נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בלידה – 4 מקרים נפוצים

זכוכית מגדלת

לאחרונה יש שיח ער בכל הנוגע למקרי רשלנות רפואית בלידה.

סביר להניח כי העניין נוסע מתוך העובדה שבעבר היה נהוג לשמור את חוויית הלידה בדלתיים סגורות, אך כיום, יותר ויותר נשים משתפות את סיפור הלידה שלהן ומגלות בעקבות כך, שהן חוו רשלנות רפואית במהלך הלידה.

בשורות הבאות נציין בפניכם 4 מקרים נפוצים ששמענו עליהן מעורך דין שבקיא בתחום רשלנות זו.

 

מהי ההגדרה של רשלנות רפואית בלידה?

רגע לפני שנתחיל בהצגת המקרים הנפוצים ביותר, ראוי להסביר מהי בעצם רשלנות רפואית שמתרחשת  במהלך לידה. מדובר בהליך רפואי שחורג מההתנהלות הרפואית הסבירה. הליך זה גורם בסופו של דבר נזק פיזי או נפשי לאם או לעובר. ישנם לא מעט מקרים שעלולים להביא לרשלנות זו. הנה הנפוצים שבהם:

 

  1. בחירה בטכניקה שגויה

כדי להציג את המקרה הזה, נפגשנו עם עו"ד קשיוב שהסביר לנו שזהו אחד המקרים הנפוצים ביותר שהוא ראה במשרדו. לדבריו, נשים רבות עברו לידה שנעשתה בטכניקה שאינה מתאימה. מדובר למשל במצב שבו מתבצעת החלטה רשלנית מצד הגורמים הרפואיים בחדר הלידה. כך שבמקום לבצע ניתוח קיסרי בשלב מוקדם, הניתוח מתבצע באיחור וגורם לנזק משמעותי לעובר או לאם. הדבר יכול גם לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם נמנעים מזירוז של הלידה ועוד. קרו לא מעט מקרים כאלו שהובילו בסופו של דבר ללידה של תינוק עם שיתוק מוחין ומומים שונים אחרים.

 

  1. אי התייחסות לתלונות של היולדת

נשמעים לא מעט קולות שנוגעים לאי התייחסות מצד הצוות הרפואי לתלונות היולדת. מדובר למשל במצבים שבהם היולדת מציינת שהיא חווה כאב חזק (שמסתבר בדיעבד שהוא היה רמז לבעיה כלשהי שצצה בהמשך) אך הצוות הרפואי לא היה קשוב לדבריה ולא בדק מהו מקור הכאב.

 

  1. מעקב לקוי אחר היולדת

רשלנות רפואית במהלך הלידה יכולה להתבצע בעקבות מעקב לקוי אחר היולדת. מדובר במצבים שבהם היולדת הוכנסה למשל אל חדר הלידה והמתינה לצוות הרפואי שיבוא לבדוק אותה, אך הצוות לא הגיע לזמן ממושך. מעקב לקוי אחר היולדת עשוי להוביל לאי אבחנה של מצבים רפואיים מסוכנים כמו למשל  מצב שבו העובר נמצא במצוקה או היולדת עצמה שחווה קושי מבלי שהיא מקבלת את המענה המתאים.

 

  1. הותרת שליה משמעותית ברחם

מיד לאחר הלידה, על הצוות הרפואי לבדוק את השלייה של היולדת ולבחון האם היא יצאה בשלמותה. במידה והשלייה יצאה שלא בשלמות, על הצוות הרפואי לבחון מה עליהם לעשות. במידה והנושא אינו נבדק לעומק, היולדת עשויה למצוא את עצמה עם שליה שנותרת ברחם. הדבר עלול להביא לסיבוכים קשים בהמשך.

 

לסיום

עד כאן 4 המקרים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית בלידה ששמענו עליהם לאחרונה. אם את סבורה שעברת רשלנות מסוג זה, אנו ממליצים לך ליצור קשר בהקדם עם עורך דין.

שופט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג