נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תקיפת שוטרים – כיצד החוק מתייחס לכך?

שוטר

מדינת ישראל היא מדינת חוק, שבה כולנו, אזרחים ובעלי מקצוע שתפקידם לאכוף את החוק, צריכים להקפיד על מילוי החוקים. ברגע שאנחנו חורגים מהחוקים, צפויים לנו עונשים כבדים, שיכולים לבוא לידי ביטוי הן בצורת תשלום קנסות, הן בצורת עבודות שירות, והן בצורת מאסר בבית הסוהר למשך תקופות שונות.

אחד הדברים החמורים שנחשבים בתור עבירה על החוק היא תקיפת שוטרים, שכן מדובר על האנשים הממונים על שמירת הסדר והשקט, והדבר נחשב להפרעה חמורה במילוי תפקידם. אז כיצד החוק מתייחס לתקיפת שוטרים, ומה עלולות להיות ההשלכות של מקרה כזה?

 

תקיפת שוטרים – איך זה קורה?

לצערנו, תקיפת שוטרים היא לא דבר נדיר במדינת ישראל. אזרחי מדינת ישראל חושבים, לא פעם, שהם נמצאים מעל החוק, ושגורמים כמו שוטרים הם גורמים שאין שום סיבה להקשיב להם או להאמין להם. תקיפת שוטרים עלולה להתבצע לאחר מקרים פשוטים וזניחים ביותר, כמו קבלת דו"ח על נסיעה מהירה מדי, למשל, וכמובן גם לאחר מקרים גדולים יותר, כמו מהומות ברחובות, הפגנות ועוד.

אנשים שמבצעים תקיפת שוטרים לא תמיד לוקחים בחשבון את המשמעות הגדולה של המעשים שלהם, ואנחנו כאן כדי להסביר מה עלול לקרות לאותם אנשים.

 

תקיפת שוטרים מבחינת החוק

מבחינת החוק, תקיפת שוטרים היא אחת העבירות החמורות ביותר שיש. החוק מגדיר תקיפת שוטרים בתור כל מעשה שעלול להפריע לשוטרים במילוי תפקידם, החל מהפרעה שאינה כוללת אלימות, כמו קללות או העלבות, וכלה בהפרעה פיזית כמו דחיפות, בעיטות, אגרופים ועוד.

החוק רואה בחומרה רבה את הנושא של תקיפת שוטרים, ולכן הוא מצמיד לו עונשים רבים. עבור העלבה של שוטר המעליב עלול למצוא את עצמו מרצה מאסר של כחצי שנה, ואילו עבור תקיפת שוטרים שמשלבת אלמנטים פיזיים – האדם הפוגע עלול להסתכן בבין 3 שנות מאסר ל-5 שנות מאסר.

 

הימנעות מתקיפת שוטרים

זה נכון שהטמפרמנט הישראלי עלול לגרום לאזרחים במדינה לאבד את העשתונות, אבל הימנעות מתקיפת שוטרים היא אחד הדברים שהכי חשוב ליישם ולבצע. השוטרים את החוט המקשר שבין החוק לבין האזרחים, וכאשר מתקיימת עבירה עליו – השוטרים הם אלו שאמורים להשיב את הסדר למקומו. הימנעות מתקיפת שוטרים היא הדבר החכם לעשות, ולזכור שהם נמצאים כאן על מנת להגן עלינו, ולסייע לסדר להישמר כפי שהוא.

 

הסתבכתם עם תקיפת שוטרים – מה עושים עכשיו?

כאמור, תקיפת שוטרים היא נושא מאוד לא פשוט, ועל כן במידה והסתבכתם איתו – כדאי שתדעו מה לעשות עכשיו. היות וצפוי לכם כעת הליך משפטי מורכב, כדאי שבשלב הראשון תפנו לייעוץ עם עו"ד פלילי, שיוכל לשפוך קצת אור על המקרה ועל האפשרויות השונות שעומדות בפניכם. בהתאם, תוכלו לצאת עם עו"ד פלילי לדרך, ולהבטיח לעצמכם ייצוג מכובד, שינסה לצמצם עד כמה שניתן את העונש שאותו תקבלו. בהצלחה!

שוטר עושה אצבע משולשת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג