נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה כרוך בכתיבת צוואה?

ציוד משפטי

עריכת צוואה באופן נכון ובסיוע מקצועי של עורך דין מומחה לצוואות, יכולה לספק הגנה משפטית חיונית מפני ערעור עליה ולהפחית את הסיכון להתפתחות של מלחמת ירושה בין היורשים השונים. במאמר זה נעסוק באיסוף המידע החיוני לשם כתיבת צוואה מפורטת ומדויקת. נדון בבדיקות נדרשות לגבי הכנסת תנאים לזכאות בצוואה ובטיפול הנדרש לשם קביעת מוטבים בפוליסות ביטוח שאינן ניתנות להורשה דרך הצוואה.

 

מידע על נכסים ורכוש

כתיבת צוואה כרוכה באיסוף מידע רלוונטי לגבי כלל הנכסים והרכוש שבבעלותו המלאה או החלקית של המצווה. מכיוון שכל מרכיב בעיזבון שאין התייחסות מפורשת אליו בסעיפי הצוואה יעבור ליורשי הנפטר בהתאם לסדר הירושה הקבוע בחוק, חשוב לכלול רשימה מקיפה ככל שניתן על מנת שחלוקת הרכוש בירושה תהא באופן התואם במדויק את כוונותיו.

עבור  עוד על חשיבותו של ליווי משפטי מאת עורך דין צוואות וירושות בהכנה ובניסוח ועריכת צוואה מקיפה ניתן למצוא כאן.

 

מחשבה על אופן החלוקה

לקראת כתיבת צוואה חשוב לבחון את אופן המימוש שיידרש עבור הנכסים השונים ולבחון כיצד ניתן לחלק את העיזבון באופן שיקל על היורשים בעת החלוקה. חשוב במידה ושוקלים להוריש נכס ספציפי כגון, דירת מגורים או חנות ליורש מסוים, לבדוק מה שווי השוק של נכסים אלו והאם בהתאם לרכוש או לכספים שהאחרים יקבלו החלוקה תיתפס על ידם כהוגנת.

 

חוקיות של התניות

דבר נוסף הכרוך בניסוח צוואה הוא בירור החוקיות של ההתניות בה. אמנם אדם יכול להתנות זכאות בירושה בתנאים מסוימים ולאפשר ליורשיו לבחור אם לעמוד בתנאי או לוותר על חלקם המותנה, אך לא כל תנאי קביל משפטית. בפסיקה כבר נפסלו תנאים שכוללים כפייה או דרישות לגבי אורח החחים של היורשים. חשוב לבדוק מראש שההתניה בה המוריש מעוניין לגיטימית.

 

הפקדת צוואה לאחר חתימה

כל כתיבה מחדש של הצוואה כרוכה בפועל בביטול צוואה קודמת במידה וישנה כזו. חשוב לאחר עריכת צוואה עדכנית להפקידה אצל רשם הירושות, על מנת שיהיה תיעוד מבוסס לגבי סדר הצוואות השונות שהכותב ביצע. הדבר חיוני על מנת שיהיה ברור מה הצוואה התקפה כדין ושזו אכן זו שיוצא עבורה צו קיום לאחר פטירתו של המוריש.

 

כספי ביטוח והורשתם

דבר נוסף שיש לבחון בעת עריכת צוואה מקיפה הוא נושא כספים המצויים בהשקעות וחסכונות. יש להתייחס אליהם בפירוט. חשוב לדעת שתמלוגי ביטוח לרוב אינם ניתנים בהתאם לצוואת הנפטר אלא בהתאם למי שהוגדר על ידו בתור המוטב עבור חברת הביטוח בעת הנפקת הפוליסה או עדכונה.

במידה ויש רצון לשנות את המוטבים בגלל ציון זכאותם לירושה על חלק אחר בעיזבון במסגרת הצוואה, יש לעדכן את חברת הבטוח ואת המוטבים ולעשות את השינוי כבר כעת בפוליסות הרלוונטיות.

 

סיכום סוגיות הכרוכות בכתיבת צוואה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במספר דברים שכרוכים בכתיבת צוואה ראשונה או החלפת הצוואה בגרסה מעודכנת. כאמור, חשוב לתת את הדעת לכל סוגי הרכוש והנכסים על מנת לאפשר ביצוע חלוקה מסודרת ומדויקת של הרכוש בין היורשים. חשוב לתת את הדעת לחלוקה מאוזנת בין המוטבים, לבדוק אם ההתניות הרצויות חוקיות ולהפקיד את הצוואה ברשומות.

איש משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג