נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עבירות שלילת רישיון – נהג חדש

שופט מרכזי

מזל טוב.

הגיע הרגע שייחלתם לו וקיבלתם בשעה טובה רישיון נהיגה, אך כנהגים חדשים חלות עליכם תקנות מיוחדות ושונות משל הנהגים האחרים.

הגדרתכם כנהג חדש תקפה לשנתיים מיום שבו הוצאתם את רישיון הנהיגה שלכם ובזמן זה חלות עליכם תקנות מיוחדות כמו: נסיעה עם מלווה, שלט "נהג חדש" בחלון האחורי של הרכב והגבלה על מספר הנוסעים שאותם הינכם רשאים להסיע. לנהגים חדשים מומלץ להימנע מעבירות תנועה חמורות שיכולים להוביל לעונשים כבדים כמו שלילת הרישיון.

 

כל מה שנהג חדש צריך לדעת

כמו שהזכרתי בהתחלה השנתיים הראשונות של נהג חדש מוגדרות כתקופת מבחן שבה אסור לו לבצע עבירות תנועה חמורות. במידה ונהג חדש לא יעבור את השנתיים הללו בשלום יקבל את הרישיון לטווח ארוך בתום התקופה.

 

נקודות על עברות תנועה – מה אומר החוק?

נושא התאוריה הוא נושא חשוב ושאלת התקנות של נהג חדש חוזרת על עצמה במבחנים מכיוון שחשוב להבין מה אומר החוק לגבי נהגים צעירים. כאשר מתבצעות עבירות נהג חדש  הוא יכול לברר במשרד הרישוי את מספר הנקודות שנעמדו לחובתו. עבירות של נהג חדש מתחלקות לשני חלקים: עבירות תנועה חמורות ועבירות קלות. במקרה של עברות קלות כמו: אי ציות לתמרורים ותקנות התנועה הנקודות שיקבל ינועו בין 2-10 והחמורות שבהן בין 10 ל- 30.

 

הגורמים לשלילת רישיונו של נהג צעיר

  1. עבירות קלות – דיבור בזמן נהיגה
  2. עבירות בינוניות – נסיעה מעל המהירות המותרת בחוק.
  3. עבירות חמורות – גרימת מוות, פציעה והשתכרות.

 

מכל עבירות אלו העברות החמורות יובילו לעונשים כבדים ונהגים חדשים יכולים למצוא את עצמם מבצעים מחדש תיאוריה, טסט ובמקרים מסוימים גם בדיקות בריאותיות לפי החלטת משרד הרישוי וכמובן שעד ביצוע פעולות אלו הרישיון של הנהג יישלל, ולאחר שיבוא על עונשו באחד מהדרכים שהוזכרו יקבל שנתיים נוספות תחת ההגדרה נהג חדש.

 

עונשים לנהגים ונהגות חדשים

בית משפט שגזר פסילת רישיון יותר משלושה חודשים, יוביל את הנהג החדש לשלילת רישיון הנהיגה שברשותו. מה שכן יוכל לעזור במקרה כזה הוא עורך דין בעל ניסיון בתחום התעבורה שיוכל להפחית את העונש משלושה חודשים ואף יצליח למנוע את השלילה במקרים מסוימים.

בסמכותו של משרד הרישוי לקבוע אילו אמצעי תיקון יחולו על הנהג החדש כשהמכון לבטיחות בדרכים הוא העונש הקשה מכולם וזאת מכיוון שזה הגוף היחידי שמאשר האם הנהג כשיר לנהיגה וניתן להחזיר לו את רישיון הנהיגה. בדיקות אלו מתבצעות אחרי מספר חודשים ואם הנהג יימצא כלא כשיר לנהיגה יאלץ לצערו הרב להמתין לבדיקה נוספת או שיגיש ערעור שיכול לקחת מספר לא מבוטל של חודשים.

רק קיבלתם רישיון נהיגה והסתבכתם עם רשויות החוק ? דברו עם עוררך לדיני תעבורה שילוו אתכם בדרך.

 

זכוכית מגדלת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג