נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין פרסום באינסטגרם לפרסום בפייסבוק

רשת חברתית

פייסבוק ואינסטגרם הן שתי הרשתות החברתיות המובילות כיום בארץ ובעולם.

הן מונות מיליארדי משתמשים אשר עושים בהן שימוש יומיומי, לעיתים אף לפרקי זמן של עד כמה שעות ביממה.

רשתות אלו, מהוות בין היתר פלטפורמה להפצת תוכן פרסומי, כאשר לכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים אותם רצוי להכיר.

 

פרסום ברשת חברתית

פרסום מוצר היה אפשרי בעבר אך ורק באמצעות הטלוויזיה המסחרית, תחנות הרדיו, העיתונים ותיבות הדואר. היכולת להיחשף לעיני הלקוח הפוטנציאלי, דרשה השקעת סכומי כסף ניכרים לצורך רכישת זמן אוויר או שטח פרסומי ומשכך הייתה שמורה אך ורק לעסקים בעלי יכולת כלכלית איתנה.

הופעתן של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, שינתה את עולם הפרסום על ידי הסרה של  חסמי הכניסה הכלכליים לעולם הפרסום. גופים אלו מאפשרים לכל עסק לעשות שימוש ברשת החברתית על מנת להגיע לקהלים מסוימים בהתאם לגובה התקציב שאותו עסק מסוגל להשקיע בפרסום.

 

אופן הפרסום בפייסבוק

בעל עסק המעוניין לפרסם את עצמו בפייסבוק, מקבל מהרשת החברתית שטח פרסומי על גבי הפיד אותו גוללים משתמשיה. הפרסומת מעוצבת בצורה הדומה לפוסט, אולם מצוין על גביה כי היא פרסומת, על מנת שמשתמשי הרשת יוכלו להבחין בינה לבין פוסטים שאינם פרסומיים.

הפרסום בפייסבוק מאפשר למפרסם לבצע פילוח של קהל היעד ועל ידי כך להגיע לפלח אוכלוסייה ספציפי שעשוי למצוא עניין במוצר אותו הוא משווק. הפילוח נעשה בין היתר על פי תחומי עניין ומאפיינים דמוגרפיים וגאוגרפיים.

 

אופן הפרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם שונה מפרסום בפייסבוק, בעיקר בשל השוני בין היקף התוכן המפורסם באופן רגיל בכל אחת מרשתות אלו ואופן הצגתו בעיני המשתמש. אינסטגרם מאפשרת למפרסם להופיע על גבי הפיד של המשתמש בכמה אופנים –  סדרת סרטונים, תמונות או סרטון המופיע ליממה אחת הקרוי סטורי.

לצד האפשרות לרכוש שטח פרסומי, באפשרות המפרסם לבצע מעקב אחר משתמשים באופן תדיר ועל ידי כך, להגיע לתודעתם של אותם משתמשים. על ידי יצירת נוכחות אינטנסיבית, עשוי חלק מהמשתמשים ברשת לבצע מעקב על פרופיל האינסטגרם של בית העסק, ולאפשר לעסק להציג בפניו תוכן פרסומי באופן יומיומי.

 

לפלח את קהל היעד בצורה נכונה

הן בפרסום באינסטגרם והן בפרסום בפייסבוק, המפתח הוא פילוח נכון של אוכלוסיית היעד. טרם השקת קמפיין פרסומי, יש לבחון היטב מהו קהל היעד של המוצר. כיום, מאפשרות אותן רשתות חברתיות פילוח על פי שלל קריטריונים המאפשרים מיצוי מיטבי של קמפיין הפרסום בכל אחת מרשתות אלו.

בנוסף, מדובר בשתי רשתות אשר מסונפות לאותה חברת אם. על כן, קידום עסק על ידי הפעלת דף פייסבוק מצד אחד ופרופיל אינסטגרם מצד שני, יכול להיעשות בצורה סימביוטית כך שכל פרסום שעולה באינסטגרם, יופיע בו זמנית גם בפייסבוק.

 

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – למצות כל פלטפורמה בצורה מיטבית

פייסבוק ואינסטגרם הן שתי רשתות שלכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים ושפה חזותית שונה. יחד עם זאת, בכל הקשור לפרסום מוצר, מהוות שתי הרשתות הללו פלטפורמות משלימות. ניצול היתרונות של כל אחת מהן בצורה משולבת, עשוי להצמיח את העסק בצורה ניכרת ולהביא לחשיפתו בפני קהל רחב.

אפליקציות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל