נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי פקודת הנזיקין ואיך זה קשור לרשלנות רפואית?

עורך דין רשלנות רפואית

דיני נזיקין עוסקים במגוון רחב של נושאים והם מרכיבים אחוז ניכר מהתביעות המוגשות מידי יום לפתחו של בית המשפט, כאשר אחת הסוגיות העיקריות בתחום היא, רשלנות רפואית, הקשורה בקשר הדוק לדיני הנזיקין, כפי שנראה במאמר שלפנינו

 

מהי פקודת הנזיקין?

דיני הנזיקין מרכיבים אחוז ניכר מהתביעות המוגשות לבתי המשפט בישראל, כשהם עוסקים במגוון תחומים ועוולות הנגרמות המתרחשות בין המזיק לניזוק. כך, פקודת הנזיקין מאגדת ומסדירה את המסגרת המשפטית והוראת החוק של כל אותן עוולות ומאפשרת למעשה לקבוע את מידת האחריות / חבות בנזיקין.

במסגרת פקודת הנזיקין, צריכים להתקיים 3 תנאים עיקריים על מנת להטיל אחריות בנזיקין והם – התנהגות עוולתית, גרימת נזק לתובע והוכחת הקשר הסיבתי שבין ההתנהגות העוולתית לבין הנזק שנגרם.

 

כיצד פקודת הנזיקין קשורה לרשלנות רפואית?

אחת מהעוולות המוגדרות בפקודת הנזיקין היא עוולת הרשלנות (סעיף 35 תחת פקודת הנזיקין), המוגדרת כמקרה בו המזיק סטה מנורמות ההתנהגות הסבירות והמקובלות שהיו צריכות להתקיים במקרה הנדון.

כך, רשלנות רפואית נחשבת לאחת הסוגיות הבולטות בתחום עוולת הרשלנות, כפי שמסביר עורך דין רשלנות רפואית – דוד פייל ולפיכך קשורה קשר הדוק לפקודת הנזיקין. את הסטייה מנורמות הטיפול הסבירות, המגדירה את מקרה הרשלנות הרפואית כאמור, מקובל לבחון באמצעות "מבחן הרופא הסביר", הבוחן כיצד רופא אחר היה נוהג באותו המקרה הנדון.

 

רשלנות רפואית – מתי היא יכולה להתרחש?

בהתאם למגוון הרחב של הפרוצדורות הרפואיות הקיימות כיום, כך גם קיימים מגוון מקרים של רשלנות רפואית, היכולים להתרחש החל משלב האבחון והייעוץ ועד שלבי הטיפול עצמו, כאשר הרשלנות יכולה להתרחש על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי – אחות, רופא ועוד.

על אף שקיים מגוון רחב של תחומים בהם יכולה להתרחש רשלנות רפואית, הרי שישנם מספר מקרים נפוצים במיוחד, כמו מקרי רשלנות רפואית באבחון מקדים של מחלות שונות, רשלנות רפואית בהריון ובלידה ורשלנות רפואית בניתוחים שונים.

 

ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית

כפי שראינו, לרשלנות רפואית אין הגדרה משפטית ברורה בפקודת הנזיקין והיא מסתמכת בעיקר על "מבחן הרופא הסביר" ולכן, חשוב לדעת כי לא בכל מקרה של טעות או נזק שנגרמו במהלך הטיפול, יהיה מדובר ברשלנות רפואית. אז כיצד נוכל לדעת שאכן מדובר במקרה רשלנות רפואית בגינה נוכל להגיש תביעת נזיקין?

 

עורך דין רשלנות רפואית

על מנת לוודא כי אכן קיימת לכם עילת תביעה מוצדקת בגין רשלנות רפואית, מומלץ וחשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום, אשר יפעל להוכיח את הקשר הסיבתי ואף יוכל לסייע לכם לקבל חוות דעת של רופא מומחה בתחום, שיחזק את טענותיכם.

 

לסיכום

פקודת הנזיקין מאגדת תחתיה את הוראות החוק הקשורות לדיני הנזיקין, כאשר אחת מהן היא עוולת הרשלנות בכלל ועוולת הרשלנות הרפואית בפרט. בהתאם לפקודת הנזיקין, על מנת לבסס את עילת תביעת הרשלנות הרפואית יש להוכיח את הנזק, עוולת הרשלנות והקשר הסיבתי ביניהם, הוכחה אותה עו"ד מקצועי בתחום יוכל לבסס בצורה ברורה וחד משמעית.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג