נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הקשר בין תאונת עבודה לביטוח לאומי?

מה הקשר בין תאונת עבודה לביטוח לאומי?

אם עברת תאונת עבודה, יתכן שיש לך שאלות לגבי אופן הגשת התביעות השונות או אילו הטבות אתה זכאי לקבל מביטוח לאומי. אנו מבינים שניווט בין כל הזכויות השונות שמגיעות לך יכול להיות מבלבל ויכול להוסיף לחץ נוסף למצב הקשה בו אתה נמצא. אנשים רבים תוהים לגבי ההבדלים בין הפיצויים של ביטוח לאומי לפיצויים שמגיעים להם מחברת הביטוח שלהם.

הכרת ההבדלים יכולה לעזור לך להבין בדיוק מה מגיע לך לקבל אחרי התאונה שלך.

 

תאונות עבודה, פיצויים וביטוח לאומי

אתה מקבל פיצויים ממקום העבודה שלך, אבל מודאג שהם ישפיעו על קצבאות הביטוח הלאומי שמגיעות לך כתוצאה מהפציעה? למרבה המזל, עובדים יכולים בדרך כלל לקבל הן פיצויים מחברת הביטוח והן הטבות ביטוח לאומי, אך ייתכן שהן יתקבלו אחת על חשבון השנייה.

 

תביעה של ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה

אם עברת תאונת עבודה, אתה יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי, הן כנגד המעסיק שלך והן כנגד חברת ביטוח פרטית, אם יש כזו. לפני התחלת תהליך של תביעה מסוג זה, כדי להיוועץ ולשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה, שידע להראות את הדרך הנכונה תוך כדי התהליך, על מנת להבטיח שתקבל את הזכויות שלך. עורך דין לתאונות עבודה מנוסה כמו עו"ד אורי בוים יכול לעזור לך, לענות על שאלות בנושא ולסייע בקבלת הפיצוי שאתה אמור לקבל.

 

סכום פיצויים פוטנציאלי מביטוח לאומי

ביטוח לאומי עובד לפי שיטה מסוימת של חישוב דמי הפגיעה כתוצאה מתאונות עבודה. שיעור דמי הפגיעה שתקבל במידה ועברת תאונת עבודה יהיו לפי 75% מההכנסה שמחויבת בתשלום ביטוח לאומי ב-3 החודשים שלפני התאונה. במידה ולא קיבלת את השכר המלא בחודשים הללו, ייתכן כי ביטוח לאומי יאפשר לחשב את דמי הפגיעה על פי השכר המלא.

 

תביעת מעסיק בעקבות תאונת עבודה

מעבר להגשת תביעה לביטוח לאומי, עובד שעבר תאונת עבודה יכול לעיתים גם להגיש תביעה נגד החברה בה הוא עובד, על מנת לקבל פיצויים על הנזקים הגופניים שגרמה לו התאונה. תביעות מסוג זה ניתן להגיש במידה וקיימת יכולת להוכיח כי תאונת העבודה נגרמה בגלל מחדל או רשלנות של המעסיק. אם המעסיק אינו אחראי על התאונה, וזהו אינו מחדל שלו, לא תהיה עילה ממשית לתביעה כזו.

חשוב להבין כי אם בית המשפט קובע כי המעסיק מחויב לשלם פיצויים לעובד שלו בעקבות תאונת העבודה והפגיעה שנגרמה לו, סכום הפיצויים ינוכה מהסכומים שהעובד זכאי לקבל בעתיד מביטוח לאומי. לכן אנו ממליצים להיוועץ עם עורך דין תאונות עבודה בטרם מגישים תביעה כנגד המעסיק, על מנת להימנע מתביעות מיותרות שיובילו אותך לקבלת אותו סכום פיצויים.

לסיכום

בענייני תביעות ביטוח, חשוב להיוועץ עם עורך דין תאונות עבודה מקצועי עם ניסיון ארוך שנים בתחום, כמו עו"ד אורי בוים.

מה הקשר בין תאונת עבודה לביטוח לאומי?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג