחת הסיבות בגללן ישראלים רבים פונים לקבלת דרכון פולני היא השבת רכוש של הוריהם או סבותיהם בפולין. רכוש שהולאם ו/או היה של יהודים לפני מלחמת העולם השנייה ובכלל, ניתן לדרוש להשיב לבעלים המקורי אם אפשר לבסס את הבעלות על פי הדין הפולני. באמצעות הוצאת דרכון פולני, ניתן להקל על ההליך לקבלת הרכוש.

היוועצו עם עו"ד לבירור זכויותיכם

אם אתם חושבים, כי אתם עשויים להיות זכאים לקבל דרכון פולני פנו אל עו"ד מקצועי כגון משרד עו"ד , שסייע לאנשים רבים בקבלת דרכון פולני. משרדנו ערוך ומוכן להציע לכם את כל הליווי הדרוש עד לקבלת האזרחות הפולנית הנכספת.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג