נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מידע חשוב על בובות אגרוף

שק אגרוף ראשית

אגרוף הוא מענפי הספורט שתופסים יותר ויותר תאוצה בארץ בשנים האחרונות, כאשר גם מתאמנים שאינם מתאגרפים מקצועיים מוצאים את עצמם מתאמנים עם בובות אגרוף ושקי אגרוף. הסיבה לכך היא שמדובר בספורט שעוזר לפתח את השרירים ולחזק את הגוף, וגם בסופו של דבר זהו ענף ספורט תחרותי ומהנה. אם חשבתם לקנות בובת אגרוף או שק אגרוף לעצמכם או לקרוב אליכם אתם ממש לא לבד – בעידן הקורונה בו מכוני כושר סגורים יותר ויותר מתאמנים בבית. במאמר זה נרחיב על בחירת בובות ושקי אגרוף והדברים שיש לדעת לפני הקנייה.

 

התאימו את השק או הבובה לסוג האימון

על שק האגרוף להיות מותאם באופן המקצועי ביותר לסוג האימון וגם למתאמן עצמו. שק אגרוף עבור מתאגרף חובב הוא לאו דווקא יתאים למתאגרף מקצועי – וההפך. יותר מכך, שק או בובת אגרוף שלא מתאימים לסוג האימון עלולים ליצור נזק ממשי ולגרום לפציעות. מסיבה זו חשוב להתאים את השק או הבובה גם לסוג האימון וגם למתאמן, תוך התחשבות בגיל המתאמן ומשקלו.

 

שק אגרוף תלוי ושק אגרוף עומד – מה ההבדל?

  • שק אגרוף תלוי: שק אגרוף תלוי הוא שק התלוי מהתקרה, ומתאים למתאמנים מתחילים ומתקדמים כאחד. שק זה מיועד בעיקר לאימונים להתמקצעות באגרופים, בעיטות, מרפקים וברכיים. ישנם שקים תלויים כבדים יותר ופחות, ויש להתאים את משקלם למתאמן ולאימון. בנוסף, חשוב לזכור כי אם אתם רוכשים שק אגרוף תלוי יש לרכוש גם מתקן תלייה.
  • שק אגרוף עומד: שק אגרוף שעומד על הרצפה. בקטגוריה זו ניתן להכליל גם בובות אגרוף, שהפונקציה שלהן דומה לשק אגרוף רק שהשק הוא בובה בצורת אדם. היתרון המרכזי של בובת אגרוף לעומת שק אגרוף רגיל הוא שניתן לתרגל מכות המכוונות לאזורים ספציפיים בגוף של היריב ולכוון לנקודות תורפה כגון הכבד, הטחול, מפתח הלב ועוד.

 

מהו המשקל והגודל המתאים לשק אגרוף?

משקלו וגודלו של שק האגרוף הם מאפיינים חשובים בבחירתו. בסופו של דבר מתאמנים שונים בגודלם ובכוחם, ואם גודל השק ומשקלו יש להתאים למתאמן.

באשר למשקל, המפתח המקובל הוא שרצוי שמשקלו של שק האגרוף יהיה כחצי ממשקלו של המתאמן, כאשר אם נדרש לעגל יש לעגל כלפי מטה. באשר לגודלו וגובהו של השק, הגודל הנפוץ ביותר הוא כ-150 ס"מ אורך וגודל זה מתאים למרבית המתאגרפים. אם אתם זקוקים למרחב פעולה רחב יותר והתנגדות גדולה יותר מצד השק תוכלו לרכוש שק באורך של 180 ס"מ.

 

מתנות מתאימות לגברים ונשים

בובות ושקי אגרוף יכולים להיות מתנה נהדרת הן לגברים והן לנשים הפעילים גופנית. לעומת זאת, אם אתם מחפשים מתנה לאדם שתחום האגרוף פחות מדבר אליו תוכלו לבחור מתנות מקוריות אחרות: עטי יוקרה, שעונים, מוצרי יודאיקה, תכשיטים ועוד.

 

שק אגרוף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מתנות