נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שימוש ברישיון נהיגה מזויף

Pexels / Pixabay

תופעת השימוש ברישיון נהיגה מזויף איננה נחשבת לתופעה חדשה ואף ניתן להבחין שמדובר בתופעה שאיננה נעלמת מהציבור העולמי ככלל ואין גם מהציבור הישראלי בפרט. כך לדוגמא, בשנת 2019 הצליחה המשטרה לחשוף רשת זיופים של רישיונות נהיגה שהייתה ממוקמת במזרח ירושלים כאשר במסגרת פעולתה זו זייפה כמאה רישיונות נהיגה.

 

רכישת רישיון נהיגה מזויף

לקוח אשר קונה רישיון נהיגה מזויף עשוי ברוב המקרים לקבל אחד מבין שני סוגי הרישיונות הבאים. ראשית, לקוח זה עשוי לקבל רישיון נהיגה אמיתי אשר נגנב מאדם כלשהו. לסירוגין, יכול הקונה לקבל גם רישיון נהיגה שזויף במיוחד בשבילו תוך שהרישיון מכיל את פרטיו האמיתיים ותמונתו. מדובר בזיוף שקשה להבחין בו מהתבוננות בלבד כאשר ברוב המקרים הדרך היחידה לזהותו היא על ידי בדיקת מז"פ או בדיקת הופעתו במחשב משרד הרישוי.

אתם בטח שואלים עצמכם כיצד ניתן בכלל לרכוש רישיון שכזה. הרי שחיפוש מהיר בגוגל בהחלט לא יביאנו לסוחר המציע רישיון זה. פלטפורמות בהן ניתן לממש את הרצון לרכוש מוצר זה הינן לרוב רשתות מוצפנות כמו רשת הדרקווב, בהן מופיע אותו המידע ברשת האינטרנט שאינו ניתן למיפוי על ידי מנועי חיפוש.

 

המניעים לשימוש ברישיון נהיגה מזויף

פרטים אשר בוחרים לרכוש רישיון נהיגה מזויף ולהשתמש בו עושים זאת ממגוון טעמים.

ראשית, מדובר בדרך שמאפשרת לעקוף את ההליך הנלווה להוצאת רישיון נהיגה. כך גם מדובר בדרך שמביאה לחיסכון ההוצאות הכספיות הנלוות להוצאת רישיון נהיגה אמיתי. בהמשך לכך, מדובר במעשה אותו עושים נהגים שרישיונם נשלל אשר מרגישים שנמצאים במצוקה המחייבת אותם למצוא דרך חלופית שתאפשר להם להמשיך לנהוג. לצד זאת, רכישת רישיון שכזה נעשית גם בהמון מן המקרים על ידי נערים שרישיונם נשלל בעקבות עבירות קודמות.

 

מה כדאי לעשות כאשר עוצרים אותך בגין שימוש ברישיון נהיגה מזויף

ככל, כשאדם נעצר על ידי המשטרה מוצבות בפניו 2 אפשרויות שבהן יכול לבחור. הראשונה הינה כי זה יכול לבחור לשמור על זכות השתיקה עד אשר מקבל ייעוץ מאשר מקצוע כמו עורך דין לדיני תעבורה. דרך זו לעיתים רבות עדיפה היות ועורך דין הינו איש מקצוע שיודע מהי דרך ההתנהלות הכדאית ביותר במצב שכזה. זאת היות וזה מכיר את כל הסעיפים ותת הסעיפים הרלוונטיים על מנת להביא לעונש המינימלי ביותר.

 

השלכות השימוש ברישיון נהיגה מזויף

 

ענישה

השימוש ברישיון נהיגה מזויף מביא לפתיחת הליך משפטי נגד המשתמש, זאת במיוחד לאור העובדה כי מדובר באי ציות כפול לחוק.

השימוש ברישיון שכזה עשוי לעלות לכדי מספר עבירות פליליות שונות במסגרת הדין הישראלי. לצד זאת, קיימות מספר עבירות קלות יותר, שאין בהכרח עולות לכדי עבירות פליליות, אשר בדרך כלל נלוות לאקט השימוש ברישיון מזויף. עבירות נלוות אלו עשויות להיות עבירת השימוש ברכב ללא ביטוח בתוקף או אף עבירת נהיגה ללא רישיון בתוקף.

ראשית, אילו מדובר ברישיון אוטנטי אשר נגנב מאדם אחר, אדם המשתמש בו עשוי להיות מואשם בעבירה פלילית של גניבת זהות. מתחם הענישה הנהוג במקרה זה בדרך כלל נע בין 9 חודשי מאסר בפועל לבין 2 שנים של מאסר בפועל. שנית, ללא הבחנה בין שני סוגי הרישיונות המזויפים, עבירה נוספת בגינה יכול להיות מואשם משתמש ברישיון מזויף הינה עבירה פלילית של זיוף אשר העונש בגינה יעלה לכדי מאסר בפועל אשר אורכו ינוע בין  3 – 5 שנים. שלישית, עשוי המשתמש ברישיון מזויף להיות מואשם בביצוע העבירה הפלילית של הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו כאשר העונש בגין ביצוע עבירה זו הינה מאסר בפועל שעשוי לנוע בין 2 שבועות עד ל3 שנים.

 

 סכנת השימוש ברישיון נהיגה מזויף

 

רישיון נהיגה מזויף – כלי נשק בידי המשתמשים בו

כפי שכולנו יודעים, תהליך הוצאת רישיון הנהיגה הינו תהליך ארוך הכולל מגוון מסוכות שיש לעבור. ראשית, יש למלא טופס הצהרה בדבר המצב הרפואי של המבקש. לאחר מכן יש לבצע בדיקת ראייה שבסמוך לה על המעוניין לגשת לבחינת התאוריה. במקביל לצעדים אלו, יש להתחיל את לימודי הנהיגה המעשית כאשר עלותם עולה לכדי סכום מכובד. לאחר לימודים אלו, המעוניין ברישיון צריך לעבור מבחן נהיגה מעשי פנימי ובצמוד לעשייתו יופנה זה על ידי מורה הנהיגה שלו אל בחינות הנהיגה המעשיות.

הטעם של התהליך הארוך המתואר לפנינו הוא כי לקבלת היכולת לעלות על הכביש נלוות אחריות רבה. קיימות סכנות רבות בפעולת הנהיגה כאשר העיקרית מבניהם הינה סכנת הפגיעה בחיי אדם. תהליך זה מאפשר ללומד לשם קבלת רישיון נהיגה לרכוש את מיומנות הנהיגה וכל דגשי הזהירות הנלווים לה. לצד זאת, המדינה אף השכילה ליצור מנגנונים נוספים לשם מילוי אותה המטרה, כאלו אשר מביאים הן לשלילת רישיון הנהיגה של אדם או הן לכך שזה לא יוכל להביא לחידוש הרישיון הקודם.

 

רישיון נהיגה מזויף – כלי נשק בידי המשתמשים בו

השימוש ברישיון נהיגה מזויף פוגם במימוש מטרת השמירה על חיי אדם. זאת היות ומאפשר לאנשים לעלות על הכביש מבלי שעמלו לשם מימוש יכולת זו. הרי שלא רק שאין אלו התחייבו לקחת על עצמם את האחריות על שאר הנמצאים על הכביש או על הולכי הרגל, אלא אין בידיהם הכישורים הנדרשים בכדי לנהוג בצורה שתמנע פגיעה בחיי אדם. כך, התוצאה הסופית הינה כי הנוהגים תוך שימוש ברישיון נהיגה מזויף שמים בסיכון את חייהם של רבים ואף גם את חייהם עצמם. ניתן אף לראות שהחשש מהתממשות הסכנה המתוארת בקרב משתמשים ברישיון מזויף איננו פסח על סדר יומם של רשויות מדינת ישראל. בעקבות הנתונים שנאספו בין השנים 2012 – 2013 , על פיהם נהגים פסולי רישיון היו מעורבים לאורך שנים אלו ב-95 תאונות דרכים עם נפגעים, המדינה החליט לחוקק חוק שנקרא חוק מאגר פסולי רישיון נהיגה. חוק זה מטרתו ליצור מאגר שיסיע בזיהוי פסולי רישיון אשר נעצרים כאשר המון מהם מחזיקים בידיהם רישיונות נהיגה מזויפים.

רישיון נהיגה מזויף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג