נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משיכת פקדונות וקופות גמל במידה בעקבות פטירתו של בן משפחה

כסף

משיכת פקדונות וקופות גמל במידה ונפטר לכם קרוב משפחה הם דרך נוספת לאתר ולהשיב אליכם כספים אבודים. כספים אבודים הם כספים שאתם לא יודעים או ששכחתם שעומדים ברשותכם.
ישנן מספר סוגי כספים אבודים, אחת מהן היא הפקדונות וקופות הגמל של קרובי המשפחה שלכם שנפטרו.

 

אבל רגע לפני כן- מה היא בכלל קופת גמל?

קופת גמל היא אחת מהסדרי ההשקעה הנפוצים ביותר בארץ. קופות גמל משמשות לרוב למטרות חיסכון. קרן השתלמות, ביטוח מנהלים וקרנות פנסיה הם סוגים של קופות גמל. לאנשים שמחליטים לחסוך בקופות כמל ניתנות הטבות מס. ישנן מספר סוגים של קופות גמל, חלקן לא מיועדות לחיסכון פנסיוני, אלא משמשות לחיסכון לטווח קצר יותר.

 

ומהו פיקדון?

פיקדונות הם כמו חסכונות. מארתם היא לאפשר השקעה של כסף (לטווח קצר או ארוך). הבנק שומר לך על הכסף לתקופת זמן מוגדרת ומציע לך בתמורה ריבית.

חיסכון

 

ישנם מספר סוגי פיקדונות

  1. פיקדון שקלי מתחדש– מיועד לתקופה של שבוע או חודש, ומתחדש אוטומטית בתנאי הריבית שנקבעו בעת פתיחת הפיקדון.
  2. פיקדון ברירת ריבית– פיקדון שמאפשר להרוויח גם בתנאים של חוסר ודאות במשק.
  3. פיקדון זמין– פיקדון בריבית משתנה, לתקופה זמן בינונית או ארוכה, עם אפשרות יציאה לפני תום התקופה. ריבית זאת מאפשרות זמינות מקסימלית לכספי הלקוח תוך קבלת ריבית גבוהה יחסית לתקופה.
  4. פיקדון מתחדש במטבע חוץ– פיקדון במטבע חוץ בריבית קבועה לתקופה של שבוע ומעלה. בפיקדון זה יש אפשרות לחידוש אוטומטי לפי בחירתך.
  5. פיקדון מובנה– פיקדון המשלב קרן השקעה מובטחת עם פוטנציאל לתשואות גבוהות יחסית.

 

הר הכסף הוא פרויקט של משרד האוצר שנועד לעזור לכם לאתר ולהשיב אליכם את הכספים האבודים שלכם. הפרויקט הוא חינמי ובעזרת כמה שלבים פשוטים הוא יוכל להראות לכם באילו גופים נמצאים הכספים האבודים שלכם.
למידע נוסף על הר הכסף  לחצו כאן.

הר הכסף יכול לעזור לכם לאתר כספים אבודים גם במקרה של ירישת חשבונות ופקדונות של קרובי משפחה שנפטרו. בתהליך פשוט תוכלו לבדוק האם לנפטר היו קופות גמל, פקדונות וחשבונות.
במקרה זה תצטרכו להצטייד בתעודת זהות, בתאריך הנפקתה, בתעודת זהות של הנפטר ובתאריך פטירתו. לאחר מכן תצטרכו להשיב על שתי שאלות זיהוי ולהקליד את קוד האבטחה.
לאחר מכן החיפוש של הר הכסף יתחיל ויעזור לכם לאתר אתם הכספים האבודים שלכם שנמצאים בקופות הגמל ובפיקדונות של קרוב המשפחה שלכם שנפטר.
לאחר שתמצאו בעזרת הר הכסף את כל המקומות שבהם נמצאים הכספים האבודים, תאלצו להצטייד במסמכים ולפנות לגופים השונים כדי להשיב אותם אליכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים