נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שאיבת בורות שומן ממסעדות ומטבחים תעשייתיים

מטבח מצוייר

בעוד אנו מכירים את מערכת הביוב הביתית שלנו, ולרוב אין היא גורמת לנו בעיות יתר על המידה, המצב הוא שונה בעסקים כמו מסעדות, בתי מלון, מפעלי מזון, וכדומה. במקומות כאלו מערכת הביוב נדרשת להיות מורכבת יותר לעתים, ועסקים רבים משתמשים במה שנקרא "בורות שומן". בורות שומן הם מתקנים המיועדים להפרדה של השומן משאר הפסולת, היות והוא נוטה להצטבר ולהתגבש, ועלול לגרום לבעיות במערכת הביוב. את בורות השומן יש לשאוב פעם בתקופה כיוון שהם מתמלאים- ואת השומן או השמן יש להעביר למחזור או סילוק מבוקר. איך בעצם מתבצעת שאיבת בורות שומן במסעדות או מטבחים תעשייתיים אחרים?


מהם בורות שומן?

לכולנו ברור, שמערכת הביוב בעסקי המזון צריכה להיות שונה בתכלית מאשר מערכות ביוב ביתיות. הסיבה היא ברורה- תעבורת הפסולת במטבחים תעשייתיים, מפעלי מזון, בתי מלון, וכדומה- היא גדולה עשרות מונים מאשר תעבורת הפסולת בבית שלנו. עם השנים, נוצר שכלול משמעותי בתכנון מערכות הביוב השונות, וכיום יודעים להתאים את מערכת הביוב למטרתה ולמבנה שבו היא ממוקמת. בעסקים הקשורים לתחום המזון נהוג לייצר בורות שומן כחלק ממערכת הביוב, ואלו הם למעשה מתקנים המפרידים את השומן והשמן משאר הפסולת, ומונעים מהם להיות מנוקזים למערכת הביוב העירונית. כך נמנעות התגבשויות שומן שיוצרות סתימות, ומעבר של חומרים בעייתיים למקומות שאנו לא מעוניינים שהם יגיעו אליהם.

 

שאיבת בורות שומן

בורות שומן הם מתקנים יעילים, אך דורשים תחזוקה מדי פעם בפעם. כשהבור אינו יכול להמשיך למלא את תפקידו, עקב כך שהוא מלא, או עקב בעיות אחרות- יש לשאוב אותו או לטפל בבעיה הספציפית. שאיבת בורות שומן מתבצעת ע"י ציוד שרברבות כבד, כשגולת הכותרת בתחום זה היא משאית הביובית. אצל סופר ביובית בע"מ ניתן להזמין משאית המצוידת בציוד שאיבה משוכלל, המסוגל לשאוב מערכות ביוב או בורות שומן בלחץ גבוה מאוד, ואף לבצע שטיפה של המערכת למניעת בעיות חוזרות ונשנות. הביובית משמשת גם לפתיחת סתימות ביוב קשות במיוחד, וגם לשאיבת בורות שומן ממסעדות, בתי מלון, מפעלי מזון, מוסכים, ומקומות נוספים בהם יש שימוש גבוה בשמן או בשומן. לאחר שאיבת בור השומן- הביובית תפנה את תכולתו לסילוק מבוקר או למחזור.

בעוד מערכות הביוב הביתיות שאנו מכירים הן יחסית פשוטות, המצב הוא שונה בתכלית כשמדובר במטבחים תעשייתיים, מסעדות, בתי מלון, מפעלים ומוסכים. במקומות אלו לרוב יש שימוש בבורות שומן, המאפשרים הפרדה של שמן ושומן משאר הפסולת הרגילה המתנקזת לביוב העירוני. את בורות השומן יש לשאוב מדי פעם, והכלי היעיל ביותר לכך היא משאית הביובית, המצוידת בציוד אינסטלציה משוכלל. לאחר שאיבת בור השומן, הביובית מניידת את הפסולת לסילוק מבוקר או למחזור. מדובר בפתרון יעיל ונוח, הזמין במהלך כל שעות היממה.

 

מטבח תעשייתי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי