נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין הרצועות השונות לכלבים?

בעל חיים

בתור בעלים של כלב, אחד הדברים הכי חשובים הוא הרצועה שבה אתם מוליכים את הכלב מחוץ לבית. הרצועה נועדה כדי לשמור על הביטחון של הכלב, אבל לא פחות חשוב מכך היא מה שמאפשר לכם להוציא את הכלב מחוץ לבית. כיום קיימות הרבה מאוד רצועות, ואתם עלולים למצוא את עצמכם מבולבלים מול המבחר הקיים. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בהיצע הקיים.

 

הצורך ברצועה

רצועה לכלב היא חובה על פי חוק בישראל. הוצאה של כלב מחוץ לבית ללא רצועה שאורכה פחות מ5 מטרים היא עבירה ואתם עלולים להיענש בגינה על ידי הרשויות. הרצועה גם נועדה לשמור על הביטחון של הכלב שכלם כאשר אתם נמצאים בסביבה שהוא לא מכיר, ולמנוע מצב שבו הוא הולך לאיבוד. כמובן, אם הכלב שלכם הוא כזה שיכול להזיק לאחרים, הרצועה גם נועדה לשמור עליהם

בחירת רצועה לכלב

בחירת רצועה לכלב

באופן כללי ניתן להצביע על שתי אפשרויות מרכזיות שעומדות לפניכם. הראשונה היא רצועה שמתחברת לקולר שנמצא על הצוואר של הכלב. האפשרות הזו היא הרווחת יותר, והיא זו שאותה אנחנו רואים בדרך כלל. הקולר נמצא על הצוואר של הכלב, ואת הרצועה אנחנו מחברים אל הקולר.

באפשרות הזו יש חיסרון מסוים כיון שהצוואר של הכלב הוא אזור רגיש. הקולר שכרוך סביב צווארו עלול לגרום לו אי נוחות, ומשיכה חזקה מידי של רצועה שקשורה שם יכולה להזיק לו. זו בדיוק הסיבה שחלק מבעלי הכלבים בוחרים לחבר את הרצועה אל רתמה שנמצאת על גוף הכלב.

 

רתמה

רתמה שכרוכה סביב גופו של הכלב נראית יותר כמו בגד שנמצא עליו. את הרצועה אנחנו מחברים אל הרתמה הזו, שנחשבת נוחה יותר עבור הכלב. בצורה הזו אנחנו גם לא נגיע למצב שבו משיכה פתאומית תזיק לצוואר של הכלב, כיון שהלחץ של המשיכה מפוזר לא רק באזור אחד.

 

רצועה שלא מאיימת על הכלב

דבר נוסך שיש לתת עליו את הדעת כאשר בוחרים רצועה לכלב הוא שרצועה לא תאיים על הכלב. יש רצועות שמפריעות לכלב ויכולות לגרום לחוש באי נוחות. הדבר הזה עלול להוביל למצב שבו כל זמן שהרצועה נמצאת על הכלב מצב הרוח שלו יהיה לא טוב, דבר שאתם רוצים כמובן להימנע ממנו. אז בין כל שאר הדברים, אל תשכחו לוודא שהרצועה שקניתם גם נוחה לכלב שלכם.

 

לסיכום

רצועה לכלב היא לא משהו שיש לנו את האופציה לוותר עליו. בישראל החוק מחייב את בעלי הכלבים להוליך אותם כאשר הם קשורים ברצועה שהאורך שלה לא עולה על 5 מטרים. כאשר אתם בוחרים רצועה עבור הכלב שלכם, יש כמה אפשרויות. עליכם לחשוב מה תהיה הרצועה הנוחה ביותר עבור הכלב שלכם, כזו שכאשר היא תהיה עליו הוא לא ירגיש מאוים או אפילו יחוש באי נוחות מסוימת.

רצועה שחורה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
בונזו
מונג' לחתולים

מחפשים מזון טוב לחתול שלכם? רוצים לדאוג לכך שהוא יאכל את האוכל הכי טוב שאפשר? אם כך, אין ספק