נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם 3 הכללים המרכזיים לפני חתימה על חוזה שכירות

עוד נדלן

אנשים רבים חולמים על הרגע הזה, בו הם יצליחו להגיע להון העצמי הדרוש, על מנת לפנות אל הבנק ולקבל משכנתא שבאמצעותה יוכלו סוף סוף לקנות דירה. למרות זאת, הגעה למטרה הזאת אינה פשוטה כלל. חיסכון לדירה לא תמיד מתקדם בקצב שאנחנו מתכננים, כאשר בינתיים צריך למצוא מקום להתגורר בו. הפתרון המקובל לרוב הוא מגורים בשכירות. הנה 3 הכללים המרכזיים לפני חתימה על חוזה שכירות.

 

חתימה על חוזה שכירות

ישראלים רבים מתגוררים בשכירות קיום. החל מסטודנטים צעירים ששוכרים דירה עם שותפים סמוך למוסד האקדמי שהם לומדים בו, ועד לזוגות צעירים שעובדים על מנת לחסוך מספיק כסף לקבלת משכנתא לצורך רכישת דירה. השלב המשמעותי ביותר בהליך כניסה אל דירה בשכירות, הוא חתימה על חוזה שכירות.

חוזה הוא מסמך משפטי מחייב, כך שחוזה שכירות, שנערך על ידי עו"ד נדלן מחייב את הצדדים שחותמים עליו – המשכיר והשוכר. מרגע החתימה, שני הצדדים יהיו מחויבים לכל דבר שכתוב בחוזה. לכן, ישנם כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם לפני חתימה על חוזה כזה, כדי לא תקלעו לבעיות עתידיות.

 

  • ליווי מעורך דין

לפני שאתם חותמים על חוזה שכירות, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין רלוונטי, על מנת שהאחרון יוכל לסייע לכם לפני החתימה. עורך הדין יוכל לבצע כמה פעולות עבורכם, שיאפשרו לכם לרכוש את הדירה בצורה הבטוחה ביותר.

בנוסף לכך, עורך הדין יוכל לעיין בחוזה ולנהל עבורכם מו"מ עם בעל הנכס, או בא כוחו של בעל הנכס. במקרים רבים, משכירי הדירות הם אנשים מנוסים ומיומנים עם בקיאות גבוהה בשוק, כך שהם מנסחים את החוזה בצורה שיכולה להשתלם להם על חשבונכם. עורך דין יוכל לזהות סעיפים בעייתיים או חלקים שאינם חוקיים ולסייע לכם לחתום על החוזה בלב שלם.

 

  • הכרת המשכיר לפני החתימה

במקרים רבים אנחנו לא נדע מול מי אנחנו חותמים על הסכם השכירות, אך מוטב לעשות בירור מסוים לפני החתימה. האם המשכיר הוא אדם אמין וישר? האם הוא נוטה להיקלע לבעיות מול השוכרים שלו? בירור השאלות הללו למשל יכול לחסוך מכם הרבה טרחה וכאב ראש.

 

  • בטחונות

כמעט בכל הסכם שכירות יש צורך בהעמדת בטחונות, במקרה בו השוכר מפר את ההסכם והמשכיר מעוניין בקבלת כספים באופן מידי. העמידו בטחונות שמחייבים פנייה לערכאה לצורך המימוש שלהם, כמו שטר חוב. כך תוכלו לטעון והבטחונות לא יהיו ניתנים למימוש באופן חד צדדי.

 

חשוב לדעת

השכרת דירה היא לא עסק פשוט למי שלא מנוסה בתחום. לכן, ישנם כללים רבים שחשוב להקפיד עליהם לפני שחותמים על ההסכם. הדבר החשוב ביותר הוא לא לפעול בפזיזות, גם אם הדבר אומר שאתם עשויים לאבד הזדמנות לרכישת דירה פוטנציאלית.

עוד נדלן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג