נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך רואה חשבון יכול לעזור לעוסק פטור?

עוסק פטור

עוסק פטור צריך להתייעץ עם רואה חשבון עוד לפני שהוא מתנהל מול רשויות המס או המוסד לביטוח לאומי. אם כבר הקמתם עוסק פטור, חשוב לפנות אל רואה חשבון כדי להבין על איזה הוצאות אפשר לדווח ואיך להעביר את המידע על ההכנסות גם באופן שוטף וגם באופן תקופתי ושנתי

עוסק פטור יכול לפעול בשלל תחומים ולהציע את השירותים שלו עבור קהל יעד פרטי, מסחרי, מוסדי ועוד. עם זאת, ההחלטה לפתוח עוסק פטור אינו פשוטה כי היא מחייבת התייחסות אל שורה ארוכה של שיקולים.

 

כל הסיבות להתייעץ עם רואה חשבון

איש מקצוע כמו רואה חשבון יניב נשר יכול לסייע לכל עוסק פטור בשלבים השונים של ההתנהלות שלו. אם למשל נמצאים בשלב שבו עדיין לא פותחים את העוסק עצמו, כדאי לפנות אל רואה חשבון ולהבין ממנו מה יהיו ההשלכות של המהלך גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. ]

מבחינה פרקטית, רואה חשבון יכול לעזור בשלב הזה בכך שהוא ייקח על עצמו את האחריות המלאה בכל הנוגע להתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה וכמובן רשויות מס ערך מוסף.

 

מה עושים אם כבר פותחים עוסק פטור?

התפקיד של רואה חשבון לא מסתיים אחרי פתיחת העוסק הפטור. למרות שעוסק פטור לא צריך לגבות מע"מ והוא אף אינו מחויב להגיש דוחות חודשיים אלא שנתיים בלבד, הוא צריך להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך. בזכות האפשרות לקבל מידע אמין מרואה חשבון מוסמך שמגיע מהתחום ומכיר אותו, כל עוסק פטור יכול למשל לדעת על איזה הוצאות מוכרות מותר לו להצהיר על מנת לקזז את חבות המס.

 

כמה עולה להתייעץ עם רואה חשבון?

החדשות הטובות מבחינת עוסקים פטורים הן שגם התייעצות עם רואה חשבון נחשבת להוצאה מוכרת. מלבד העובדה שמדובר על השקעה משתלמת לטווח ארוך ולא על הוצאה רגילה, אפשר כבר באופן מיידי לקזז את העלות של מפגש עם רואה חשבון מתוך סל ההכנסות החייבות במס עבור העוסק הפטור.

 

האם משתלם להחליף עוסק פטור לעוסק מורשה או חברה בע"מ?

רוב העוסקים הפטורים בוחרים לפנות אל רואה חשבון על מנת להתייעץ איתו לגבי ההבדלים בין חברה בע"מ לבין עוסק מורשה. אם למשל היקף הפעילות של העסק עולה והוא כבר לא יכול להישאר בסטטוס של עוסק פטור, התייעצות עם רואה חשבון תהיה הדרך היחידה לקבל החלטה מושכלת בסוגיה.

 

החשיבות של רואה חשבון מקצועי

התנאי היחיד ליהנות מכל היתרונות של שירותי ראיית חשבון הוא לבחור איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו. בשביל לקבל החלטה מושכלת בשאלה האם לפתוח עוסק פטור או שמא להעדיף עוסק מורשה או אפילו חברה בע"מ, הפעולה הראשונה שצריך לבצע היא להתייעץ עם רואה חשבון.

עוסק פטור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים