נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לומדים בקורס דיבייט ואיך זה עובד

rocheartist / Pixabay

הטיעון בעל פה הוא אומנות. זו אומנות ששולטים בה מנהיגים פוליטיים, עורכי דין ומובילי דעת קהל. גם בהיבטים יומיומיים, שליטה באומנות זו עשויה להוות את ההבדל בין אדם שהתקבל לעבודה מסוימת כי הצליח לשכנע את מעסיקו במידת התאמתו לבין אדם לא התקבל. שליטה באומנות זו יכולה לקדם כל אדם במסלול חייו. קורס דיבייט הוא הדלת ללימוד ושליטה באומנות מופלאה זו. 

 

דיבייט – על קצה המזלג

אומנות הטיעון בעל פה היא שימושית בכל מקום בו יש שפה משותפת, מטרה ומכשול בדרך למטרה. המקום אשר מוכוון ללימוד אופן השליטה באומנות זו, הוא עולם הדיבייט. האופן שבו משוחק הדיבייט מאפשר למידה ותרגול של אומנות הטיעון בעל פה בצורה מחוכמת ומשכנעת.

למעשה מדובר במשחק בין שתי קבוצות המורכבות ממספר משתתפים. כל משתתף מקבל עמדה בנושא מסוים ועליו להצליח ליצור טיעונים התומכים בעמדתו ולהגיש אותם בעל פה בצורה המשכנעת ביותר, בתוך זמן קצר ביותר. קורס דיבייט הוא המסגרת בה ניתן ללמוד מספר רב של מיומנויות שיסייעו למשתתף להצליח בהעלאת טענות באופן משכנע.

 

לדעת להציג עמדה בצורה משכנעת

הדבר המהותי ביותר הנלמד בקורס דיבייט הוא כיצד ניתן לקחת עמדה הנוגעת לנושא מסוים, ביחס לכל נושא, ולהציג אותה באופן משכנע. מדובר במיומנות אשר דורשת יצירת טיעון משכנע תוך שימוש בדוגמאות התומכות בהצדקתו. מיומנות זו ניתנת ללמידה בין השאר בקורסים שמעבירה חברת שרביט.

 

לדעת להתמודד עם נקודות חוזק בטיעון הנגדי

דבר חשוב נוסף אשר נלמד בקורס דיבייט, הוא הצורך במחשבה מוקדמת על טענות נגד שעשויות להיטען על ידי הצד שכנגד. יכולת זו משפיעה באופן קריטי על איכות הטיעון מאחר שהיא מייצרת פריסה של הטיעון על כלל הטענות בעד ונגד, תוך הבלטה של העמדה בה מצדד המתמודד והצגתה כמי שהודפת בקלות את טענות הנגד.

 

לדעת כיצד להפוך דעה לנאום בעל מבנה משכנע

אחד הדברים המורכבים לעשייה בתחום הטיעון בעל פה, הוא לבצע את המעבר הלא פשוט משלב המחשבה, שבו הטענה נשמעת היטב בראשו של המתמודד, לשלב ההצגה בעל פה שבה פעמים רבות אדם עשוי לאבד את חוט המחשבה שלו, להתקשות בשמירה על שטף דיבור. טכניקה זו נלמדת גם היא במסגרת קורס הדיבייט.

 

להצליח לעמוד ולדבר מול קהל

דבר נוסף אשר נלמד בקורס דיבייט, בין אם באופן ישיר או עקיף, הוא היכולת לעמוד ולדבר מול קהל. העמידה מול קהל בשלב בו נדרש המתמודד להציג את טיעוניו, היא דבר אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהמסר אותו מעביר המתמודד. אופן עמידתו ומידת הביטחון אותה הוא משדר, הם בעלי השפעה על המסר שיוצא מפיו.

 

קורס דיבייט – ללמוד את אומנות הטיעון בעל פה

כל מי שרוצה לשפר את יכולת הטיעון בעל פה וגם מי שעד היום חשש לעמוד מול קהל ולדבר, ימצא  בקורס הדיבייט פלטפורמה מצוינת עבורו. המיומנויות אותן רוכש אדם אשר נוטל חלק בקורס דיבייט, יהיו שימושיות עבורו למשך שנים רבות ובכל מצב שבו יידרש לבטא את עמדתו באופן משכנע.

קורס דיבייט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
מדריך
מסגרות לתעודות: מדריך

עבור אלה המבקשים לאחסן, להציג או לקדם הישגים אקדמיים או אישיים, מסגרות לתעודות הן כלי אידיאלי שיכול להוסיף נופך

קורס פייתון
מה זה קורס פייתון?

פייתון ידועה כשפת תכנות באמצעותה ניתן לקצר מאוד בשורות קוד על מנת להריץ תהליכי פיתוח שונים. הביקוש למתכנתים עם

תלמידה
מכללה או אוניברסיטה?

נכון להיום שוק העבודה תחרותי ביותר והביקוש לעובדים מיומנים גבוה. תואר אוניברסיטאי נדרש למגוון קריירות כגון רפואה, בריאות הנפש