נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם היתרונות בהשקעה באמצעות תיקון 190?

השקעה לאחר פרישה

הגעתם לגיל הפרישה ואתם בודקים מה שיעור החיסכון שלכם בקרן הפנסיה, בקופת הגמל, בביטוח המנהלים ואולי יש לכם כספים פנויים. אם לאחר כל השנים חסכתם וצברתם לעצמכם עוגן לעתידכם הכלכלי, חשוב שתדעו – בשנת 2012 חוקקה המדינה את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שמטרתו להיטיב עם קהילת הגמלאים ולאפשר השקעות פטורות ממס בתנאים מסוימים אותם אפרט בהמשך.

 

מה קובע תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 מתייחס לקהילת הגמלאים שפרשו מעבודה לאחר שהגיעו לגיל 67 – גיל הפרישה. התיקון מבקש לייצר יציבות במצבם הכלכלי באמצעות מתן פטור ממס על רווחי הון מכספים שהושקעו בקופות גמל בלבד. סכום הכסף שקיים בקופת הגמל ביום הפרישה הנו בר השקעה ללא תשלום מידי של מס הכנסה. זאת ועוד, התיקון קובע שאדם יוכל להפקיד לאחר פרישתו סכום חד פעמי ללא הגבלת סכום ולהשקיע אותו יחד עם הכספים שנצברו בקופה. יתרונות נוספים כתוצאה מתיקון 190 הנם – נזילות מלאה של הכסף בכל עת, תשלום מס מופחת בעת פדיון הכסף ומימוש הרווחים ופרוצדורות משיכה קלות ונוחות. 

 

פטור ממס על רווחי הון

חסכון בקופת גמל הנו פטור ממס כלומר, עם השקעתם בניירות ערך וקיבלתם דיבידנד אתם פטורים מתשלום מס. יש לכם איגרות חוב ומגיעה לכם ריבית חיובית גם היא פטורה. אתם יכולים לעבור בין מסלולי השקעה ואם לא עשיתם זאת כדי להגדיל או להקטין סיכונים, תהיו פטורים ממס על הרווחים שייצברו.

ואולי ההטבה המשמעותית ביותר שממתינה לכם היא תשלום מס מופחת ביום משיכת הכספים מקופת הגמל. במקום מס רווחי הון של 25 אחוזים תשלמו 15 אחוזים בלבד. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מאפשר לכם לבצע השקעות מכספי קופת הגמל גם בתחום הנדל”ן בארץ ומעבר לים. 

 

עלויות שוטפות מוזלות

משקיעי קופות הגמל נהנים מעלויות נמוכות באופן משמעותי בקנייה ומכירה של ניירות ערך. כמו כן, דמי הניהול השוטפים בקופות הגמל נמוכים מהמקובל בתוכניות השקעה אחרות ולמשל תוכלו ליהנות מפטור ממס ערך מוסף, מדמי משמרת ועמלות שורה המקובלות בבנקים. חשוב לדעת – קופות הגמל נמצאות תחת פיקוח ובקרה של  משרד האוצר ומידי חודש מתפרסמים דוחות מפורטים בשקיפות מלאה אודות התשואות שעשו. 

 

מעבר מדור לדור

בזכות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, החיסכון בקופת הגמל מאפשר לקבוע מוטבים ותכנון עיזבון תוך שמירה על הזכויות שמקנה קופת הגמל לדוגמה- אם חוסך הלך לעולמו טרם מלאו לו 75 שנים, יקבלו שיריו פטור ממס על רווחי הון על כל הרווחים שנצברו בקופה עד ליום הפטירה. במידה וחוסך נפטר לאחר גיל 75 יוכלו שיריו לבחור בין משיכת הכספים בתשלום מס רווחי הון מופחת בשיעור של 15 אחוזים או, קבלת קצבה חודשית קבועה פטורה ממס. עוד יוכלו שיריו של החוסך להחליט שהם ממשיכים לנהל את החיסכון בקופת הגמל ועד שלא ימשכו את הכספים לא יידרשו לשלם מס.

 

מי יכול ליהנות מתיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

למי מתאים תיקון 190 – כל אדם שעבר את גיל 60 ויש לו קופת גמל ייהנה במידה זו או אחרת מתיקון 190 לפקודת מס הכנסה. אולם, מי שייטיבו ליהנות מתיקון זה הם חוסכים שיש באפשרותם להפקיד סכום חד פעמי לקופת הגמל במטרה להשקיע אותו בכל כלי פיננסי לרבות השקעות בנכסים בארץ ומעבר לים, שיש באפשרותם לייצר רווחים נאים. רווחים אלה יהיו פטורים ממס על רווחי הון מה שממקסם את הכסף והופך את ההשקעה לכדאית מאוד.  

 

מה עומד מאחורי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

התיקון בוצע במטרה לתת עוגן וביטחון כלכלי לאנשים שפרשו מעבודתם ויש להם חסכונות. קופת הגמל במקרה זה נותנת אפשרות למינוף ההכנסה בזכות הרווחים שניתן להשיג מההשקעות שמתבצעות באמצעותה והעובדה שהם פטורים ממס.

השקעה לאחר פרישה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
8 יתרונות בספק אינטרנט פרטי

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים ואנשים פרטיים מסתמכים במידה רבה על קישוריות אינטרנט ופתרונות מחשוב ענן כדי לייעל את

מדפסת
איך מזהים בית דפוס איכותי?

בית דפוס הוא בית עסק אשר מטרתו לספק הדפסות מסוגים שונים לצרכי מיתוג, פרסום וצרכים משרדיים ואקדמיים. לבתי הדפוס