נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לעשות במידה ועצרו אותי על חשד לשימוש בסם מסוכן? 

עורך דין פלילי

גם אם סמים ואלכוהול רחוקים מאיתנו ביומיום, אנו עלולים למצוא עצמנו בסיטואציה שבה אנו חשודים בשימוש בסם מסוכן. במקרים כאלה, השוטר עשוי לעצור אותנו, מה שמוביל כמובן לסיטואציה מאיימת ולא נעימה, בפרט למי שאינו מיומן בהיכרות עם מערכת אכיפת החוק. איך נכון לנהוג במקרים כאלה? כאדם מן היישוב, לרוב האזרח הקטן לא מתכונן למפגש עם גורמי אכיפה.

רוב האנשים חיים את חייהם כאנשים ישרים ולא מתכננים לבצע פשע או עבירות, אך לעתים, גם אדם כזה שלרוב אינו צריך להתמודד עם סיטואציות מורכבות מבחינה חוקית, מוצא את עצמו נעצר או תחת חקירה פלילית, ונזקק לשירותי עורך דין פלילי. מקרה כזה יכול להיות, למשל, חשד לשימוש בסם מסוכן. מה ניתן לעשות במקרה של חשד כזה, וכיצד מומלץ לנהוג?

 

מהו חשד לשימוש בסם מסוכן?

חשד לשימוש בסם מסוכן הוא למעשה סיטואציה שבה אדם נחשד בשימוש עצמי של סם המופיע בפקודת הסמים המסוכנים. החשד מתייחס לשימוש עצמי ולא לסחר בסמים, שהינו עבירה חמורה בהרבה. יחד עם זאת, על אף שמדובר בעבירה שאינה נחשבת חמורה מאוד, זו עדיין עבירה פלילית המופיעה בחוק ועשויה להקנות לנאשם רישום פלילי, אותו יישא גם בהמשך. רישום שכזה עלול להשפיע על חייו במישור האישי והמקצועי, ועל כן רצוי מאוד שלא להידרש להתמודד איתו.

 

איזה עונש עלולים לקבל על שימוש בסם מסוכן?

כאשר עונים לשאלה זו חשוב לזכור כי החוק מגדיר את העונש המקסימלי, אך אין זה אומר שזהו העונש שאותו מקבלים בכל המקרים או אפילו במרביתם. שילוב של נסיבות, בנייה נכונה של הגנה משפטית ואפילו עמדתו של השופט יכולים להוביל לעונש מקל יותר. עם זאת, התשובה לשאלת העונש המקסימלי על שימוש בסם מסוכן היא שלוש שנות מאסר.

 

מה חשוב לעשות אם עצרו אותי על חשד לשימוש בסם מסוכן?

השוטר שעצר אותך מחויב לומר לך בגין מה עוצרים אותך ומהן זכויותיך. הדבר הראשון שחשוב לעשות, בין אם עצרו אותך על חשד לשימוש בסם מסוכן ובין אם נעצרת בחשד לכל עבירה פלילית אחרת, היא ליצור קשר עם עורך דין פלילי מצוין שמתמחה בין היתר בעבירה שבה אתה חשוד. עבודתו של עורך הדין יכולה להיות ההבדל בין עונש מאסר ובין עבודות שירות או קנס, ולכן חשוב לא להתפשר בנושא.

 

מה אסור לעשות אם עצרו אותי על חשד לשימוש בסם מסוכן?

ראשית, חשוב לא להתווכח עם השוטר שעוצר אותך, לא להתנגד, ובפרט לא להפעיל כל סוג של אלימות. בנוסף, יש להימנע מלהגיד כל דבר שאינך חייב להגיד, עד הרגע שבו תתייעץ עם עורך הדין שלך. לאחר התייעצות עם עורך הדין, חשוב לפעול לפי העצות וההנחיות שלו, ולא להגיד דברים שהוא מייעץ לך שלא לומר.

זכור, לרוב לעורך הדין יש ניסיון רב יותר מאשר לך בהתמודדות עם גורמי אכיפה, והניסיון הזה עשוי להיתרגם להבדל משמעותי בעונש שתקבל בסופו של דבר, או להבדל בין הרשעה לזיכוי.

עורך דין פלילי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי