נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן הקצבאות הניתנות לחולי פיברומיאלגיה בביטוח לאומי?

עורך דין

מחלת הפיברומיאלגיה נקראת בעברית דאבת השרירים. היא מחלה בשרירים שאינה נגרמת מדלקת, אך יש לה אדוות רבות – עייפות, בעיות שינה, שינוי במצבי רוח, כאבי ראש ועוד.

מחלה זו עלתה למודעות לאחרונה, כיוון שאנשים רבים סובלים ממנה ונאלצים להתמודד עם ההשלכות שלה – הרבה חיסורים בעבודה ונזק כלכלי כתוצאה מכך, עייפות שמביאה לחוסר תפקוד, נטילת תרופות רבות וכיוצא בזה. אבל לאנשים אלה מגיע לקבל פיצויים רבים – הכל בכתבה הבאה.

 

מה היה הגורם למחלה?

חשוב להבין מבחינת הביטוח לאומי, מה גרם למחלה, כיוון שזה משפיע על סוג הפיצוי שתקבלו. אם המחלה נגרמה מתאונת עבודה, תקבלו פיצויים בגין תאונת עבודה. כמו כן, אם המחלה נגרמה בעקבות תאונת דרכים, תקבלו פיצוי של נפגעי תאונות דרכים.

אך אם לא ברור לכם מה הרקע של המחל הומה גרם לה להתפרץ, אתם תצטרכו לעבוד קשה יותר – על כך בפסקה הבאה. רוצים פרטים נוספים? פיברומיאלגיה ביטוח לאומי.

 

כמה אחוזי נכות נקבעו לכם?

כאמור, אם לא ברור כיצד התפרצה המחלה או שלסיבת ההתפרצות אין סוג פיצוי מיוחד בביטוח הלאומי, אתם תצטרכו ללכת לבדוק מהם אחוזי הנכות שלכם. על פי אחוזי הנכות הביטוח הלאומי יקבע את רמת הפיצוי שלכם. חשוב לציין שניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה במידה ואחוז הנכות שלכם הוא 50 אחוזים ומעלה.

 

כל אחד יקבל את הפיצוי המגיע לו

גם אם הפיברומיאלגיה שלכם איננה נוראית ואחוז הנכות שלכם נמוך כדאי לכם להתאמץ ולברר איזה פיצויים מגיעים לכם בכל מקרה, כיוון שגם באחוזים נמוכים יש פיצויים שלא כדאי לפספס.

כמו כן, אנו מציעים לכם בנוסף לפיציים לנסות ולהבין מה קופת החולים שלכם יכולה להעניק לכם בנושא זה, וגם לנסות להעניק לעצמכם טיפול גופני ורגשי במקביל, משום ששניהם משפיעים על מחלה זו.

 

 אל תתייאשו – תתאמצו לקבל את הפיצוי שלכם

טיפ חשוב ביותר הוא לא לוותר על קבלת פיצויים – זה כמו לוותר על כסף בחינם. אם אתם סובלים מהמחלה ומגיע לכם לקבל פיצוי תמיד אפשר לפנות לעורך דין שיתבע את הגופים הנוגעים לדבר ויבצע יחד אתכם הליך משפטי שיעניק לכם את שמגיע לכם.

כמובן שיש מקרים שהכול עובר בשלום והפיצוי מתקבל בקלות, אך גם אם לא אל תוותרו על הפיצוי, כי הבריאות שלכם היא מעל הכל.

 

לסיכום

פיברומיאלגיה היא מחלה לא נוראית כלל, אבל היא בהחלט משפיעה על איכות החיים של החולים בה. כדאי מאוד לנהוג ברגישות אם תאם חולים במחלה זו, לא להכביד על עצמכם ובעיקר לנסות לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

כדאי שתבררו מה הגורם למחלה וכמה אחוזי נכות יש לכם כדי שתדעו איזה פיצוי מגיע לכם. ללא מאמץ שלכם הפיצוי לא יגיע, אך כדאי לכם להתאמץ בשביל זה.

חולי פיברומיאלגיה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אבטחה