נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי אבנים משתלבות

אבנים משתלבות

אבנים משתלבות הפכו זה מכבר לאחד החומרים היותר מקובלים שבהם מרצפים חניות, רחובות ואפילו כבישים בשלמותם, במקומות מסוימים. מהן אבנים משתלבות ומה היתרונות שלהם על פני סוגים אחרים של ריצוף? אילו סוגי אבנים משתלבות קיימים? בשורות הבאות נעסוק ביתרונות של אבן משתלבת ובסוגים שונים של אבנים מהסוג הזה, שניתן למצוא כיום בשוק.

אבנים משתלבות – מה זה בעצם

אבנים המשמשות כאמור לעיל לריצוף. הכינוי אבנים משתלבות ניתן להן, על שום העובדה שהן משתלבות זו בזאת, ויוצרות יחד את המרקם השלם של הריצוף במדרכה או ברחוב. בערים שונות באירופה, מרוצפים למעשה רחובות שלמים באופן הזה. זאת, בניגוד לריצוף הרחובות באספלט, שהיה ועודנו מקובל בישראל, ובמדינות נוספות בעולם.

היתרונות של אבנים משתלבות על פני אספלט הם שניים: היתרון הראשון  אבן משתלבת מעניקה לרחוב מראה פסטורלי, המשרה על כל מי שנמצא בסביבה הרגשה של שקט יחסי.

אבן משתלבת היא דוגמא בודדות של חומר כל שהוא, שהשימוש בו ממש משנה אווירה. כל מי שביקר בערים העתיקות של אירופה, מבין בדיוק למה הכוונה. האווירה שם רגועה יותר, ונוח יותר לטייל וללכת ברחובות כאלה מאשר ברחובות מרוצפי אספלט.

היתרון השני של אבן משתלבת טמון באפשרות להסיר אותה בקלות, במקרה של צורך בתיקונים בכביש. בתום התיקון, פשוט מחזירים את האבנים המשתלבות למקומן, מחזקים אותן ותם ונשלם.

זאת, בניגוד לאספלט שכל תיקון בו דורש ניסור של חלק מהכביר או המדרכה, וכיסוי המקום בטלאי בתום העבודה. טלאי כזה, מעבר להיותו מפגע אסתטי, עלול להפוך לבעיה של ממש כיון שהוא דורש טיפול וחיזוק לעיתים קרובות.

בניין גבוה

סוגים שונים של אבנים

נכון להיום, ישנו מגוון רחב של סוגים. עם הסוגים כאמור ניתן למנות אבנים אמיתיות, בטון מוטבע, אריחי קרמיקה, אספלט או גרנוליט. כל אלה גם מתאימים לעיצוב הבית שלכם. לכל אחד מסוגי האבנים המשתלבות יש יתרונות וחסרונות.

ריצוף באמצעות אבנים אמיתיות הוא נוח יחסית, ויוצר מראה פסטורלי לרחוב. בנוסף, המחיר של אבנים כאלה נוח מאד. עם זאת, בין האבנים הללו עלולה לצמוח צמחייה, הפוגעת הן במראה והן ביציבות של הריצוף.

בטון מוטבע הוא למעשה משטח בטון שיוצר את הרושם של אבנים משתלבות, ולפיכך קיים קושי לבצע תיקונים מתחת למשטח כזה, מבלי לפגוע בו. אריחי קרמיקה הן אלגנטיות יותר, אבל חלשות יותר ונוטות להישבר.

אריחי גרנוליט הם חזקים והמחיר שלהן נוח. עם זאת, כשהן נרטבות הן הופכות לחלקות במיוחד, מה שמגדיל את גורם הסיכון לילדים ולאנשים מבוגרים.

התאמת הסוג של אבן משתלבת לצרכים ולדרישות, כרוכה בתהליך של התייעצות ולימוד הצרכים והמטרות שלשמן נעשה שימוש באבנים כאמור.

רק לאחר שהוגדרו המטרות ואופי השימוש העתידי באבנים כאמור, ניתן לקבל החלטה באילו אבנים משתלבות ייעשה שימוש. מומלץ להתייעץ לשם כך באנשי מקצוע, שיבחנו את הסוגיה מכל ההיבטים שלה ויסייעו בקבלת ההחלטה המושכלת והנכונה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הכל לבית
פינת ישיבה
עיצוב לחצר

המון ישראלים חולמים לגור בבית שיש לו חצר מהממת ופתוחה, שהילדים יכולים להנות ממשחקים בה ואפשר גם לארח בה