נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 שלבים להשגת פטור ממס עקב מחלת הסרטן

מטבעות

חולי סרטן מוצאים את עצמם לעיתים עוברים בין הטיפולים השונים מבלי שיש להם זמן או פניות נפשית לטפל בכל מיני עניינים בירוקרטיים והדבר מוביל לכך שלא מעט חולים משלמים מס הכנסה מלא מבלי שהם בכלל יודעים שמגיע להם פטור מלא.

אם הגעתם לכאן, אתם צריכים לקרוא את השורות הבאות, בהן נציין בפניכם את 4 השלבים שיאפשרו לכם להשיג את הפטור המיוחל בקלות:

 

השלב הראשון – תהיו מודעים לזכאותכם

השלב הראשון הוא כמובן המודעות. אתם צריכים קודם כל לדעת שאם אתם חולי סרטן, אתם יכולים לקבל אחוזי נכות גבוהים. אחוזים אלו מזכים אתכם בפטור מלא ממס הכנסה. אם אינכם בטוחים שהחוק הזה חל עליכם, כדאי שתבדקו אם אתם עונים על אחד מהקריטריונים הבאים לקבלת הפטור:

  • אם אתם סובלים ממחלות שונות שמסתכמות יחד לדרגת נכות משוקללת שמגיעה למעלה מ-90%
  • אם הוגדרתם כנכים ב-100% ממחלת הסרטן

 

השלב השני – תפנו אל הביטוח הלאומי אם טרם עשיתם זאת

כדי שתוכלו לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן אתם צריכים קודם כל ליצור קשר עם המוסד לביטוח לאומי ולמסור להם את המסמכים שמוכיחים כי אתם אכן חולי סרטן. ברגע שאבחנתם כחולים במחלה, אתם זכאיים לקבל כ-100% נכות מהביטוח הלאומי, אתם פשוט צריכים ליידע אותם בנושא כדי שהדבר יתעדכן במערכת של המוסד.

 

השלב השלישי – אל תגיעו לוועדה

סביר להניח שלא ציפיתם להנחיה שכזו באחד השלבים, אז הנה – תופתעו. אתם לא צריכים לצאת מהבית בשביל להשיג פטור ממס בעקבות המחלה. המוסד לביטוח הלאומי בחר להתחשב בחולי סרטן, כך שהם לא צריכים להגיע אל הוועדה באופן פיזי. חשוב שתדעו שלאחר שתקבלו את הפטור, הוא יכול לחול לא רק על משכורת ממקום עבודה, אלא גם על הכנסות אחרות שאינן מעבודה (למשל, הכנסות שנוגעות לנכסים, ריביות או השקעות). לכן, כדאי שתפנו על המוסד לביטוח לאומי גם אם אינכם עובדים כעת או אם לא עבדתם בתקופה האחרונה. כי אתם צפויים לקבל החזר של עד 6 שנים אחורה לאחר שתקבלו את אחוזי הנכות.

 

עצה לקראת סיום  – תפנו אל יועץ מוסמך למקרה שתסתבכו

אם אתם לא מסתדרים משום מה עם ההליך, דעו שאתם תמיד יכולים לפנות אל חברה או אל יועץ מס מוסמך שיסייעו לכם. הם יבצעו עבורכם את הטיפול בהחזר המס לאחר שיערכו בדיקה מקיפה במהלכה הם ווידאו כי אתם אכן עומדים בקריטריונים של המוסד לביטוח הלאומי. לאחר ביצוע בדיקה יסודית ומעבר על מסמכים שתמסרו להם, הם יכינו עבורכם את כל המסמכים ויטפלו בכל הבירוקרטיה במקומכם.

 

לסיכום

כדי להשיג פטור מס עקב מחלת הסרטן עליכם לפעול בהתאם ל-3 השלבים שצוינו לעיל. אם תסתבכו, תמיד אפשר לפנות אל יועץ מס מוסמך שיסייע ויכוון אתכם.

שטרות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים