נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי כלבים שלא משירים שיער

כלבלב

אם תמיד רציתם לגדל כלב, אבל נמנעתם מכך בגלל שאתם אלרגיים לכלבים – כדאי שתכירו את גזעי הכלבים ההיפואלרגניים.

מהם כלבים היפואלרגניים, ולמה גם אנשים שאינם אלרגיים לכלבים בוחרים בגזעים אלו?

 

אלרגיה לכלבים – כל מה שרציתם לדעת

אנו נחשפים לאלרגנים (מעוררי אלרגיה) כל הזמן. דרך האבק, הפריחה שבחוץ, וגם דרך בעלי חיים. כאשר מדברים על אלרגיה לכלבים מתכוונים בדרך כלל לאלרגנים שנישאים באוויר כתוצאה מנשירת השיער של הכלב. הבשורות הטובות הן שישנם כלבים שנשירת השיער שלהם פחותה, ולכן החשיפה לקשקשי העור הדבוקים לפרווה – שהם אלו שבעצם מעוררים את התגובה האלרגית – יורדת משמעותית, כך שגם אם אתם אלרגיים לכלבים, תוכלו לגדל את סוגי הכלבים הללו.

 

הכירו את הכלבים ההיפואלרגניים

כלבים היפואלרגניים הינם כלבים מגזעים מסוימים, שמשירים שיער בכמות פחותה הרבה יותר מכלבים אחרים. גם בין סוגי הכלבים ההיפואלרגניים ניתן למצוא הבדלים בכמויות הנשירה, ולכן רצוי לבדוק זאת לפני שבוחרים את הגזע המתאים. החדשות הפחות טובות הן, שאם אתם חווים תגובה אלרגית אחרי מגע עם רוק של כלבים, ולא רק בשאיפה של אלרגנים מהאוויר, ככל הנראה שגם הכלבים ההיפואלרגניים אינם בשבילכם.

 

איך מפחיתים את הסיכוי לחטוף תגובה אלרגית?

אין דבר כזה יותר מידי זהירות, לכן גם אם הכלב שלכם הוא מסוג הכלבים ההיפואלרגניים רצוי שתנחילו כמה הרגלים בבית שיעזרו לכם להימנע מתגובה אלרגית: הקפידו שהכלב לא יעלה על הספות והמיטות בבית, וגם אם הוא ממושמע ביותר, הקפידו לנקות אותן בתדירות גבוהה. בנוסף, הקפידו על היגיינה של הכלב – מקלחת פעם בשבוע, וסירוק הפרווה שלו בתדירות גבוהה.

 

סוגי כלבים היפואלרגניים נפוצים

ישנם עשרות סוגי כלבים המתאימים לאנשים עם אלרגיות. תוכלו לראות את כל סוגי הכלבים ולקבל מידע עליהם באתר הבא: wisedog.co.il. עם זאת, ישנם מספר גזעים אותם נפוץ יותר לראות:

  • בישון פריזה – הפרווה של הבישון מתולתלת, לבנה ורכה, והכי חשוב – אינה נושרת. הבישון הינו כלב קטן וחברותי, שידרוש מכם בעיקר לפרוק אנרגיה ואת טיפוח הפרווה שלו.
  • פודל – הפודל הוא אחד הכלבים המועדפים על מחפשי הכלבים ההיפואלרגניים, מאחר והוא מגיע בארבעה גדלים שונים – מקטן מאוד ועד גדול. כמו הבישון, גם הפודל חברותי ופעלתן, אך שלא כמו הבישון, הפודל כן משיר שיער, אם כי בכמויות קטנות מאוד.
  • שיצו – כלב קטן ושובב, שאינו משיר שיער, ולכן דורש טיפוח של הפרווה שלו בדיוק כמו הבישון פריזה. לשיצו מראה מיוחד ומעט פחוס, וצבע פרווה צבעוני.

 

לסיכום

אם אתם אוהבים כלבים, אבל אלרגיים אליהם, תוכלו לגדל כלב היפואלרגני. כלבים מסוג זה משתייכים לגזעים שאינם נוטים להשיר שיער, או משירים מעט שיער. עם זאת, רצוי לשמר הרגלי היגיינה וטיפוח של הכלב, וניקיון של הבית, על מנת להקטין את החשיפה לאלרגנים.

 

חייה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
בונזו
מונג' לחתולים

מחפשים מזון טוב לחתול שלכם? רוצים לדאוג לכך שהוא יאכל את האוכל הכי טוב שאפשר? אם כך, אין ספק