נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם שלושת הדברים שחשוב לדעת על נפקדות ועריקות?

עורך דין צבאי

האם נפקדות בצבא יכולה להוביל לכליאה צבאית או אזרחית? כיצד עלינו להתמודד עם המערכת הצבאית בעת שאנחנו נפקדים ומחפשים אותנו? ואיך נדע שהנפקדות והעונש הצבאי שיטילו עלינו לא ירדפו אותנו גם לאחר השחרור? במאמר זה נפרט לכם את שלושת הדברים שחשוב לדעת על נפקדות ועריקות. 

 

מהם נפקדות ועריקות צבאית?

נפקדות ועריקות הינם מונחים צבאיים המתייחסים לעבירה של היעדרות משירות צבאי, בין אם הנעדר הוא חייל בסדיר או חייל מילואים. ההבדל בין שני המונחים הוא שנפקדות הינה עבירה מקדימה לעריקות, שכן ההגדרה שלה היא עד 21 ימים של היעדרות. לאחר היעדרות של 21 ימים, החייל הופך לעריק.

נפקדות של מתחת ל-24 שעות מטופלת בדין משמעתי, נקבעת כ-"היעדרות משירות" והחייל הנעדר לא יצטרך לשרת את הזמן שבו הוא נעדר מהשירות ומשכורתו לא מוקפאת. בכל מקרה של נפקדות, עריקות או דין צבאי, צרו קשר עם עורך דין צבאי מקצועי שיוכל לעזור לכם בתהליך.

 

מה הם העונשים המוגדרים בחוק לחיילים נפקדים או עריקים?

במקרים של נפקדות העולים מעל ל-24 שעות, הטיפול בדין ובעונש שצפוי להינתן, מטופל על ידי בית הדין הצבאי. רוב העונשים שניתנים הינם מאסר לתקופת זמן מסוימת, זאת בהתאם לתקופת הזמן של הנפקדות. לאחר תקופה של 21 יום, החייל הופך לעריק והעונש גדל בהתאם.

העונשים מתחלקים גם הם בין חיילים סדירים נפקדים ועריקים לבין חיילי מילואים נפקדים ועריקים, שכן חייל מילואים נחשב לעריק כבר לאחר 15 ימי היעדרות. כמה מהעונשים הקיימים בחוק עבור עריקים ונפקדים הם הקפאה של המשכורת הצבאית והתחייבות להשלמת ימי פז"ם.

שימו לב כי רוב הסיכויים כי החייל אינו יוכל להמשיך לשרת ביחידה הספציפית בה הוא נמצא ויועבר ככל הנראה ליחידה אחרת. חייל שהינו עריק מעל ל-60 יום, יאבד את זכאותו לטיפול רפואי צבאי בחינם, אך העונש אינו כולל מקרים חריגים של טיפול מיידי דחוף.

הנוהל הצבאי הקיים הוא שלאחר שמונה ימים של היעדרות, או בתוך 48 שעות במידה והחייל נושא עימו נשק, יגיע לבית הנפקד המפקד שלו כדי לברר את סיבת ההיעדרות ולהחזירו לבסיס. הגעת המפקד לבית הנפקד הוא הליך פורמלי שבו גם נמסר לבני המשפחה מכתב שבו מפורטים דיני העבירה ומשמעותם.

 

כיצד ניתן להקל על העונש של נפקדות או עריקות?

ההמלצה הטובה ביותר עבור נפקדים ועריקים הוא לשכור שירות של עורך דין צבאי מקצועי. העזרה שמתקבלת עם עורך דין צבאי יכולה להמעיט את העונש שייגזר עליכם מבית הדין הצבאי ובלי ספק לעזור לכם להתנהל בתהליך מול בית הדין הצבאי. חיילים נפקדים או עריקים הם לרוב חיילים שסובלים במערכת וזקוקים לעזרה חיצונית, עשו את ההחלטה הנכונה וצרו קשר עם עורך צבאי שיהווה עבורכם עוגן ואוזן קשבת שיוכל גם לפתור את בעייתכם הגדולה.

עורך דין צבאי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג