נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לממן את מכשירי השיקום לילדים עם צרכים מיוחדים?

לממן את השיקום

ילדים בעלי צרכים מיוחדים הם כאלו שהלקות שלהם פוגעת באופן משמעותי בתפקודם. למרות עובדה זו, קיימים מכשירים רפואיים שיכולים לסייע לילדים הסובלים מבעיות רפואיות שונות שפוגעות בתפקוד שלהם בצורה חמורה. המדינה מאפשרת להורים של ילדים אלו לממן חלק ניכר מעלות המכשירים. במאמר הבא נסביר כיצד.

 

מכשירי שיקום

חלק מהבעיות הרפואיות מהן סובלים ילדים בעלי צרכים מיוחדים ניתנות לשיקום מסוים. ענף הרפואה משתכלל מרגע לרגע, וגם תחום השיקום נהנה מהידע החדש שנוצר. ישנם מכשירי שיקום שיכולים לסייע לילדים בעלי מגבלות קשות של ראייה, שמיעה ותקשורת. מכשירים אלו יכולים להעלות את רמת התפקוד של הילד.

מכיוון שהמדינה מבינה את החשיבות של המכשירים הללו מצד אחד, אך גם את ההוצאה הכספית הגבוהה שכרוכה בתשלום על מכשור זה, היא מאפשרת מימון של רוב התשלום באמצעות פניה לגופי המדינה השונים. לעזרה במימון מכשירים אלו ניתן לפנות אל אתר עמותת קול הזכויות.

 

למי ניתן לפנות?

על מנת לקבל מימון למכשירי השיקום השונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, יש להתחיל בפניה אל קופת החולים. העלו בפניה את הרצון לקבל מימון למכשיר שיקום כלשהו, ומלאו את הטפסים הרלוונטיים. למכשור מסוים תצטרכו המלצה של רופא מומחה מסוים, כך שלמכשיר שיקום לילד הסובל מלקות ראייה למשל, תצטרכו המלצה מרופא עיניים.

את הטפסים הרלוונטיים ניתן להגיש או לקופת החולים או ישירות למשרד הבריאות. כך או כך, הבקשה תועבר למחלקה הרלוונטית במשרד הבריאות, שתבחן את הבקשה לגופה. ניתן לערער על תשובה שלילית. במידה והתשובה חיובית, היא תימסר בכתב ואיתה הנחיות לרכישת המכשור. לאחר רכישת המכשור, ניתן יהיה לקבל את ההחזר ממשרד הבריאות.

 

גובה המימון

באופן כללי, משרד הבריאות ממן 75% ממחיר המכשור השיקומי שנרכש. משרד הבריאות מנחה את הורי הילד איזה מכשור לרכוש, כך שניתן מראש כבר לדעת מה ההוצאה הכספית שההורים יצטרכו לעמוד בה.

 

פטורים נוספים מתשלום

במקרים מסוימים, הורים יהיו זכאים לפטור מתשלום על המכשור הרפואי, כלומר למימון מלא של המכשור באמצעות משרד הבריאות. מכשור מסוים יכול לזכות אתכם במימון מלא, כמו גם ציון העובדה בהגשת הבקשה כי אתם מקבלים קצבת נכות כלשהי.

הורים שמתקשים במימון מכשירי שיקום, למרות מימון של 75% ממשרד הבריאות, יכולים לפנות אל עובדת סוציאלית במשרד הרווחה. לעובדת הסוציאלית יש סמכות להעלות במקרים מסוימים את גובה המימון ל-90%, על מנת לסייע להורים לעמוד בתשלום.

 

המדינה מסייעת

גם אם נדמה לפעמים שאתם עומדים לבד אל מול הקושי הקיים בגידול ילד בעל צרכים מיוחדים, חשוב שתכירו את הזכויות שהמדינה נותנת לכם. פניה אל קופת החולים יכולה לאפשר לכם להשיג מכשירי שיקום חיוניים לילדכם, תוך כדי השתתפות גבוהה של משרד הבריאות בתשלום, עד לכדי פטור מתשלום.

לממן את השיקום

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים