נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השבת רכוש יהודי בפולין – כיצד

רכוש 2

השבת רכוש יהודי בפולין – כיצד?

על פי מיטב הנתונים הקיימים, לפני מלחמת העולם השנייה, כמות גדולה מאוד של קרקעות בפולין (כ-40% על פי חלק מהאומדנים) היו בידי יהודים. חלק מאותם אנשים, חלוצים שעלו לישראל בגלי העליות הראשונות לישראל – בעיקר בעליה השנייה והשלישית. במהלך מלחמת העולם השנייה תוך כדי הכיבוש הנאצי הולאם חלק מהרכוש של היהודים בפולין, וחלק נוסף הולאם על ידי השלטון הקומוניסטי שאחרי מלחמת העולם השנייה. כיום ניתן, בחלק מהמקרים להשיב את הרכוש הפולני. להלן מדריך קצר לגבי ביצוע השבת רכוש בפולין וקבלת דרכון פולני.

האם כל רכוש ניתן להשבה?

כאמור חלק מהרכוש הולאם על ידי השלטונות לאורך הזמן. במקרים אלה, רכוש אשר לאחר מלחמת העולם השנייה הוגשה בקשה על ידי הבעלים המקוריים להשבתו, יכול להיות מושב; אחרת הרכוש עשוי להיות נחשב כרכוש שננטש על ידי בעליו המקוריים. במצב זה השבת הרכוש יכולה להיות קשה הרבה יותר. באשר לרכוש אשר לא הולאם ונתפס על ידי אנשים אחרים כגון משרד עו"ד מיסקביץ', הרי שניתן לבצע השבה של הרכוש בקלות רבה יותר, ככל שישנם מסמכים או דרכים אחרות להוכיח את הבעלות שלכם על הרכוש המסוים.

מה בין השבת רכוש בפולין לדרכון פולני?

ההליך הוא הליך פולני על פי דין פולני, כאשר אזרח פולין פונה אל הרשויות בנוגע להשבת רכוש יהודי בפולין או בכלל, יש בכך כדי להקל על ההליך ולפשט אותו. הסרבול של השבת רכוש יהודי בפולין למי שאין להם דרכון פולני איננו מכשלה, אולם יש בו כדי לעכב את השבת הרכוש בפולין. לכן, במידה ואתם יורשים של יוצאי פולין, ניתן להתחיל את ההליך של השבת רכוש יהודי בפולין על ידי הוצאת דרכון פולני. מלבד פישוט ההליך להשבת רכוש בפולין יש בדרכון פולני יתרונות רבים בעבור האוחזים, שכן הוא מהווה דרכון אירופאי – ודי להזכיר את זה כדי להבין באילו יתרונות מדובר. ברי, כי הוצאת דרכון פולני במסגרת הליכים להשבת רכוש יהודי בפולין היא יתרון נוסף של השבת רכוש יהודי בפולין עבור מי שמתאימים לכך.

בדקו את הזכאות שלכם והיוועצו עם עו"ד מקצועי בתחום זה.

אם אתם צאצאים של יוצאי פולין ואתם מעוניינים לבצע השבת רכוש בפולין מומלץ מאוד לפנות אל עורכי דין העוסקים בתחום זה כדי לבדוק את הזכאות שלכם להשבת רכוש בפולין. ישראלים רבים, צאצאים של יוצאי פולין, פנו אל עורכי דין והצליחו בהשבת רכוש יהודי בפולין. כיוון שמדובר בדינים של מדינה אחרת, חשוב לבחור בעורך דין מקצועי המומחה בדינים המסוימים בפולין; כך תוכלו להבטיח השבת רכוש יהודי בפולין. גם מסע של אלפי קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן, והשבת רכוש יהודי בפולין איננה כל כך רחוקה. פנו עוד היום להבטחת הזכויות שלכם ברכוש שלכם בפולין.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג