נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה

שופט מרכזי

לאחר שחוויתם תאונת עבודה והתחלתם בתהליך ההחלמה אתם צריכים להגיש תביעה על מנת לקבל פיצוי כספי והכרה כנפגעי עבודה או בעלי נכות.

מה הוא ההליך ומה חשוב לעשות בדרך?

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה היא קודם כל תאונה אך מאפיין חשוב לא פחות שלה הוא התרחשותה בעבודה. יתרה מכך, החוק קובע כי גם תאונות אשר קורות לעובד בדרך לעבודה או בדרכו חזרה ממנה, נחשבות כתאונות עבודה אשר מזכות את הנפגע בקצבאות נכות מעבודה, דמי פגיעה ועוד… על מנת להיות זכאים לכל אלו, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי אשר מטרתה שיכירו בכם כנפגעי תאונות עבודה ויתנו לכם את כל מה שמגיע לכם בעקבות כך.

 

איסוף מסמכים רפואיים

טרם הגשת התביעה, כנראה שתהיו עסוקים בעיקר בהליכי החלמה וטיפול בבית חולים או אצל רופאים פרטיים. על מנת להיות מוכרים כבעלי אחוזי נכות, או בכלל להוכיח כי נפגעתם מהתאונה, חשוב מאוד לאסוף את כל המידע הרפואי ולשמור אותו באופן מסודר על מנת שתוכלו להציג אותו כאשר תדרשו לכך, לדוגמא בוועדות רפואיות בביטוח לאומי.

 

מילוי טופס תביעה

לאחר שחוויתם תאונת עבודה והתחלתם את תהליך ההחלמה, הגיע הזמן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל הכרה בצורת אחוזי נכות, דמי פגיעה וקצבה מתאימה. הגשת התביעה מתבצעת על ידי מילוי טופס מסודר הכולל את כל הפרטים שביטוח לאומי צריך לדעת כדי לקבוע מה מגיע לכם ובאיזה גובה. כאן, כחלק מהגשת התביעה, זה הוא הזמן לצרף את כל המסמכים שאספתם אשר ישקפו בצורה הטובה ביותר את הפגיעה שחוויתם ואת המצב שלכם לאחר התאונה. מילוי הטופס מתבצע על ידי כמה אנשים.

  1. מגיש התביעה – מילוי פרטים אישיים וסיבת הגשת התביעה, את החלק הזה כדאי למלא בייעוץ של איש מקצוע כדי לא לרשום מידע שיפגע בכם לאחר מכן
  2. רופא מטפל – בנוסף לכל המסמכים הרפואיים יש להגיש גם חוות דעת של רופא, עליכם להביא את טופס את התביעה לרופא ולתת לו למלא חוות דעת רפואית על המצב שלכם
  3. המעסיק – בגלל שמדובר בתאונת עבודה אשר גם למעסיק יש כביכול אחריות על התרחשותה ועל הטיפול שלכם, המעסיק נדרש להצהיר על מידע שישמש לקביעת גובה הקצבה כדוגמת גובה השכר, ימי היעדרות מהעבודה בעקבות התאונה ומידע נוסף

 

מה קורה הלאה?

מהרגע שהגשתם תביעה בעקבות מעורבותכם בתאונת עבודה, המוסד לביטוח לאומי עובר על התביעה שלכם ומחליט מה לעשות בגינה מבחינת הזכאות שלכם לקבל דברים.

יכול להיות כי תזומנו לוועדה רפואית שמטרתה לסקור יותר לעומק את המצב הרפואי שלכם או שתתבקשו להציג מידע נוסף או לעבור בדיקה נוספת על ידי רופא. בכל מקרה לבסוף, תקבלו תשובה. התייעצות ומידע נוסף על תאונות עבודה אפשר למצוא כאן: https://pitzuim.co.il/תאונת-עבודה/.

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג