נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גברים ונשים: מהן הזכויות שלכם בהליך גירושין?

גבר ואישה

בני הזוג שמחליטים "לפרק את החבילה" ולהתגרש, זכאים לזכויות מסוימות שחשוב להגן עליהן ומעל לכל – להכיר אותן. אנשים שלא מודעים לזכויותיהם לעומק עשויים להיות נפסדים בתהליך והם לא יוכלו להשיב אותו לאחור בשום שלב. לכן חשוב להתייעץ ארך ורק עם עורך דין מומחה לדיני משפחה ולשכור את שירותיו של עו"ד שאתם סומכים עליו שימצה את זכויותיכם ולא יגרום לפגיעה בהן. 

 

זכויות האישה בהליך הגירושין

נשים חייבות לדעת מראש לאיזו ערכאה שיפוטית להגיש את התביעה, משום שערכאה לא נכונה עלולה לפגוע בחלוקת הרכוש, בזכויות הסוציאליות ואפילו בגובה דמי המזונות. ולכן גם אישה שמזדרזת להשכיר את שירותיו של בלש פרטי מומלץ כדי לקבל ראיות חותכות ולרוץ איתן לבית הדין הרבני, צריכה להבין שבין כה וכה חלוקת הרכוש מתבצעת על פי שם בן הזוג שנרשם כבעלים והמהלך לא בהכרח יועיל לה. לכן יש להסתייע בעו"ד מתאים ולשקול מראש את אופן הפניה, התזמון וכמובן הערכאה הנכונה ביותר.

נשים הן בעלות זכות המכונה "חזקת הגיל הרך", לפיה ילדים מתחת לגיל 6 ישארו בחזקתה המלאה, למעט מצבים שבהן לא קיימת אפשרות בשל התמכרות, בעיה נפשית או רפואית. האב במצב זה יקבל הסדרי ראייה שנקבעו בבית המשפט.

זכות נוספת עומדת לגבי המזונות. האב מחויב לשלם מזונות על כל אחד מילדיו הקטינים ולהעביר את הסכום מידי חודש לאם. גם אם מדובר באב שלא לוקח חלק פעיל בגידול ילדיו, הוא מחויב לסייע לפרנס אותם ולדאוג לרווחתם הכלכלית, גם אם הוא עצמו נמצא בקשיים כלכליים.

בנוסף, האישה זכאית לדרוש בחוק מהאב לשלם על הוצאות שקשורות לילדים והיא תוכל לאכוף זאת על ידי הביטוח הלאומי והוצאה לפועל, או בקשה לסעד זמני מטעם בית המשפט.

 

 

זכויות הגבר בהליך הגירושין

לגבר ישנן זכויות לגבי המשמורת, מה שבעבר הוכתב רק בצד הנשי של המשוואה. כיום בתי המשפט מעוניינים לאשר יותר הסדרים של משמורת משותפת ולהביא למצב של קשר קרוב של הילדים עם האב. לכן ניתן לדרוש משמורת משותפת, גם ללא סיוע מגשר המלצה ממנו או קביעתו.

במקרה של משמורת משותפת, האב זכאי לדרוש הפחתה בדמי המזונות. בתי המשפט כאמור מעודדים את בקשות אלה ולכן נוטים להפחית את גובה המזונות בכ-25%. ועוד לגבי המזונות – קימת מגמה גוברת לגבי ביטול חובת תשלומי המזונות, אם קיימת משמורת משותפת ובני הזוג משתכרים בגובה דומה. כך כל אחד מהצדדים יכול לדאוג לרווחת הילדים ולכסות הוצאות והחלוקה בנטל תהיה שווה.

גברים זכאים לנהל משא ומתן בנוגע לחלוקת הרכוש על ידי ליווי משפטי מקצועי ויצירת הסדרים מתאימים. בנוסף, הם זכאים לדון גם בהסדרים לגבי חובות משותפים ולהסתייע בעורך דינם על מנת ליצור הסכמה ריאלית לחייהם והכנסתם.

ריב בין בני זוג

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג