נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נעלי צעד ראשון – עשה ואל תעשה

נעלי סגורות

התינוק הקטן שלנו גדל ברגע והוא מתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בעולם.

השלב הבא והמרגש במיוחד הוא שלנו – קניית נעלים לתינוק.

אז על מה חשוב לשים לב וממה כדאי להימנע?

 

התאמת המידה

חשוב במיוחד שהנעלים יתאימו לתינוק כמו ככפה ליד. נעליים גדולות מידי עלולות להביא לחוסר יציבות ולנפילות, נעלים קטנות מידי – לוחצות ומונעות את המשך התפתחות הרגל בנוסף נעלים קטנות גם כן עלולות לגרום לנפילות.

איך בודקים את התאמת המידה?

אחרי שהפעוט מודד את הנעל צובטים עם אצבע ואגודל את קצה הנעל (כמו שעושים מוכרי הנעלים) אם יש רווח של אגודל – הנעלים מתאימות.

 

הסוליה

הסוליה צריכה להיות מספיק גמישה כדי לתת לפעוט תחושה של הליכה ללא נעלים, ומספיק קשיחה על מנת למנוע נפילות, החלקות ולהתאים לתנאי הדרך.

איך בודקים את הסוליה?

הסוליה צריכה להתקפל בקלות פנימה כמעט לשתיים, אבל לא להתקפל בקלות החוצה. בנוסף סוליית הנעליים צריכה להיות עם חספוסים עבים (כמו בנעלי ספורט) ועם כריות בולמות זעזועים.

 

נעלים קלות, נעימות ויציבות

הנעלים צריכות להיות קלות משקל ועשויות מחומרים נושמים, כדי לדמות הליכה ברגליים יחפות. בנוסף הנעלים צריכות להיות יציבות כדי למנוע נפילות.

 

איך בודקים?

לרוב נעלי צעד ראשון יהיו עשויות מעור כדי לתת לרגל לנשום, כדי לבדוק את קלות הנעל – הפעוט צריך להרים בקלות את הרגל מהמשטח כשהוא הולך, אם אתם עדיין בחנות – אפשר לדרוש נעלים קלות מהמוכר. יציבות הנעלים תלויה במבנה העקב – הוא צריך להיות צר יותר מאשר אזור אצבעות הרגליים, וקשיח יותר משאר הסוליה.

 

התאמה לעונה

בקיץ נעליים פתוחות ובחורף נעליים סגורות. פעוט שילך עם נעלים שאינם מתאימות לעונה יסבול מקור או מהזעה.

איך בודקים התאמה לעונה?

מקובל לרכוש נעלי קיץ באביב ונעלי חורף בסתיו, אבל אם יש מזג אוויר משתנה עדיף שהפעוט ינעל נעל ספורט סגורה מאשר סנדלים פתוחות.

 

סגירת הנעליים

בקניית נעלי צעד ראשון עדיף לקנות נעלים עם סקוטש מאשר עם שרוכים או רוכסן. סגירה בסקוטש מאפשרת התאמה מרבית לרגלו של התינוק, והוא יוכל לחלוץ את הנעלים בעצמו. שרוכים עלולים להיפתח ולגרום לנפילות וסגירה על ידי רוכסן היא אחידה ולא משתנה לפי רגלו של התינוק. יש להקפיד שהסקוטש יהיה חזק.

 

איך בודקים?

פותחים את הסקוטש בחנות – אם צריך להפעיל מעט כוח ושומעים קול חזק בעת הפתיחה – הסקוטש חזק וטוב. אם הפתיחה בקלות והקול עדין – כנראה הסקוטש חלש.

 

סיכום

קניית נעלי צעד ראשון זה רגע חשוב ומרגש, על מנת להתאים את הנעלים לרגלי התינוק בהצלחה יש לשים לב למידת הנעלים, לקלילותם, לשים לב לסוליית הנעלים, ולאפשר יציבה נכונה. יש לבחור נעלים נוחות שיתאימו לעונה ויסגרו עם סקוטש איכותי.

 

ביגוד אופנית לילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אופנה