נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מסלולי רכיבה בדרגת קושי נמוכה בקפריסין

רוכב על כביש

האי קפריסין, המצא בשכנות ובקרבה למדינת ישראל, הפך בשנים האחרונות ליעד אסטרטגי עבור ישראל. מציאת שדות הנפט והגז, שחלקן משותפים לחברות ישראליות ומקומיות, פתח אפשרויות שלא היו קיימות קודם, לפיתוח כלכלי אדר הן עבור תושבי קפריסין והן עבור תושבי ישראל, ויצר שותפות טבעית בהפקת הגז והנפט ובהולכה שלהם לאירופה. ואולם מעל לכל, ולמרות כל ההתפתחויות, האי קפריסין נשאר יעד תיירותי יוצא מן הכלל באיכותו ובמגוון ההצעות והאטרקציות שהוא מציע לתייר הישראלי. בין שאר ארי התיירות, האטרקציות והפסטיבלים, מציע האי הפסטורלי הזה גם מסלולי רכיבה בדרגות שונות לרוכבי אופניים ברחבי האי. מדוע נחשב האי קפריסין ליעד נחשק לרוכבי אופניים? אילו מסלולי רכיבה בדרגת קושי נמוכה מוצעות בה?

רוכב מקצועי

האי קפריסין – יעד אטרקטיבי לרוכבים על אופניים

חובבי הרכיבה על אופניים, הם אנשים שאוהבים לשלב את האהבה העיקרית שלהם, שהיא רכיבה על אופניים, עם מעבר בנופים אטרקטיביים ופסטורליים, המשלבים סוגים שונים של נופים ומראות, ביחד עם מזג אוויר נוח ואטרקטיבי, שבו הם יוכלו למצות את כישורי הרכיבה שלהם, בלי הקשיים שמזג אוויר חם מדי מצד אחד, או גשום וסגרירי מדיי מצד שני, יפריעו להם. מהבחינה הזאת, האי קפריסין הוא סוג של גן עדן לרוכבים. מזג האוויר לרכיבה הוא פשוט אידיאלי – בעיקר בין החודשים אוקטובר לאפריל. והסיבה לכך פשוטנה – טמפרטורות אידיאליות, שעשויות לנוע בטווח שבין 15 מעלות צלזיוס לעשרים וחמש מעלות, מצב שבכל מקום באזורנו מתקיים למשך תקופות קצרות בלבד, כשבמרבית הזמן הטמפרטורות גבוהות מדיי, או נמוכות מדיי האופן משמעותי. גורם חשוב נוסף בקפריסין הוא העדר רוח, שהופך את הרכיבה לנוחה, גם לרוכבים בלתי מנוסים.

מסלולי רכיבה קלים בקפריסין

האי קפריסין הוא אי הררי ברובו, שמה שמיוחד בור הוא ריבוי הנופים ומסלולי הרכיבה. ברחבי האי קפריסין יש כמה מרכזים המסייעים לרוכבי אופניים שיצאו למלונות כשרים בקפריסין וכן משכירים אופניים לרוכבים חובבים, המעוניינים לחוות ברכיבה את הנופים הפסטורליים של קפריסין. באי עצמו  קיימים מסלולי רכיבה שונים, חלקם קשים ומקצועיים, ואולם חלקם הגדול נועד לכל רוכב, גם ברמות הנמוכות ביותר של קושי. מסלול אחד מהסוג הזה, לוקח את הרוכבים מהרי הטרודוס לפאפוס, כאשר המסלול לכל אורכו הוא מסלול בירידה מתונה, שאיננה מצריכה כמעט מאמץ מהרוכב. זאת, למעט מאמצי הבלימה מעת לעת, על מנת שלא להאיץ יתר על המידה. כל מה שנדרש הוא ראש פתוח, ובלמים טובים לאופניים. המסלול כולו הוא על גבי דרך סלולה, שלא דורשת גם מיומנות מיוחדת ברכיבה. קל, נעים ושווה לכל נפש.

מסלול רכיבה נוסף, קל במיוחד, הוא מסלול הרכיבה בין הערים ניקוסיה ללרנקה. המסלול מתחיל בעיר ניקוסיה, בגובה 180 מטרים מעל פני הים, ומסתיים בלרנקה, בגובה פני הים מש (5 מ' מעל פני הים). המסלול עובר בדרכים סלולות, וחוצה נופים פסטורליים. הקלות של המסלול מאפשרת לרוכבים להתעכב ולגמוע את כל היופי שהנוף הקפריסאי מציע. המסלול מסתיים בדיוק בחף התיירים של לרנקה, בדיוק המקום הנפלא ביותר לסיים בו מסלול רכיבה. (המדריך השלם למטייל בניקוסיה).

רוכבים בודדים, משפחות וקבוצות של רוכבי אופניים יכולים כולם למצוא בקפריסין את מה שהם מחפשים – מבחר מסלולי רכיבה איכותיים ולא משעממים.

הכירו את אתר תיירות נבונה לאתר כנסו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נופש
תכנון טיול להודו

מאז שנות ה 90 נחשבת הודו כאחד היעדים האהובים ביותר ע"י ישראלים רבים, ואם אתם גם עומדים לבקר במדינה