נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קטן ואימתני: הכירו את השיצו

שיצו

"אריה קטן" – זוהי משמעות שמו של אחד מגזעי הכלבים הפופולריים בישראל: כלב שיצו. לכלבי שיצו אופי חינני מלא חיות. הם שובבים, קופצניים ובני לוויה נאמנים במיוחד. לכלב שיצו יכולת תקשורת טובה עם אנשים בדגש על הילדים שבהם. חשוב לדעת כי השיצו על נטייתו לידידותיות וחיבה עלול להיות תוקפני לעיתים, קשוח ועקשן.

בשל ערנותם למתרחש כלבי שיצו נחשבים לכלבי שמירה מעולים. תנו להם תשומת לב במידה מספקת וחברת אנשים וחיות מחמד נוספות והם יתפקדו נפלא, ישחקו אתכם בכיף ויתרפקו עליכם בחיבה.

 

שיצו – מאיפה באת?

  • כלב שיצו הגיע מהרפובליקה העממית של סין. כמדינה שייחסה לו מעמד של גזע "קדוש" הוא לא הורשה להיסחר עם מדינות אחרות מה שהוביל ליצוא של גזע זה רק בשלבים מאוחרים יותר: בשנת 1930 לנורבגיה ואנגליה ובשנת 1935 יוסד מועדון הגזע הראשון בבריטניה.
  • על פי תיאוריה בעניין זה, נהוג לקבוע כי השיצו הוא הכלאה של שני גזעים שונים: כלב טיבטי – לאסה האפסו וגזע הפקינז.
  • תיעוד ראשוני על כלב שיצו הוא כ-800 שנה לפני הספירה.

שיצו

איך נראה כלב שיצו?

זהו כלב זעיר בעל עיניים גדולות ואף פחוס. הכלב בעל זנב מסולסל ואוזניו הארוכות מכוסות פרווה ובעלות מבנה שמוט. עובדה זו מהווה גורם להיווצרות תכופה של דלקות שיניים בשל חוסר אוורור של החלק הפנימי באוזן.

השיצו מאופיין בפרווה סמיכה מאוד, בעלת 2 שכבות של שיער ארוך. הפרווה דרשת טיפול וטיפוח יומיומיים לצד יתרון של נשירה מועטה ביותר. גזע זה נחשב לאידיאלי בשל כך, לגידול בית.

 

מה צבעה של פרוות השיצו?

ניתן לפגוש בכלבי שיצו בפרווה בצבעי:

  • חום לבן.
  • שחור לבן.
  • שחור לבן וחום (טריקולור)
  • שחור וחום.

שיצו

למחפשים אחר שיצו לבן

רבים מעוניינים בשיצו לבן בשל יופיו. קיימים כלבי שיצו לבנים אולם מומלץ לרכוש רק מבית גידול הידוע כמאושר כדי להימנע מכלבי שיצו עם סבירות גבוהה לפיתוח בעיות התנהגות ומחלות שונות.

 

כלב שיצו: קווים לאופיו

כלב שיצו נחשב לכלב חביב ביותר ונאמן לבעליו. הכלב מתאים למשפחות בעלות ילדים וכן דיירי בניין דירות המעוניינים לחסוך באנרגיה בטיפול בכלב נוח וידידותי. יש לדעת כי השיצו נוח ביותר לאילוף, אם כי צריך לנהוג בו ביד תקיפה כדי שלא יפתח עקשנות. כלב זה מהווה כלב שמירה אולטימטיבי אולם כמובן אינו מאיים בשל גודלו הזעיר. יש לחנכו היטב על מנת שלא ינשוך אולם עם אילוף מקצועי ויעיל הוא יוכל להיות כלב מסור לילדים ולתקשר היטב עם חיות מחמד נוספות.

שיצו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
בונזו
מונג' לחתולים

מחפשים מזון טוב לחתול שלכם? רוצים לדאוג לכך שהוא יאכל את האוכל הכי טוב שאפשר? אם כך, אין ספק