נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תרבות האוכל בישראל – מה אנחנו הכי אוהבים לאכול?

נתחים

בין אם מדובר באוכל ביתי, אוכל רחוב או מנות שף במסעדות – לגבי דבר אחד אין ספק: ישראלים אוהבים לאכול.

אז מה הם דפוסי האכילה של הישראלי הממוצע, איזה מאכלים פופולריים במיוחד, ואילו יינות מלווים את הארוחות של הישראלים?

לפי כמות תוכניות הריאליטי שעוסקות בבישול אפשר להסיק בקלות שעבור הישראלים אוכל הוא הרבה יותר מסתם דלק לגוף. אנחנו אוהבים לאכול, לבשל, לדבר על מתכונים ולהתווכח לאיזה עדה יש את האוכל הכי טעים. דפוסי האכילה של הישראלים משתנים לפי העדה, מקום המגורים והמצב הכלכלי, אבל קיימים דפוסים שמשותפים לנו: למשל, הטקס השבועי של ארוחת שישי משפחתית, הכוללת מאכלים ביתיים אהובים ומלווה ביינות של יקבים ישראלים.

 

מה אנחנו אוכלים הכי הרבה?

תושבי ישראל מובילים בקרב המדינות המפותחות בצריכת הסוכר והמתוקים – 38.8 קילו של מתוקים בשנה בממוצע לאדם. הנתון הזה ממקם את המדינה במקום השלישי מבין המדינות המתפתחות בצריכת המתוקים. מצד שני, אנחנו גם יודעים לאזן את זה: הישראלים צורכים כמות גדולה במיוחד של ירקות, וגם בקריטריון הזה המדינה תופסת את המקום השלישי מבין המדינות המתפתחות. את הנטייה הבריאה לאכול הרבה ירקות אפשר לחבר למטבח הים-תיכוני הנפוץ בישראל, שכולל מאכלים עשירים בירקות, קטניות ושמן זית.

מאפיין נוסף של דפוסי האכילה הישראליים הוא צריכת קטניות גבוהה – נתון הגיוני, בהתחשב בעובדה שחומוס הוא קטניה. מבחינת צריכת בשר ודגים אנחנו נמצאים במקום טוב באמצע. נתון מפתיע הוא שלמרות הפופולריות של שקשוקות וחביתות בארוחת הערב הישראלית, הישראלים צורכים מעט ביצים ביחס לשאר המדינות המפותחות, ונמצאים בתחתית הטבלה בקריטריון הזה.

 

פיוז'ן ישראלי

אחד הדברים שמייחדים את ישראל הוא שמדובר במדינה שהיא קיבוץ גלויות: לאורך שנות הקיום של המדינה המטבח המקומי שאב השראה מהמטבח היהודי האשכנזי, מהמטבח הים-תיכוני, הצפון אפריקאי, וכמובן גם מהמטבח הערבי ששלט באזור לפני קום המדינה. מהסיבה הזאת קצת קשה להגדיר מה זה אומר מטבח ישראלי, ולאפיין מאכלים ספציפיים שהמקור הראשוני שלהם הוא בישראל. מצד שני, ישראל היא גם מדינה יצירתית במיוחד, אז לא חסרים מאכלים פופולריים שהגיעו ממדינות אחרות וקיבלו טוויסט מקומי: פיצה פיתה, שניצל בפיתה או בבגט ומלאווח-פיצה הן דוגמאות טובות לפיוז'ן ישראלי.

 

מה שותים?

ישראלים שותים יין בעיקר בארוחות שישי, אבל גם באירועים מיוחדים אחרים, והם נוטים להעדיף יינות של יקבים ישראלים – כמו יקב רמת הגולן. יינות מקומיים מהווים ליווי מושלם לכל ארוחה ואירוע, מפני שהם תואמים בצורה מושלמת את סגנון הבישול המקומי ואת המאכלים הפופולריים בארץ. יינות העשויים מענבים שגדלו באקלים הישראלי מתאפיינים בוורסטיליות גבוהה – לדוגמה, יינות יקב רמת הגולן מגיעים במגוון רחב של סגנונות וסוגים, ובכך מאפשרים התאמה למגוון רחב של מאכלים.

 

שתייה חריפה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
אוכל לגורי כלבים
2 סוגי אוכל שגורי כלבים אוהבים

בימים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפוסטים שעולים ברחבי הרשתות החברתיות ונוגעים לגורי כלבים בררנים. מסתבר שבעלי גורים

סנדוויץ
רטבים טעימים לבשרים

המומחים של חברת d&s  – החברה המובילה בתחום גריל גז, גריל פחם ומעשנות מציגים לכם את הרטבים הטעימים ביותר