תפריט

4 טיפים למדיטציה

מדיטציה היא אחת המתנות הטובות ביותר שהעולם העניק לנו כדי להתבונן אל תוך הנפש פנימה, להכיר את עצמנו ואת גופנו ולפזר חזרה לעולם רוגע ושלווה.

Meditation
מדיטציה

אז למה, למה היא כל כך קשה לביצוע?

אכן, מדיטציה היא עניין לא פשוט למתחילים. כולנו ראינו בסרטים איך צריך לעצום עיניים ולא לזוז, לבצע עם האצבעות את תנועת ה"שאנטי אום" המפורסמת (אמה לאגודל) ולא לעשות דבר חוץ מ…ישיבה ממושכת ומשעממת.

האמת היא, שמי שעושה מדיטציה לא רק "מנקה" מחשבות מהמוח כדי להעביר יום מוצלח, אלא גם משפיע משמעותית על בריאותו הטובה, השינה האיכותית, מחזק את מערכת החיסון ומפחית תופעות חרדה וסטרס. ובעידן של היום הלחוץ, התובעני והאינטנסיבי, כולנו זקוקים לרגע קטן לעצמנו כדי לשוב לפרופורציות נכונות, להתאזן ולשפר את איכות החיים.

 

והנה מספר טיפים שווים למדיטציה שאפשר ליישם גם ברבע שעה פנויה ושקטה בבית וחלקם אפילו מנפצים כמה מיתוסים חזקים לגביה.

 

התבוננות בנר דולק

כדי להמחיש את הרעיון, נשתמש בדוגמה: נסו לעמוד על רגל אחת לכמה שניות. נו, הצלחתם? מעולה. עכשיו נסו את אותו הדבר בעיניים עצומות והחזיקו 10 שניות. נפלתם? לא נורא. עצימת עיניים היא למעשה תרגול עמוק וקשה יותר, מה שאומר שרק מודטים (אנשים שעושים מדיטציה) מתקדמים מסוגלים להשתמש בה. פעולות בעיניים עצומות הוא דבר כמעט בלתי אפשרי ולכן כדי להתגבר על היציאה מפוקוס ועדיין להישאר בשליטה וריכוז מלאים, משתמשים לא מעט מודטים בנר דולק.

הנר ישאב אליו את המבט ואיתו גם את המוח. זהו טריק טוב לריקון המחשבות ואפשר להשתמש כמעט בכל אובייקט אחר, אם כי הנר או אש למעשה, ממגנטים את העין האנושית הרבה יותר.

 

דמיון מודרך באמצעות צבעים

נכון, אתם לא אמורים לחשוב על כלום ולתת לתחושות לדבר, אך מי אמר שזה קורה באופן טבעי? נסו להרכיב עם עצמכם דיאלוג פנימי שבו אתם מדמיינים דבר מה. לא מוחשי, לא ממשי, אלא דמיוני ובסיסי ככל האפשר. במהלך המדיטציה חשבו על צבע מסויים ודמיינו שהוא מתפשט לאט ונעים לאורך איברי הגוף. כעת החליפו אותו בהדרגה בצבע אחר ותנו לתחושה לזרום. אפשר להמשיך ולשחק עם הצבעים, הגוונים ולערבב ביניהם. לא תאמינו כמה ריכוז תשיגו תוך זמן קצר! כמה שקט והתבוננות פנימית אל נבכי הגוף יעניקו לכם בסיום את התחושה המתבקשת.

 

עבודה עם טיימר

באתר stronger.co.il ממליצים על מדיטציה למתחילים באמצעות טיימר. אם אתם מתחילים בתחום, כוונו אותו לעוד 5 דקות ונסו לבצע את שיטות התרגול שנמצאות באתר. אם המדיטציה מתבצעת יומית, הגדילו את כמות הזמן בחמש דקות כל שבוע ונסו במסגרתו להמשיך את המדיטציה מבלי להפר אותה.

 

סיום המדיטציה: נחים

אין באמת טעם בלפקוח עיניים, למתוח זרועות ולקום בזבנג ליתר העיסוקים. הגוף והמוח צריכים לעבד את התהליך ולסיים אותו בצורה נכונה. לכן כאשר הגיע זמן סיום, פקחו עיניים לאט והתבוננו סביב תוך נשימות עמוקות. מכאן עברו למספר דקות של שכיבה על הגב ברגליים ישרות ובקצב שלכם, התחילו להניע זרועות, לכופף ברכיים ולהניע אותן מצד לצד. כשאתם מרגישים שאתם מוכנים לסיים לחלוטין, עברו משכיבה לישיבה דרך אחד הצדדים וממנה בקצב שלכם לעמידה.

 

 

 

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אותך