נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נצטרך חוות דעת דין זר?

חוות דעת משפטית

אנו שומעים לאחרונה על מספר רב של מקרים שיש בהם צורך בביצוע פעולות משפטיות שצריכות להתבצע מחוץ לגבולות הארץ. העלייה במקרים אלו גרמה לנו להבין כי עלינו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בפני כל דורש את ההליכים שבאים לידי ביטוי בעקבות כך. המדריך הנוכחי יציג בפניכם מתי תצטרכו להציג חוות דעת דין זר. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שיש לכם את כל המידע החיוני בנושא.

 

חוות דעת דין זר – מתי תצטרכו אותה?

את חוות דעת זו תצטרכו במצב שבו תגלו שאדם קרוב אליכם נפטר והשאיר אחריו צוואה שמותירה לכם דירה, חשבונות בנק, רכב וכו'. אם אותו אדם חי מחוץ לארץ, אתם כנראה שואלים את עצמכם – מה עליכם לעשות כעת? ובכן, אנחנו נעשה לכם סדר ונאמר כי עליכם להגיש בקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה. ראוי לציין כי בנוסף לכך, תצטרכו להציג את חוות דעת מומחה לדין הזר.

חוות דעת משפטית

מה החוק אומר בנושא?

סעיף 137 לחוק הירושה אומר שהדין חל על מי שנפטר מחוץ לארץ. כך שאם יש אדם שנפטר לצורך העניין בגרמניה, יהיה צורך להציג חוות דעת דין זר גרמנית. את חוות דעת זו תוכלו להשיג לאחר שתפנו אל עורך דין שמומחה בדיני גרמניה. שכן, כל עורך דין בקיא במדינה אחרת. הרי לכל מדינה יש את החוקים המשפטיים שלה.

 

חוות דעת דין הזר – בואו נסביר באופן מעמיק מה זה בכלל

אם נאמר לכם כי עליכם להציג חוות דעת דין הזר ואינכם יודעים במה מדובר בכלל, כדאי שתדעו שמדובר בחוות דעת משפטית. חוות דעת זו ערוכה כתצהיר והיא מתייחסת לדין הזר שחל על הירושה של המנוח שקרוב אליכם. חוות דעת זו צריכה להיות מצורפת כאמור לצו הירושה או צו קיום בקשה ואתם, המבקשים, יכולים להגיש אותה אל רשם הירושה במקום שבו נמצא הנכס שהמנוח השאיר אחריו.

כך שאם למשל המנוח השאיר דירה בחולון, עליכם לגשת אל הרשם לענייני ירושה בחולון וכך הלאה. בשלב הבא, בית המשפט צפוי לבחון את הבקשה ולתת את דעתו בנושא.

חוות דעת משפטית

טיפ חשוב לקראת סיום – בחירה נכונה בעורך דין

כידוע לכם, עליכם לפנות אל עורך דין שעוסק בתחום זה. ההמלצה שלנו היא לפנות אל מי שקיבל המלצות רבות מצד לקוחותיו. אתם יכולים לבחון את העניין תוך בירור מעמיק בקבוצות פייסבוק שעוסקות בנושא ולשוחח עם אנשים שהסתייעו בעורכי דין במצבים דומים לזה שאתם נמצאים בו כעת. תמיד אפשר גם לקרוא חוות דעת נוספות בפלטפורמות הללו:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • פורומים משפטיים
  • אתרים של עורכי דין

 

לסיום

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד רגע וזו ההזדמנות שלנו לאחל לכם שתמצאו עורך דין מוסמך ומומלץ שימסור לכם חוות דעת דין הזר בהקדם האפשרי.

חוות דעת משפטית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי