נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תסחיף מי שפיר, מהו והאם זה נחשב רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

אם בעבר כ-80% מהנשים היו נפטרות בשל תסחיף מי שפיר, כיום רק 20% מהמקרים עלולים להסתיים בתוצאות טרגיות מאחר מהרפואה התפתחה. יחד עם זאת, ישנם מקרים של תסחיף מי שפיר עם תוצאות עגומות כתוצאה מרשלנות רפואית. המאמר יפרט על התופעה.

 

מה זה תסחיף מי שפיר?

תסחיף מי שפיר נוצר מחדירה של נוזל מי השפיר לדם. כלומר, חלקיקים של הנוזל עוברים לכלי הדם וגורמים לפגיעות עצביות אצל היולדת או העובר מכיוון שנוצרת בעיה בחמצון הדם בשל התסחיף. במקרים קיצוניים החלקיקים אף יובילו למות היולדת. לא ניתן למנוע את התסחיף שעלול להתרחש סמוך או במהלך הלידה אך ניתן לאבחן זאת.

האבחון נעשה על ידי שלילת סיבות נוספות שעלולות לגרום ללב, לריאות ולכלי הדם לקרוס. במידה והאבחון שגוי או נעשה מאוחר מדי זוהי רשלנות רפואית. למידע נוסף בקרו באתר של עורך דין דוד פייל.

 

מה קורה ליולדת בתסחיף מי שפיר?

כאשר מי השפיר חודרים לדם היולדת מפתחת אלרגיה ונלחמת בה באופן טבעי. הגוף שלה מפריש חומרים כדי לדחות את החלקיקים. כל הסיטואציה הזו מערערת את התפקוד של הלב, הריאות ומערכת הדם, דבר שמביא לאי ספיקה של הלב. קריסת הלב מביאה לקוצר נשימה, לדימום, אובדן הכרה, כיחלון ולמצב של תרדמת. כל אלו יביאו לבסוף לנזק עצבי לכל החיים. תופעות נוספות של התסחיף הן לחץ דם נמוך, הלם, דום לב, בעיות בקרישת הדם ומצוקה עוברית.

 

למי זה עלול לקרות?

כיום הרפואה יודעת שהסיכוי לקבל תסחיף מי שפיר הוא בגיל 40 בממוצע, יותר בקרב נשים שעברו ניתוח קיסרי בלידה הקודמת או לידות של מלקחיים וואקום. גם נשים שיש להן רעלת היריון, קרעים בצוואר הרחם, ריבוי מי שפיר ושלייה נעוצה או שליית פתח יהיו חשופות יותר לתופעה. כאן נכנס האלמנט של המעקב הרפואי אחר האישה.

לאורך כל ההיריון ועל פי הרקע הרפואי של היולדת היא צריכה לעבור בדיקות שגרתיות ומעקב של אחות ורופא נשים. הרופא צריך לאבחן את הסיכוי לתסחיף על פי הסיכויים של היולדת לקבל אותו ולקבל החלטות לגבי הפרוצדורה הרפואית של הלידה.

 

רשלנות רפואית כתוצאה מתסחיף מי שפיר

כאמור, אין פתרון לתופעה של תסחיף מי השפיר, אך התגובה של הצוות הרפואי צריכה להיות מהירה ותומכת. כלומר, ככל שיתעורר תסחיף בחדר הלידה היולדת תצטרך לקבל מייד תמיכה נשימתית, עירוי מוגבר עם מדללים על מנת שלא תיווצר קרישת דם, תמיכה במערכת הלב ומעקב צמוד אחר סימנים חיוניים. למרות זאת, ישנם מקרים בהם לא ניתן להציל את היולדת.

מאחר ונושא התסחיף של מי השפיר מורכב קשה להוכיח רשלנות רפואית. ההוכחה תהיה במבחן הרופא הסביר. כלומר, כיצד התנהל הצוות הרפואי בזמן התסחיף וכיצד טיפל במצב, האם פעל במהירות, האם ערך מעקב אחר סימנים חיוניים, האם הרופאים התנהלו בחדר הלידה כמו שמצופה מהם וכד'.

רשלנות רפואית

 

 

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג