נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

כלי ניתוח

ניתוחים קוסמטיים הם בדרך כלל הליכים אלקטיביים המתבצעים כדי לשפר את מראהו של האדם. אך כמו בכל ניתוח, יכולים להיווצר סיבוכים, ניתן לבצע טעויות, וחולים יכולים לסבול מפגיעה משמעותית. אם מנתח או גורם רפואי אחר מבצע שגיאה העולה לרמה של רשלנות רפואית ונפגע מטופל, הטעות עלולה להוות את הבסיס לתביעה ברשלנות רפואית בת קיימא.

 

מהם ניתוחים קוסמטיים?

ניתוחים פלסטיים הם ניתוחי שחזור המתמקדים בתיקון נזקים או פגמים הקשורים לפנים ולגוף. ניתוחים קוסמטיים נחשבים בדרך כלל לקבוצה של ניתוחים פלסטיים, כאלו שמטרתם במיוחד לשפר את מראהו של אדם. הסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחים קוסמטיים הם: שאיבת שומן, הגדלת חזה, ניתוח עפעפיים, ניתוח בטן ("מתיחת בטן"), ניתוח אף ("עבודת אף"), מתיחת פנים, ומתיחת צוואר.

מהי רשלנות רפואית בניתוחים קוסמטיים?

 

ניתוח בפעולה

 

שגיאה שנעשתה במהלך ניתוחים קוסמטיים כפופה לבחינת סוג זהה לכל טעות כירורגית אחרת בעיני החוק. המרכיבים הכלליים של מקרה רשלנות רפואית בניתוח המבוססים על טעות בניתוחים קוסמטיים הם: קיום יחסי רופא-חולה, הפרה של הסטנדרט הרפואי במהלך הטיפול ופגיעה בחולה הנובעת מאותה הפרה.

המרכיב הראשון – בין אם היה קשר בין רופא למטופל – בדרך כלל אינו חולק במקרה של רשלנות רפואית שנבע מטעות כירורגית.

קביעת הסטנדרט הרפואי של הטיפול – מראה מה היה צריך לעשות המנתח, או במילים אחרות – בדרך כלל דורשת עדות מומחה. מכיוון שניתוחים קוסמטיים הם תחום מיוחד במיוחד, מרבית התובעים יצטרכו להחזיק מומחה בעל ניסיון בתחום זה, והכרות אידיאלית עם אותו הליך שהוליד את התביעה. לאחר קביעת תקן הטיפול, העד המומחה צריך להראות במדויק כיצד המנתח הפר את התקן הזה – מה המנתח לא הבחין בכך או לא הצליח לעשות, או אילו טעויות ננקטו.

קביעת האלמנט השלישי, פגיעה בחולה, יכולה להיות קשה יותר ממה שזה נשמע. כמו כל הניתוחים הכירורגיים, גם ניתוחים קוסמטיים טמונים מידה מסוימת של סיכון. על המנתח חובה ליידע את המטופל על הסיכונים הידועים הללו לפני כן. אם המטופל נודע כראוי ומסכים להליך, ואחד הסיבוכים הידועים הללו אכן מתעוררים, גם אם המטופל נפגע, אין זה אומר בהכרח כי התרחשה רשלנות רפואית. במקום זאת, ייתכן וסוג הפגיעה היה בלתי נמנע בנסיבות העניין.

עם זאת, כל הפגיעות הנפוצות כתוצאה משגיאות בניתוחים קוסמטיים כוללות זיהום, הצטלקות, סיבוכים בהרדמה, נזק עצבי ופגיעה אסתטית. (שימו לב שאם המטופל טוען שהייתה בעיה במתן הרדמה, סביר להניח שהמטופל יצטרך לתבוע את הרופא המרדים ולא את המנתח הקוסמטי). נפיחות ושטפי דם הם תופעות לוואי שכיחות של ניתוחים קוסמטיים, אך בדרך כלל מדובר בסיכונים ידועים ואינם בדרך כלל קבועים.

 

הבאת תביעת רשלנות רפואית לניתוחים קוסמטיים

קחו בחשבון שיש מגבלות זמן להבאת תביעה ברשלנות רפואית. מגבלות זמן אלה מבוססות על חוק הנקרא התיישנות, ולכל מדינה יש חוק על הספרים. קבל את הפרטים על החוק שבו אתה גר: חוק הגבלות רשלנות רפואית מדינת-מדינה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג