נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם עמדות אוכל באירוע עדיפות על הגשה לשולחנות?

מזון

כמעט לכולנו יוצא לתכנן אירוע כלשהו בחיים. בין אם אנחנו עושים את זה פעם אחת בחתונה ובין אם זה משהו שאנו נוטים לעשות לעיתים תכופות יותר, כמעט תמיד עולה סוגיה משמעותית בכל הקשור להסעדה באירוע – האם להשתמש בעמדות אוכל או להגיש לשולחנות את האוכל? השאלה הזאת מטרידה רבים בעת תכנון האירוע ולא סתם – אוכל הוא חלק משמעותי מאוד באירועים. אז מה כדאי? יצאנו לבדוק.

 

אוכל – חלק חשוב באירוע

כשאתם מתכננים אירוע, מה הדבר החשוב ביותר עבורכם? אטרקציות לאירועים, הכנת רשימת מוזמנים בהקדם או בחירת המיקום אלו דברים שחשוב מאוד לשים לב אליהם, אך במקרים רבים, אחד הדברים החשובים ביותר באירוע הוא האוכל. אירוע יכול ליפול ולקום על בחירת משתנים שונים הקשורים לאוכל באירוע.

כאשר ניגשים לבחור משתנים שונים הקשורים לאוכל באירוע, יש לעסוק בין היתר בצורה בה יגיע האוכל אל שולחנות האורחים. ישנן שתי דרכים מקובלות – הצבת דוכני אוכל באירוע או הגשת אוכל אל שולחנות האורחים. שתי הדרכים שונות זו מזו, כך שחשוב להבין מה המשמעויות של בחירה.

 

עמדות אוכל באירוע

עמדות אוכל הן עמדות בהן מוגש סוג מסוים של מזון. בחלק מהעמדות האוכל מוכן במקום, בצורה מלאה או חלקית, בעוד שאל חלק מהעמדות האוכל מגיע מוכן, לאחר שטבחים במטבח של המקום בו מתרחש האירוע הכינו אותו. ההגשה באמצעות דוכן אוכל מתבצעת בצורה בה אורח מגיע לדוכן ומחליט אם לקחת או לא לקחת את האוכל המוגש באותו הדוכן.

במידה ואכן החליט לקחת האורח אוכל לצלחת שברשותו, הוא יכול לקחת את האוכל בעצמו, או שעובד מוגדר מראש יגיש לו את האוכל. הדבר תלוי בסוג המזון שמוגש ובסוג העמדה עצמה. במקרים מסוימים יש קשר בין המאכלים השונים המוגשים בעמדות השונות ובמקרים אחרים אין.

 

הגשה לשולחנות

הגשה לשולחנות, או "מלצרות", כמו שרובנו מכירים אותה, היא דרך בה האוכל מוגש אל השולחנות של האורחים באמצעות מלצרים. המלצרים מקבלים הוראות מהמטבח: איזה אוכל להגיש, מתי להגיש אותו ובאילו כמויות להגיש אותו, ולפי זה הם פועלים.

 

בעיות שיכולות לצוץ בהגשה לשולחנות

הבעיות הטמונות בהגשת אוכל לשולחנות קשורות לרוב אל כוח האדם. באירועים רבים, המלצרים יכולים להיות נערים צעירים שעוד אין להם ניסיון במלצרות, מה שעשוי לפגוע בהגשה עצמה, ליצור בלגן ואי סדר. בנוסף, הגשת אוכל לשולחן יכולה להוביל למצב בו יהיה חסר אוכל מסוים, או שיהיה יותר מדי מאוכל אחר.

 

נצלו את היתרונות

כשאתם מארגנים אירוע, מומלץ לנצל את היתרונות של דוכני אוכל באירועים. באמצעות דוכני אוכל, כל אחד יכול לבחור פשוט את האוכל שהוא אוהב. כמו כן, לא אמורות להתרחש בעיות כתוצאה מכוח האדם, מכיוון שעבודת ההגשה בדוכן האוכל פשוטה יותר מעבודת המלצרות.

מזון

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים