נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בטיפול בגליובלסטומה ראשוני לגליובלסטומה חוזרת

רופא

מחלת הסרטן על כל גווניה ידועה כמחלה שעשויה לחזור בשלב מאוחר יותר בחיים. כלומר, אם חליתם בסרטן וניצחתם אותו, אתם צריכים לקחת בחשבון שהוא עשוי לחזור בהמשך. זו הסיבה שמטופלים רבים מגיעים למעקב קבוע לאחר הניצחון בסרטן הראשון, כדי לבדוק אם חלילה הם חלו שוב, ואם כן, עליהם להגיע לטיפול בהקדם האפשרי. יצאנו לבדוק מה ההבדלים בין הטיפול הראשוני לבין הטיפול החוזר במחלת סרטן המוח וחזרנו עם כל התשובות.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב לאחר שקרובת משפחה שלנו, אישה אהובה, חלתה בסרטן המוח בפעם השנייה. ליווינו אותה לאורך כל הדרך במהלך הטיפול הראשוני. לקחנו חלק בכל שלב ואפילו חגגנו יחד את הסיום של המחלה בטיסה ארוכה לחו"ל. ידענו שהסרטן עשוי לחזור בהמשך, ולכן, היינו עם היד על הדופק והגענו לביקורות תכופות. הביקורת האחרונה שהתקיימה לא מזמן, גילתה לנו שהגליובלסטומה חזרה. התגובה הראשונית שלנו למצב לא הייתה קשורה להרגשה הכללית שלנו, להתמודדות או לכל דבר אחר שנוגע לפן הנפשי. היינו כולנו עסוקים בפן הטכני. כך ששאלנו מיד – מה ההבדל בין הטיפול הבא לקודמו? וכתבנו בפנינו את כל המידע שקיבלנו.

 

בואו נתחיל מההתחלה – מה צפוי לכלול הטיפול בגליובלסטומה ראשונית?

רגע לפני שנציג בפניכם את ההבדלים, ראוי שנסביר מעט אודות הטיפול הראשוני והחוזר בגליובלסטומה. אז בנוגע להליך טיפול בגליובלסטומה ראשונית, הוא צפוי לכלול את השילוב בין הטיפולים הבאים:

  • ביצוע ניתוח להסרת הגידול (במידה ומתאפשר, לא תמיד זה אפשרי)
  • ביצוע טיפולי רדיותרפיה
  • ביצוע טיפולי כימותרפיה
  • ביצוע טיפול באמצעות מכשיר חדשני שנקרא אופטיון

הטיפול מתבצע לעיתים לפי הסדר שנכתב לעיל ולעיתים בסדר אחר, הכול תלוי באופן הטיפול המתאים בעיני הרופא המטפל.

 

ומה צפוי לכלול הטיפול בגליובלסטומה חוזרת?

במרבית המקרים, כאשר המחלה חוזרת, יש קו טיפול מסוים שמקובל לבצע. מדובר בטיפול שנקרא "אנטי אנגיוגני" בנוגדן מונוקלוני רקומביננטי. הטיפול הזה נבחר להיות הטיפול במחלה חוזרת בגלל שנמצא שיש לו שיעורי תגובה גבוהים יחסית. נכןן לרגע כתיבת מילים אלו, נעשים מאמצים כדי לבדוק אם יש אפשרות להוסיף שיטות טיפול נוספות, יעילות יותר עבור מצב שכזה.

 

מה ההבדלים בין השניים?

אפשר לומר כעת שההבדל העיקרי בין טיפול בגליובלסטומה ראשוני לבין טיפול לגליובלסטומה חוזרת זו העובדה שברוב המקרים ההליך הראשון יהיה מורכב יותר וידרוש טיפולים שונים (בין 3 ל- 4, כפי שצוין לעיל). לעומת זאת, שמדובר במחלה חוזרת, הטיפול צפוי להיות אינטנסיבי יותר וממוקד יותר. כלומר, טיפול יחיד או אולי שני טיפולים, אך במרבית המקרים לא יהיה מדובר בכמה טיפולים כפי שהיה בסבב הראשון.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת אחת ולתמיד מה ההבדל בין טיפול בגליובלטומה ראשונית לבין גליובלסטומה חוזרת. מאחלים לכם בריאות.

ראש

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר

דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.