נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רוצים לבנות בריכה בחצר? איך לקבל היתר בטיחות

בימים אלו מספר הבריכות בבתים פרטיים עולה ועולה.

נגיף הקורונה, סגרים ארוכים, תקנות תו ירוק, הגבלות.

כל אלו ועוד, יצרו אפקט של שהייה ממושכת בבית ואתה חיפוש אחר פתרונות עצמאיים לבילוי בשעות הפנאי.

הרבה שואלים – האם בריכה ביתית זקוקה לאישור? ומהו התהליך שצריך לעבור בשביל לבנות בריכה בבית? כאן נסביר בדיוק איך לקבל היתר בטיחות לבריכה.

 

אילו בריכות דורשות היתר?

כל בריכה שמוגדרת כדבר הקבוע באדמה, זקוקה להיתר. בריכות פלסטיות מתפרקות מסוגיהן השונים, כאלו שאפשר להשיג בחנויות רבות, בדרך כלל לא יצטרכו אישור, אך גם זה תלוי ברשות המקומית שלכם. עומק הבריכה לא משנה לצורך העניין – גם אם היא תהיה מאוד נמוכה, היא תזדקק לאישור.

ככלל נאמר, שכל מבנה נייד אינו דורש היתר, אך מבנה קבוע היצוק או מקובע לאדמה, מחויב בהיתר. זה תקף למבנים, מחסנים, וכמובן גם לבריכות הביתיות.

 

תהליך בקשת ההיתר

את תכניות הבניה של הבריכה יש להגיש לאדריכל נוף, ותכניות אלו צריכות לכלול את גודל הבריכה, החומרים ממנה תיבנה, גודל המגרש עצמו, ועוד. כמו כן, חובה לקבל אישור בטיחות לבריכת שחיה להיתר זה. לאחר יצירת תכנית הבניה של הבריכה, עליכם לגשת למהנדס שיהיה אחראי על התאמת הבריכה לדרישות הרשות המקומית והחוק.

לרשויות מקומיות שונות דרישות בטיחות שונות , ולכן, כדאי להישאר מעודכנים בתקנות הבטיחות באזורכם. ייתכן ודרישות מסוימות יוחמרו בעתיד, לפיכך מומלץ מראש להחמיר עם הנחיות הבטיחות, הכול כדי למנוע סכנה מיותרת.

 

דרישות הבטיחות לבריכה

כאמור, בכל אזור ורשות מקומית דרישות שונות לבטיחות, אך ברובן הצורך יהיה בגדר גבוהה ומלאה ושער עם מנעול, שימנעו כניסה לא מבוקרת של ילדים, חיות וכדומה. ישנן רשויות מקומיות שיסתפקו בכיסוי לבריכה, אך כיסוי זה חייב לעמוד בתקנים מחמירים של בטיחות.

 

תהליך קבלת האישור

לאחר שהגשתם את כלל המסמכים לרשות המקומית, לרבות תכניות הבנייה, אישורי הבטיחות וכו', תיבחן ועדת הבנייה מקומית את הדברים, ובמקרה הצורך תבקש חוות דעת ואישורים נוספים כגון אישור משטרה, כיבוי אש, איכות הסביבה ועוד.

על מנת להוכיח שבאפשרותכם להשתמש בבריכה בצורה בטיחותית ואחראית, עליכם לצרף אישור בטיחות לבריכה. אישור זה מעיד כי הבריכה עומדת בכל תקני הבטיחות הכוללים גידור ראוי ושילוט, אלמנטים שימנעו החלקת המבקרים, וסולמות לכניסה ויציאה, בהתאם לצורך.

 

איך לקבל אישור בטיחות

חברת צמח בטיחות דואגת לכל היבטי הבטיחות במשרדים, מפעלים, בתים פרטיים ועסקים. החברה מעסיקה מומחים בעלי ניסיון רב בהוצאת אישורי בטיחות לבריכות בבתים פרטיים, בריכות צימרים, בריכות קאנטרי ועוד, שיקנו לכם היתר בנייה בזמן קצר וביעילות רבה.

המומחים שלנו בקיאים בכל דרישות החוק, ובמקרה הצורך יוכלו ללוות את העסק שלכם בקבלה וחידוש היתרי כיבוי אש ושירותי ההצלה השונים. החיים יקרים והבטיחות היא מעל הכול.

 

הוראות בטיחות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הכל לבית
פינת ישיבה
עיצוב לחצר

המון ישראלים חולמים לגור בבית שיש לו חצר מהממת ופתוחה, שהילדים יכולים להנות ממשחקים בה ואפשר גם לארח בה

שתי בוקסות
איך לבחור רמקול איכותי

אין ספק, ממש לא פשוט לבחור רמקולים איכותיים שגם יהיו אמינים, גם ישמשו אותנו למשך שנים ארוכות וגם יהיו