נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם השלבים להפעלת קופה רושמת

מכשיר

עסק קטן וגם גדול כרוך במילוי של הרבה מטלות קטנות – ניהול מלאי, מעקב אחר חשבוניות, הוצאת דוחות, בדיקת הזמנות, ניהול עובדים, ועוד.

בכדי לייעל את הפעלת העסק, ולאפשר יעילות מרבית ולא פחות חשוב מכך – דיוק – יש להשתמש בקופה רושמת לעסק, הממלאת פונקציות שונות בפעילות השוטפת הנוגעות לתפעול ואחזקת העסק.

 

קדמת הטכנולוגיה

ההתקדמות הטכנולוגית המשמעותית החלה בשנים האחרונות בשוק הפכו את רכישתה של קופה רושמת כהוצאה עסקית שהיא בגדר חובה.

כיום ניתן לרכוש קופות רושמות בעלות מערכת ממוחשבת, הכוללות גם תוכנות לניהול העסק יחד עם פונקציות רבות ונוספות.

 

פתרון גדול – גם לעסק הקטן

בעלי עסקים מבקשים לייעל את העסק בצורה מקסימלית, תוך כדי שהם חוסכים בצורה משמעותית בהוצאות. קופה רושמת עונה על צורך זה, בכך שהיא מספקת קופות קלות לתפעול, המציעות אפשרויות מגוונות המקלות על ניהול העסק.

בכך הן גם מציעות ללקוח שירות יעיל וחדשני. ישנם שלל אופציות של קופות רושמות בשוק, גם לעסקים קטנים עם תקציבים נמוכים. ללא כל ספק – זוהי השקעה חכמה.

 

תפעול הקופה – השלב הראשון

הדליקו את המחשב והיכנסו לתוכנה ע"י לחיצה על הסמל המופיע על צג המסך. במידה ויוצג חלון עם שמות העובדים, יש לבחור את שם העובד המתאים.

בתוך עמדת המכירה יש לבחור מתוך הרשימה את שם הלקוח. בעת בחירת הלקוח יופיע מספר הטלפון והכתובת שלו באופן אוטומטי, והעסקה תשתייך לכרטיס הלקוח הנבחר.

אם אתם עסק ללא מועדון לקוחות – תוכלו לבחור כברירת מחדל כרטיס קבוע של לקוחות מזדמנים. במידה והלקוח הוא לקוח חדש, יש לפתוח לו כרטיס ולמלא את הפרטים.

 

ביצוע עסקת מכירה

התהליך הראשון בעסקת המכירה הוא קליטת הפריט, זאת ע"י –

  1. סורק ברקוד 2. הקשה על מקש קליטת פריט במקלדת 3. הקשה על מקש מקוצר לפריט מסויים.

לאחר שנבחר הפריט לעסקה, ניתן לשנות את הכמות ואת המחיר במערכת בצורה ידנית.

 

תשלום

התשלום עבור העסקה יכול להתבצע במזומן, ובמקרה זה יש להזין את הסכום לתשלום ולהקיש את הסכום שהתקבל. לאחר לחיצה על כפתור האישור, המערכת תורה על סכום העודף שיש להחזיר, ותפתח את מגירת הכסף.

תשלום בשיק פותח חלון שבו יש להקיש את מספר התשלומים ופרטי השיק. הסכום מחולק בצורה שווה ע"י מספר התשלומים שנבחרו. תשלום באשראי יכול להתבצע בצורה ידנית (ע"י העברת הכרטיס) או ע"י רישום של פרטי האשראי. המערכת תבצע בדיקה מול ש.ב.א, ולאחר אישור תדפיס חשבונית ללקוח ושובר חתימה.

 

לסיכום

תפעולה של מערכת קופה רושמת בעסק היא איננה פעולה מסובכת הדורשת מומחיות מיוחדת, ולפיכך כל עובד מסוגל לבצעה בצורה טובה דיו.

זהו חלק בלתי נפרד מתפעול שוטף ויעיל של כל עסק באשר הוא, ולכן בעלי עסקים מוכרחים להיעזר בשירותי קופה רושמת אמינים ומקצועיים.

כסף

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
8 יתרונות בספק אינטרנט פרטי

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים ואנשים פרטיים מסתמכים במידה רבה על קישוריות אינטרנט ופתרונות מחשוב ענן כדי לייעל את

מדפסת
איך מזהים בית דפוס איכותי?

בית דפוס הוא בית עסק אשר מטרתו לספק הדפסות מסוגים שונים לצרכי מיתוג, פרסום וצרכים משרדיים ואקדמיים. לבתי הדפוס