נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה העונש הצפוי למורשע בעבירות נהיגה בשכרות?

Drunk driving lawyer

ספר החוקים של מדינת ישראל כולל חוקים רבים בתחומים שונים. חלק גדול מהחוקים הללו הם כאלו שאוסרים על פעולות מסוימות. אדם שמבצע את אותן פעולות חשוף לענישה, שאמורה לשקף את חומרת המעשה. חוקים מסוימים קובעים עונשי מינימום, מה שלא מותיר יותר מדי מקום לשיקול הדעת של בית המשפט. במאמר הבא נסביר מה העונש הצפוי למורשע בעבירות נהיגה בשכרות.

 

עבירות נהיגה בשכרות

עיברת נהיגה בשכרות היא אחת מהעבירות החמורות ביותר שניתן לבצע על הכביש, כפי שיכול להסביר לכם עורך דין נהיגה בשכרות. העבירה הזאת חמורה מכיוון שהיא לא מסכנת רק את הנהג, אלא גם את מי שנוהג איתו ברכב וגם את הנהגים האחרים על הכביש או הולכי הרגל הסמוכים, שלא עשו שום דבר בעייתי.

הרשעה בעבירות נהיגה בשכרות מתחילה בדרך כלל מבדיקת ינשוף. זוהי בדיקה שמבצעים שוטרים לנהגים שונים, כאמצעי אכיפה וכאמצעי מניעת תאונות דרכים. נהג שערכי האלכוהול שלו בדם גבוהים מהמותר, יזומן בסופו של דבר למשפט. קשה מאוד להתווכח עם הנתונים של הבדיקה, כך שהסיכוי להרשעה גבוה.

 

פסילת רישיון

החוק כאמור אומר על נהיגה בשכרות. הוא קובע בנוסף עונש מינימום, של פסילת רישיון הנהיגה של הנהג המורשע ללא פחות משנתיים. זאת אומרת ששופט לא יכול לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג לפרק זמן נמוך מזה שצוין.

אם קיימות נסיבות מחמירות יותר, שופט בית המשפט יכול לפסול את רישיונו של הנהג גם לתקופה ארוכה יותר משנתיים. רק בנסיבות מיוחדות, שעל הנהג המורשע להוכיח בעצמו, יכול שופט בית המשפט לפסול את רישיונו של הנהג לכמה חודשים במקום לשנתיים.

 

השפעה על הענישה במהלך המשפט

הענישה תלויה גם בנסיבות המקרה בין היתר. מקרים חמורים יכולים להוביל לעונשים חמורים יותר. למרות זאת, ניתן להשפיע גם בצורה חיובית מבחינתו של הנהג המורשע על הענישה במהלך המשפט. עורך דין מנוסה יכול לברר האם נפלו פגמים בעת עיכוב הנהג, בעת ביצוע הבדיקה לנהג או בעת הרישום של השוטר. במידה ואכן קיים פגם כזה, ניתן להפחית באופן משמעותי את הענישה שצפויה לבוא, בטענה לפגיעה בזכויותיו של הנהג.

 

תאונה קטלנית

עבירת נהיגה בשכרות יכולה להוביל לתאונות קטלניות. אם נהג ביצע תאונה קטלנית, בה נהרג נהג אחר או הולך רגל, תוכל המשטרה לבדוק לאחר התאונה אם יש בדמו ערכי אלכוהול גבוהים מהמותר. במקרה הזה הנהג יואשם בהריגה, והעונש שלו צפוי להיות מאסר ממושך.

 

הסדרי טיעון

הסדרים אלו הם פרקטיקה וותיקה של הפרקליטות, שמציעה לנהג הנאשם להודות בעבירות מסוימות ובכך לקבל דרישת עונש מקלה, או האשמה בעבירות בעלות חומרה פחותה. מוטב להתייעץ עם עורך דין לפני שמקבלים החלטה בנוגע להסדר. מדובר על סיכוי מול סיכון, ולא תמיד מסוגל הנאשם להבין בעצמו מה ההחלטה הטובה ביותר עבורו.

עורך דין נהיגה בשכרות

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג