נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין אוכל לגורים לבין אוכל לכלבים גדולים

כלב אוכל

אוכל הוא אחד המרכיבים המשמעותיים בשמירה על הבריאות ובתהליכי ההתפתחות שלנו ולכן, כשבונים תפריט מאוזן ומסודר עבור

הכלבים שלנו, חשוב להתאים אותו בין השאר גם לגיל שלהם ולשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים.

אך האם שאלתם את עצמכם פעם מה ההבדל בין אוכל לגורים לבין אוכל לכלבים גדולים?

 

חשיבות בניית תפריט מאוזן לכלבים שלנו

אוכל מהווה את הדלק לגוף של כלל בעלי החיים ומספק לו את האנרגיה הדרושה לקיומם, תפעולם והתפתחותם של כלל מערכות הגוף השונות. בעוד שאנחנו מסוגלים לדאוג לאוכל שלנו בכוחות עצמנו, כשמדובר בכלבים שלנו, האחריות לדאגה לאוכל מזין ובריא עבורם ובניית תפריט מאוזן, מוטלת עלינו.

כך, בין סוגי האוכל השונים לכלבים ניתן למצוא אוכל יבש, אוכל רטוב, חטיפים ועוד וזאת מלבד מבחר הטעמים, החברות והמותגים השונים. יחד עם זאת ולצד המבחר הרב, בניית תפריט מאוזן לכלבים שלנו צריכה להתחשב במספר פרמטרים עיקריים.

 

3 פרמטרים עיקריים לבניית תפריט מאוזן לכלבים

כאמור, מבחר הסוגים, הטעמים והחברות השונות, יכולים להפוך את משימת קניית האוכל לכלבים שלנו למשימה מתישה ומבלבלת בהחלט ולפיכך, כאשר ניגשים לבחור אוכל מומלץ לכלבים, יש להתחשב ב – 3 פרמטרים עיקריים:

  • גיל הכלב

אוכל לגורים לא יהיה זהה לאוכל לכלבים גדולים, בעיקר בשל הצרכים ההתפתחותיים השונים ביניהם וכפי שנראה בפירוט בהמשך.

 

  • גזע הכלב

הכלבים מחולקים למספר סוגים וגזעים שונים, כאשר לכל גזע יש את המאפיינים הייחודיים והצרכים התזונתיים שלו.

 

  • מצבו הבריאותי

חשוב להתאים את האוכל למצבים הבריאותיים השונים של הכלבים שלנו, דוגמת השמנה, בעיות חניכיים ועוד.

 

אוכל לגורים או אוכל לכלבים גדולים – מה ההבדל ביניהם?

בדיוק כמו אצל בני האדם, גם אצל הכלבים ישנם שלבי התפתחות שונים המתחילים מהיותם גורים ועד שהם מגיעים להיות כלבים בוגרים. בהתאם לכך, הצרכים התזונתיים משתנים בהתאם לשלב ההתפתחותי וגילו של הכלב.

כך, בהיותם גורים, הכלבים נזקקים למזון קל לעיכול ובעל ערכים תזונתיים גבוהים, כפי שניתן למצוא אצל רויאל קנין גורים, המסייעים בהתפתחות מערכות הגוף שלהם, הנמצאות בשלבים קריטיים במיוחד. מזון לכלבים בוגרים לעומת זאת, יכיל פחות קלוריות ויהיה עשיר יותר ברכיבים כמו חלבונים וויטמינים.

 

האיכות שעושה את ההבדל

כדי לוודא שאתם רוכשים מזון לכלבים איכותי ומומלץ לגילו ומצבו ההתפתחותי של הכלב שלכם, חשוב לקרוא את רשימת הרכיבים על גבי תווית המזון וכן לוודא כי המזון שאתם רוכשים הוא בעל תו תקן מתאים.

בין אם מדובר במזון לגורים ובין אם במזון לכלבים גדולים, חשוב ומומלץ לבחור חבילת מזון של חברות מוכרות ובעלות שנות ניסיון רבות, באופן שיבטיח לכם כי המזון מכיל רכיבים תזונתיים איכותיים, בריאים ובאופן מותאם לגילו ומצבו הבריאותי של הכלב.

לסיכום, אוכל הוא אחד המרכיבים הבסיסיים בשמירה על בריאות ואיכות החיים של הכלבים שלנו ולפיכך, חשוב לדאוג לכך שיתאים לגיל, הגזע ומצבו הבריאותי של הכלב שלנו. כמו כן, ראינו כי מזון לגורים יהיה קל יותר לעיכול ועשיר בערכים תזונתיים, לעומת אוכל לכלבים בוגרים.

בונזו

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
בונזו
מונג' לחתולים

מחפשים מזון טוב לחתול שלכם? רוצים לדאוג לכך שהוא יאכל את האוכל הכי טוב שאפשר? אם כך, אין ספק