נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא התפתחות אישית?

התפתחות אישית

ישנם קשיים ומכשולים שונים במהלך החיים שלנו, ולפעמים נדמה שהדברים תקועים. הכל יכול ללכת טוב בתקופות מסוימות, בעוד שישנן תקופות שנראות כמשהו שפשוט לא ניתן לצלוח. ברגעים מסוימים, אנחנו יכולים להרגיש שלא נצליח להתגבר על דבר מסוים בחיים האישיים שלנו, בכל תחום שהוא, באמצעות היכולות והתכונות שלנו.

התפתחות אישית היא תהליך שבא לסייע לכם להתגבר על אותם המכשולים והקשיים. במאמר הבא נסביר מהי התפתחות אישית ונסקור אותה.

 

התפתחות אישית – מה זה בכלל?

קשיים ומכשולים, סיטואציות בעייתיות, דברים שאנחנו לא מצליחים לשפר בחיים האישיים, בעיות שאנחנו לא מסוגלים למצוא להן פתרונות – התפתחות אישית יכולה לסייע לנו בכל המצוקות הללו. התפתחות אישית היא תהליך מסוים שעובר אדם, ומאפשר לו לעלות למעלה מהמקום בו הוא נמצא.

התפתחות אישית יכולה לסייע לנו במספר גורמים שונים, כאשר אין בעיה ספציפית שהיא מיועדת לפתור. באמצעות שיפור התכונות והיכולות שלנו והוספת כלים חדשים לארגז הכלים שלנו, התפתחות אישית תסייע לנו להתגבר על בעיות שונות בחיים. לחצו כאן מאמן התפתחות אישית כדי לשמוע עוד על כך.

התפתחות אישית

התפתחות במספר מישורים

התפתחות אישית היא לא דבר שמיועד רק לתחום אחד. בסופו של דבר, התפתחות אישית יכולה לסייע לנו בצורה מנטלית וגם בצורה פרקטית, מה שרלוונטי כמעט לכל תחום. אם אתם מרגישים שמשהו בחיים האישיים שלכם תקוע, אם אתם מרגישים שמשהו בעסקים שלכם לא עובד, אם אתם מרגישים שחסר לכם דבר מסוים – באמצעות התפתחות אישית ניתן לצלוח בעיות במישורים שונים, בנפרד או במקביל.

 

התאמה אישית

תהליך התפתחות אישית מותאם לכל אחד. בסופו של דבר, לאנשים שונים יש בעיות שונות. גם בעיות זהות יכולות לנבוע ממקורות שונים, או שהאנשים שניצבים מולן לא מצליחים לפתור אותן מסיבות שונות. לכן, כאשר אדם ניגש לתהליך התפתחות אישית, מתבצעת התאמה בין הבעיה שיש לו, או המכשולים שניצבים בפניו, לבין המאפיינים שלו, התכונות שלו, היכולות שלו והמטרות שלו.

התפתחות אישית

ליווי לאורך כל הדרך

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך של התפתחות אישית היא ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך. הסיבה בגינה אנשים פונים אל התהליכים הללו היא מכיוון שהם לא מצליחים בעצמם להתגבר על המכשולים שלהם, והם זקוקים להכוונה. ליווי איכותי יינתן מאדם בעל ניסיון והצלחה בהתגברות על קשיים מגוונים.

 

מה יקרה בתהליך?

כל תהליך התפתחות אישית יכול להיות שונה בפני עצמו. בסופו של דבר, יש חשיבות מכרעת לאדם שעובר את התהליך ולמכשולים השונים שמפריעים לו בחייו האישיים. בתהליך הזה יבין האדם שעובר את התהליך כיצד הוא יכול להשתמש בכלים שיש לו בצורה טובה יותר, וכמו כן הוא יקבל כלים חדשים לצליחת המכשולים השונים, בהם הוא יוכל להשתמש כאשר הוא יצטרך להתמודד מול קשיים מוכרים וחדשים.

התפתחות אישית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי