נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ניקוי ספות אימפלה

סלון מעוצב

אחד מסוגי הספות בעלות הריפוד היותר מעניין שיש, הן ספות אימפלה. מדובר בריפוד לספות, שהוא מצופה בחומר מיוחד, דוחה כתמים שאיננו מאפשר לכתמים להידבק אל הריפוד ומנגד מאפשר לנקות כתמים שנוצרו בקלות יחסית. הריפוד הזה נקרא על שמה של חיה מיוחדת מאד, האימפלה, שצבע הריפוד והמרקם שלו מזכיר את החיה הזאת. מהו בעצם בד אימפלה, ומה המיוחד בו? כיצד מתבצע ניקוי ספות אימפלה בפועל? להלן התשובות

בד אימפלה – מה זה בעצם

כפי שכבר הוזכר לעיל, בד אימפלה הוא בד הדוחה כתמים. הבד הזה מורכב משילוב חומרים שונים – פוליאמיד, פוליאסטר וכותנה. הפולי אמיד הוא החלק החשוב בבד, ומהווה חמישים אחוזים ממנו. הפוליאסטר והכותנה מהווים את שאר חמישים האחוזים, כשהכותנה מהווה שמונה עשר אחוזים מבד האימפלה בסך הכל. הרכב החומרים הזה מבטיח עמידות גבוהה, ואפשרות גבוהה לדחיית כתמים. זאת, כמובן, בסיוע ציפוי ייחודי המסייע המשימה.

מה שמיוחד בבד המעניין הזה, הוא העובדה שמדובר בבד חזק למדיי, שקל מאד לטפל בו וקל מאד לנקות אותו. עם זאת, גם ספות אימפלה עלולות לספוג כתמים בלתי ניתנים להסרה, אם הניקוי לא מבצע בזמן או באופן הנכון. ספות אימפלה חייבות לעבור ניקוי תקופתי, וחייבות להיות מטופלות כהלכה. בנוסף, חשוב לטפל בכתמים ולנקות אותם בסמוך למועד שבו נוצרו. זאת, על מנת למנוע מהם להידבר אל הריפוד ולהפוך לחלק אינטגראלי ממנו.

כלב על ספה

שלבים שונים בניקוי ספת אימפלה

השלב הראשון בניקוי של הספה צריך להתבצע באמצעות סמרטוט יבש. ספות אימפלה, כמו גם ספות מחומרים אחרים מכילות בדרך כלל כתמים שנוצרו חומרים שניתנים להסרה בקלות בלי צורך בשימוש בחומרי ניקוי או אפילו במים. (ניקוי ספות בד) העברת סמרטוט יבש יכולה לפתור חלק ניכר מהבעיות. יש מקרים שבהם דווקא חומרים שנשארו על הספה והיו יכולים להיות מפונים ממנה בעזרת הסמרטוט היבש, גרמו לכתמים גדולים יותר, שרק הלכו וגדלו כאשר הרטיבו אותם.

בשלב השני יש צורך להעביר בזהירות ובעדינות סמרטוט לח על גבי הספה. אימפלה האימפלה הוא, כאמור, ייחודי ואד ודוחה כתמים באופן טבעי. לפיכך, גם השלב הזה תורם מאוד ומאפשר הסרת חלק ניכר מהכתמים שנותרו אחרי העברת הסמרטוט היבש. רק בשלב הבא, כשנותרו רק כתמים בעייתיים ועקשניים, כדאי לנסות לבדוק מה המרכיבים שלהם ולטפל בהם.

כתמים קשים והטיפול בהם

למרות הדימוי שלהן, ספות אימפלה נוטות לספוג כתמים, אם כי לא באותו האופן שבו סופגות אותן ספות עם ציפוי בד למשל. כאשר נותרו כתמים קשים גם לאחר הפעולות שצוינו לעיל, הרי שקודם כל חשוב לזהות ממה הם עשויים. אם הדבר לא אפשרי, יש תחילה לנסות לנקות אותם בצורה הרגילה כלומר לנסות ולשפשף אותם בעדינות רבה. בחלק מהמקרים הדבר מצליח. במקרים שלא, ניתן לעבור לשלב הבא שהוא שימוש בחומרי ניקוי.

חומרי ניקוי לספות אימפלה אינם חייבים להיות דווקא יקרים, אלא חורים שמוצאים בכל חנות ובכל סופרמרקט. הרוב המכריע של כתמים ניתן להסרה בעזרת חומרים פשוטים, כגון חומץ למשל. ואילו כתמים שלא הוסרו בהצלחה  הם בדיוק הכתמים שכדאי להזמין בשבילם איש מקצוע שינקה אותם מהספה, כמו גם מפריטי ריהוט אחרים .

לפרטים נוספים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע הכל לבית
ראש של מקדחה
מה היא מכונת קידוח?

מה עושים? בונים בניינים, ועוד הרבה דברים. למכונת הקידוח יש חלק בלתי נפרד בפיתוח הנוף העירוני ובכלל, יש לה

מאלפי כלבים
איך נמדד מאלף טוב

כל בעל כלב יודע שלעיתים עולה צורך לשנות התנהלות מסוימת של הכלב. הדבר מוביל לא פעם לחיפוש אחר גורם